The Walking Dead: 400 Days (2013)

Apple iOS / Macintosh / PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Xbox 360 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Telltale
Uitgegeven door Telltale

In deze uitbreiding van The Walking Dead komen de verhalen van vijf overlevers tijdens de zombie-apocalyps samen in een truck stop langs een snelweg in Georgia. Speel elk van hun verhalen, elk in verschillende tijden, van dag 2 tot dag 400 na de apocalyps.

Bij Walking Dead, The (2012):

Klaar! 400 Days is met anderhalf uur een korte episode. Vijf verschillende verhalen met elk hun eigen feel. Een episode is zelf ronduit komisch. Door z'n korte speelduur niet zo innemend als het origineel, maar zeker de moeite waard. Weer erg van genoten en heb meteen weer zin om het hele spel nogmaals te spelen.

Ja erg tof weer. Niet zo aangrijpend, maar een heerlijk lekkermakertje voor het volgende seizoen!

In een uurtje uitgespeeld begrijp ik?

Shinobi schreef:
In een uurtje uitgespeeld begrijp ik?
Anderhalf tot twee uur deed ik er over.

Bij Walking Dead, The (2012):

Ja dat gevoel heb ik er vooraf ook een beetje bij dat wanneer je één deel speelt van een uur.

Had de serie in een geheel aangeschaft en dat is toch ook wel erg lekker om achter elkaar te kunnen bijven spelen met dezelfde characters.

avatar van Brains
Ook uitgespeeld. Leuk, maar toch jammer dat het zo kort is. Bij elk personage kwam ik er net een beetje in en dan was het al weer afgelopen. Maar we zullen ze ongetwijfeld terug zien in Seizoen 2. Heb er nu in ieder geval nog meer zin in

avatar van Xandecs
Ik vond deze DLC, na het eerste lange verhaal, toch erg tegenvallen. Veel te kort. Er gebeurd veel te weinig om mij te boeien en na 1,5 uur al klaar. Vond ik achteraf de €4,99 toch niet waard..

Maar goed, ik moet het maar zo bekijken: Voor The Walking Dead zelf maar €3,13 betaald door de Humble Bundle van een aantal weken terug.

SvV_Ying
Prima mee vermaakt, al is het iets aan de korte kant. Zaten een aantal intense keuzes tussen, sommigen zelfs pittiger als tijdens het eerste seizoen. Ondanks het kwartiertje per karakter, lukt het de ontwikkelaar door perfect schrijfwerk toch om een band met de speler te creëren. Prima opwarmer voor het 2e seizoen.

avatar van AmazingPP
Kan iemand mij helpen? Ik heb deze DLC gedownload in zowel een Digitale versie als in een Blu Ray versie. Ik heb zelf de Blu Ray versie van het origineel. Maar als ik deze episode wil spelen blijft er maar Coming soon staan. Iemand een tip? Hartelijk dank alvast!

Alle patches/updates gedownload?

Alle patches/updates gedownload?

Ja, ik ben Plus lid, dus dat gaat automatisch....

kiriyama
Digitale versie verwijderen? Ik zou het anders niet weten.

kiriyama schreef:
Digitale versie verwijderen? Ik zou het anders niet weten.

Kan ik in ieder geval proberen. Dank je wel dat je met me mee dacht!

SvV_Ying
Nee dat is het probleem niet, je moet er zeker van zijn dat episode 1 geïnstalleerd staat. Zonder die versie geïnstalleerd op je console kan je 400 days niet spelen en blijft ie op coming soon staan

400 Dagen door de ogen van vijf personages.

De afgelopen paar weken ben ik begonnen om het eerste seizoen opnieuw te spelen, alleen dit keer op de PS4, met aansluitend deze DLC en seizoen twee voor de eerste keer.

Het uitgangspunt is op zich leuk gekozen, vooral omdat je nu met vijf mensen speelt i.p.v. één. Ook omdat het zich gedurende een periode van 400 dagen afspeelt. Hierdoor zie je de begindagen van de Apocalyps en hoe alles langzaamaan verslechterd. Het tankstation staat centraal, wat voor enig houvast zorgt.

Elk personage biedt ongeveer een kwartier aan gameplay, wat net genoeg is om hun achtergrond te leren kennen. Bovendien werkt het verfrissend om na een korte periode van personage te wisselen. Het enige wat jammer is, is dat deze personages gewoonweg niets toevoegen aan seizoen twee, tenzij je een korte cameo meerekent.

Al met al best vermakelijk voor wat het is, maar achteraf gezien voegt het weinig toe.

Dikke 3,0 sterren.

Fors minder dan The Walking Dead, die ik speltechnisch al sowieso niet erg bijzonder vond. Maar daar waar de main game de verschillende relaties tenminste goed wist te schetsen, lag dat aspect veel lager bij deze uitbreiding. Aangezien elk verhaal nauwelijks een kwartiertje duurt, is er nauwelijks tijd om de personages voldoende uit te diepen, en al helemaal niet dat je er gevoelens bij krijgt. Dus de weinige keuzes zijn snel gemaakt, ik heb daar nauwelijks over moeten nadenken. Waarom boeien deze mensen mij? Waarom zou ik voor het ene of andere personage kiezen?

avatar van Apieknar
Dit was zeker een aardig tussendoortje. Slecht één keer gespeeld toen de game net was uitgebracht.

Een extra episode met verschillende korte verhaallijnen. Geen terugkerende personages uit het eerste seizoen. De personages uit de verschillende verhalen ontmoeten elkaar uiteindelijk.

Voordat het tweede seizoen van The Walking Dead beschikbaar was, werd deze extra episode gepresenteerd als een brug tussen het eerste en het tweede seizoen. De keuzes in 400 Days zouden doorwerking hebben in het tweede seizoen. Uiteindelijk stelde dit vrij weinig voor.

Prima episode dit, maar zie dit als slechts een 'filler'.

nuf
tsja, je volgt zeer korte episodes waar je nauwelijks de karakters leert kennen. 10 minuutjes per episode oid. De verhaallijnen zouden interessant kunnen zijn als ze langer zouden worden uitgewerkt,
met name de gevangenen in de bus en de ontsnappende moeder en dochter.

De conclusie viel helemaal tegen. Er komt een nieuw personage die zegt dat ze alle de personages van de korte episodes, die nu samen in een tentenkamp wonen, een beter leven kan geven in een woongemeenschap. Wat voor gemeenschap? geen idee. We zien uiteindelijk de verschillende personages ook nauwelijks interacten, alleen over de vraag of deze nieuwe persoon te vertrouwen is en of ze mee moeten gaan. gaaaap.

Al met al helemaal geen slechte opzet voor een groter verhaal. Er worden interessante voorzetjes gegeven voor een spannend script, dat er uiteindelijk nooit komt door de minime tijdsduur van deze DLC.