Rambo: The Video Game (2014)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Teyon
Uitgegeven door Reef

Speel als John Rambo scenes na uit de eerste drie Rambo films: First Blood, Rambo: First Blood Part III en Rambo III. Deze on-rail shooter combineert first- en third person gameplay, waarin je onder meer vijanden vanuit cover onder vuur neemt, en wisselt deze af met quick-time events. De originele voice-track uit de films is aanwezig.

avatar van Thorak
Dit ziet er echt slecht uit. Sowieso klopt er al niets van het First Blood deel in het spel! John Rambo doodt helemaal niemand in het eerste deel, daar sterft maar 1 persoon in omdat deze uit een helikopter valt. Overigens krijgt hij daar wél de schuld van door de andere agenten. Maar dit in deze game slaat werkelijk nergens op.
De game wil ik eigenlijk helemaal niet hebben, maar de poppetjes die je bij de pre-order krijgt zeker wel!

dat klopt inderdaad niet, maar ik vind het er zelf wel cool uitzien.
lekker bloederig.
daar ga ik voor.
hoe dan ook, je speelt toch Rambo.
net als een James Bond game nooit echt super meer is na Goldeneye blijft het altijd weer een belevenis.

AvMerode
Las de vorige keer niet eens de beschrijving, maar na het bekijken van wat youtube filmpjes is het dus een on-rail shooter. Dacht al gelijk aan Time Crisis en al die andere Sega classics.
Het is van een rookie ontwikkelaar en uitgever, maar het hoeft niet meteen te falen.
Ziet er alleen wel erg Wii, Xbox Kinect en PS3 Move uit.
Of gebruik maken van een arcade gun zoals in de old days.

Wacht op de pc versie, maar vraag me af hoe ze dat willen hebben.
Want muis en keyboard maken het wel erg makkelijk lijkt mij.
Of x360 controller for windows gebruiken kan natuurlijk ook.

Maar ik denk dat een pure FPS in de trant van Black Ops 1 beter was geweest qua single-player.
En daarnaast classic fps online mp potjes zoals Soldier Of Fortune II Double Helix erin verwerken.
Oftewel old school shoot 'em up action zonder perks en customization.

Op de PC lijkt me dit in ieder geval 2x niks. Railshooters werken gewoon niet lekker met de muis. Kwestie van inderdaad te makkelijk te zijn. Ook controllers werken bij dit soort games niet echt optimaal vind ik. Ideaal zou zijn om de move te kunnen gebruiken - of als het een wii/wiiu game was geweest - wat ik in beide gevallen een beetje betwijfel.

Ik ben overigens nog altijd wel fan van onrailshooters. Een half uurtje of wat wegknallen zonder nadenken is altijd leuk. (...ik heb zelfs net weer Resident Evil Chronicles op de Wii uit de kast gehaald).

AvMerode
Game krijgt er in ieder geval dik van langs.
Ga hem nu installeren en zelf even snel uittesten.
Speel wel vaker mediocre en slechte games op de pc.
Recensies zullen waarschijnlijk gelijk hebben, maar let tegenwoordig toch niet meer op reviews en recensies. Was alleen benieuwd hoe de score van deze game zou worden, maar niet best in ieder geval.

AvMerode
Net een uurtje gespeeld en het is inderdaad niet geweldig.
Hierbij doel ik vooral op het verhaal en de quick time events.
De quick time events zijn erg boring en irritant.
Rail shooting gedeelte vond ik op zich wel vermakelijk (met muis en keyboard), maar ook dat is vaak erg rommelig.
Verhaal rammelt aan alle kanten en slaat in feite helemaal nergens op.
Ze konden deze game net zo goed "Cop Killer" noemen en dan met een ander personage in de hoofdrol. Maar zelfs dan zou het erg rommelig zijn.
En dan heb ik het nog niet eens over de slechte textures gehad.
Ongelofelijk dat ze zoiets over laten aan rookie game ontwikkelaars, die overigens al de slechte game Heavy Fire Afghanistan hadden ontwikkeld.

AvMerode
Na mijn negatieve reactie, moet ik toch zeggen dat de game aardig vermakelijk is.
Ja de game krijgt er flink van langs en dat is uiteindelijk ook terecht. (helemaal als je ervoor hebt betaald)
Maar de game komt old school over en ik ben dan ook een echte retro junkie en b-film liefhebber.
Snap wel dat het voor tegenwoordige tijd helemaal niet door de beugel kan, maar toch is er aardig vermaak als je niet teveel nadenkt.
Ja ok, verhaal, bepaalde textures en quick time events zijn gewoon een dikke onvoldoende.
Maar qua rail shooting gameplay, kan er nog aardig plezier uitgehaald worden en ik denk echt dat retro gamers het hier en der ook aardig vermakelijk vinden.
Vind het rail shooting soms zelfs verslavend en ook puur omdat het af en toe pittig word. (het reloaden van je wapen veroorzaakt dit voornamelijk)
Checkpoints zijn wel rommelig omdat ze de ene keer achterelkaar komen en soms duurt het zeer lang voordat er een checkpoint komt. Dit zorgt ervoor dat je een bepaald lang stuk weer helemaal overnieuw moet doen.
Ja de game heeft zijn vele fouten en uiteindelijk krijgt ie ook een dikke onvoldoende. Maar desondanks het een fail is, is het af en toe toch best wel vermakelijk als je eenmaal in de Rambo: First Blood Part II & III levels terecht komt. Eerste gedeelte van de game (part 1 cop killer missies) was wel erg slecht in ieder geval.
Het richten en knallen is overigens niet slecht op de pc (beter dan toen ik mijn x360 controller for windows gebruikte). Het voelt voor mij aardig vloeiend met keyboard en muis. Geen idee waar de recensies het over hadden met pc controls.

Ga de game in ieder geval uitspelen, want heb er nu al aardig wat tijd in gestoken.

avatar van Slainte_Mhath
Thorak schreef:

In het boek vermoord hij ze wel allemaal

avatar van Thorak
Is dat zo? Ik heb de boeken wel gelezen, maar dat is eeuwen geleden. Ik kan het me niet herinneren in ieder geval...

0,5
helaas niet waar ik op gehoopt had.
wat een bagger controls.
speelde hem op de 360.
toch beste controller voor shooters.
na 30 x dood in het eerste stuk, hield de game er ook mee op.
lelijke graphics, meest belabberde gameplay ooit.
*0.5

0,5
game doet de films en zeker het eerste boek absoluut geen recht.
en het had zo mooi kunnen zijn.
hoop op nog een remake, maar dan in de trant van COD.
maak er althans een goede shooter van, die normaal te doen is, zonder dat je op easy al 30x sneuvelt in de eerste missie.
schieten op rails is absoluut niet te doen met een controller.

avatar van markwiering
Dit ziet eruit als een computerspel voor sadisten. Jij moet hierin mensen op hele nare manieren vermoorden, en de moord wordt ook nog eens in alle details laten zien op het scherm.

Mijn kinderbrein kan hier niet tegen. Ik krijg al nachtmerries als ik naar de opening kijk...