LEGO Marvel Super Heroes (2013)

Nintendo 3DS / Xbox One / Nintendo Wii U / PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Xbox 360
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Traveller's Tales
Uitgegeven door Warner Bros.

Wanneer de Silver Surfer ter aarde stort, versplintert zijn surfboard in tientallen 'Cosmic Bricks'. Deze blokjes bevatten een immense kracht. Nick Fury roept dan ook diverse superhelden, waaronder Iron Man, de Hulk, Thor, Spider-Man en Wolverine, bij elkaar om deze blokjes terug te vinden, voordat ze in de handen vallen van de Marvel schurken Loki en Magneto.

avatar van Onderhond
Het voor/nadeel van demos. Je koopt al eens een spel wat je anders nooit zou geprobeerd hebben.

Opvallend veel content en afwerking voor een merken-clash als deze. Geen snelle cash-in, al moet ik zeggen dat er qua afwerking wel wat aan schort.

Tijdens het eerste vrije tripje in NY (naar de gevangenis):
*/ Iron Man gewisseld als personage, was daarna niet meer beschikbaar dus onmogelijk om nog de gevangenis binnen te raken.
*/ Kapitein vermoord, dus geen boot meer om bij de gevangenis te raken
*/ game freeze

Jammer, want verder wel érg leuk en gaaf gemaakt. Ik ben verder geen Marvel fan, maar ben alsnog blij al hun films gezien te hebben, kan je toch veel makkelijker genieten van een game als deze. Vooral leuk in coöp, waarbij het geweldig is dat ééntje op de controller kan spelen terwijl de andere op TV speelt. Begrijp niet dat men de WiiU controller geen meerwaarde vindt hebben, 100x beter dan die vervelende split screen.

Inderdaad een behoorlijk leuke game - beter nog, ik vind het bij de betere Marvel games behoren (en Lego ook). De humor zit goed, het ziet er grafisch erg degelijk uit maar vooral - het rooster van helden is werkelijk gigantisch. Net als de andere Lego games gewoon erg aardig om casual eens tussendoor te spelen, en extra aantrekkelijk natuurlijk indien je van superhelden houd.

Sinner schreef:
Net als de andere Lego games gewoon erg aardig om casual eens tussendoor te spelen.

Inderdaad! Ik ben hiermee eind december 2014 begonnen en gisteravond eindelijk Galactus een draai om de oren gegeven. Gewoon een toffe lego game, die wel af en toe last heeft van game freezes, save game issues. Ook de game een keer moeten quitten omdat alle personages bleven spawnen en instant doodgingen op een plek waar ze niet hadden moeten komen.

Desondanks een leuke game met ook nog enorm veel te doen nadat je de main missies hebt gedaan.