Ape Escape (1999)

Alternatieve titel: Saru! Get You!

PlayStation / PlayStation Portable / PlayStation 4 / PlayStation 5 / PlayStation 3 / PlayStation Vita

Ontwikkeld door Sony

De witte aap Spector heeft zich met behulp van een speciale helm getransformeerd tot genie en heeft een leger van zijn soortgenoten naar het verleden gestuurd om de geschiedenis aan te passen. Spector ziet liever een wereld zonder mensen. Aan Spike de taak om door de tijd te reizen en alle apen te vangen, voordat de mensheid voor altijd wordt uitgewist.

avatar van Ravenstein
Erg leuke en kleurrijke game die efficient gebruik maakt van de analoge sticks. Dit was trouwens de eerste game waar je een Dual Shock controller voor nodig had...
Liefhebbers van het genre moeten deze zeker eens uitproberen!!

avatar van Bahamut Zero
Deze kreeg ik toen gratis bij aanschaf van 3 andere PSX games (3 kopen de 4e gratis ofzo). Erg leuk spel met vrij grote levels en leuke gadgets die je tot je beschikking had om zo ook weer puzzels op te kunnen lossen. Nooit helemaal uitgespeeld maar wel tot het laatste level gekomen. Ook de skigame was erg grappig (ooit zulke slanke skieers gezien?).

avatar van Marcellussss
1 van de leukste spellen van vroeger. een klassieker! 4,5*

Dit was een geinig spel vroeger.
Alle gadgets gebruiken van de professor, wagen op afstand bediening,
de hoela-hoep enz.
Ook was het leuk en grappig dat die apen een lamp op hun helmen hadden, was wel lachen als het rood werd en als je niet oplette kreeg je me toch een pak rammel.
Voor de rest was de humor top en de omgevingen om van te genieten.
Veel gespeeld.

avatar van fabblwaps
Ik heb hier heel goede herinneringen bij, wat een geweldige sfeer en gameplay had dit spel. Het was wel matig afgewerkt, je kon bijvoorbeeld door muren kijken als je er tegenaan liep, maar aan de andere kant draagt dat op een vreemde manier ook wel bij aan de charme. Ook was dit volgens mij de enige game die goed gebruik maakte van de dual sticks.

De minigames waren ook lachen, ik was echt meester in dat boksspelletje .