Dragon Slayer: The Legend of Heroes (1989)

Alternatieve titels: Dragon Slayer VI: The Legend of Heroes | Dragon Slayer: Eiyū Densetsu

Sega Mega Drive/Genesis / Super NES / MSX Series PC / PC / TurboGrafx-16 CD

Ontwikkeld door Nihon Falcom
Uitgegeven door Nihon Falcom, Sega en Hudson

De jonge prins Selios wordt op een dag, door zijn meester Raiyas, op expeditie naar een nabij gelegen grot gestuurd. Bij terugkomst blijkt dat het kasteel en de omliggende stad compleet in vuur en vlam staat door een monster aanval. Met zijn laatste adem weet Raiyas vertellen je op weg te sturen naar het buurland Baron, wiens koning je zal kunnen helpen een leger op te bouwen, om de bron van de monsterplaag te verdelgen en je land te herclaimen.