Conker's Bad Fur Day (2001)

Nintendo 64 / Xbox One

Ontwikkeld door Rare
Uitgegeven door THQ en Rare

Deze adventure game speel je met de eekhoorn Conker. Conker is dronken in een bar en weet de weg naar huis niet meer. Op zijn zoektocht naar huis verken je werelden/personages met hun verschillende parodies op games en films. Ondanks zijn kiddi look is deze game niet geschikt voor de wat jongere spelers, want Conker gaat al scheldend, boerend en pissend de levels door.

Deze game bevat zoveel humor, paradies van o.a. The Terminator, Reservoir Dogs, Dracula, The Wizard of Oz, The Untouchables, The Exorcist, Star Wars, Apocalypse Now, A Clockwork Orange, Alien, Aliens, Full Metal Jacket, The Matrix, Scarface, Jaws, and Saving Private Ryan.
De gameplay is ook nog eens ok.
Goed werk van Rare

avatar van Gizzmann
Wil dit spel nog steeds ontzettend graag hebben, nooit meer ergens kunnen vinden. En dat terwijl het nooit zo ontzettend populair is geweest (op de X-Box was het volgens mij ook nog eens een grote flop).

neo (crew)
Een N64 Rare titel die helaas aan mij voorbij is gegaan. Wat ik toen las deed vermoeden dat dit een erg leuk en origineel spel was.

avatar van Car-freak
ik vind dit een grappige game hoe die met de bazooka loopt is echt lollig om te zien

Heerlijke game die vooral in de multiplayer geweldig tot zijn recht kwam. Oorlogje tussen de Teddy's en de Squirells, heerlijk! En het was behoorlijk bloederig...

avatar van Draugen
Gizzmann schreef:

Volgens mij is het nog redelijk makkelijk te krijgen hoor, voornamelijk in van die tweedehands gameshops. Meestal kosten ze rond de €35.

Maar een erg goed spel dat zoals gezegd al relatief onopgemerkt gebleven. Voornamelijk door de releasedate vlak voor de komst van de nieuwe consoles, en de belachelijk hoge prijs omdat Nintendo niet mee wilde werken aan het publiceren van dit spel (het kostte 219 gulden). Ik vind dit spel en het Xbox vervolg echter zeer de moeite waard en ik heb er erg van genoten.

Jammer dat ik deze nooit heb kunnen spelen .

avatar van mr blijhoofd
briljant spel alleen veel te duur (229.95 Nfl) op het moment dat ie uitkwam. dit had te maaken met het feit dat THQ de rechten had gekocht van Nintendo om deze game uit te brengen aangezien Nintendo het zelf niet wou omdat het volgens Nintendo standaard te grof was.

en juist daarom maakt het dat deze game onsterfelijk is geworden er is niets zo mooi als kotsende eekhoorns.

nu hoopen dat microsoft deze game snel uitbrengt op XBLA

avatar van Futures
Je kan deze ook spelen op de PC, download de N64 emulator en het spel.

Haha die beschrijving hierboven alleen al.

Game_Kaza
Dit lijkt me zooooon cool spel. Maar het is echt stom dat het zo schaars is. Bijna nergens goedkoper te vinden als 75 euro. Ik heb de emulator geprobeerd maar het is niet half zo speelbaar en leuk als op de echte controler. Dus voorlopig ff sparen.

avatar van Brains
Ik weet niet welke consoles je hebt.. maar de Xbox versie is vrijwel exact deze game maar dan opgepoetste graphics. Die valt nog wel te krijgen

kiriyama
Die was toch gecensureerd?

avatar van Brains
Ja, dat dan weer wel. Daarmee doelde ik ook op met 'vrijwel' . Ook al vind ik dat gecensureer ook wel wat hebben eigenlijk, past goed in de context van het spel. Beide versies van dit spel zijn gewoon meesterlijk

Yes!! Ik heb het spel. Heb de N64 emulator gedownload via torrentz samen met de game en het loopt als een trein op de pc.

blackhawk500
En hoe is hem?

Kom bij het eerste level al niet verder.

Dr. Salvador

Wat dan!. Is het moeilijk, of gewoon niet leuk?

blackhawk500
Haha.

Dr. Salvador schreef:

Wat dan!. Is het moeilijk, of gewoon niet leuk?

Ik snap echt niet wat de bedoeling is, effe youtube erbij pakkuh.

Dr. Salvador

En dat bij de eerste level al, dat kan wat worden voor de rest van de game!

avatar van fabblwaps
mr blijhoofd schreef:
Is dat soms ook de reden dat Rare bij Nintendo weg is gegaan?

Dit is toch wel een echt cult spel geworden...
10 jaar geleden had ik dit spel, ik had toen geen geduld.
Maar nu smacht is weer om dit spel in bezit te hebben...
Heeft iemand hem te koop voor m'n Nintendo 64 ? (met doosje)
laat maar wat van je horen.

Onderdeel van Rare Replay voor de Xbox One! Voor de mensen die deze nog eens willen spelen.