Rambo: The Video Game (2014)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Teyon
Uitgegeven door Reef

Speel als John Rambo scenes na uit de eerste drie Rambo films: First Blood, Rambo: First Blood Part III en Rambo III. Deze on-rail shooter combineert first- en third person gameplay, waarin je onder meer vijanden vanuit cover onder vuur neemt, en wisselt deze af met quick-time events. De originele voice-track uit de films is aanwezig.

FOKGAMES.nl / Nieuws / John Rambo tegen de rest / FOK!games - games.fok.nl

De trailer.

Niet iets om vrolijk van te worden. De beelden zien er zeer gedateerd en blokkerig uit en de gameplay komt vrij eentonig over. Het lijkt een beetje alsof ze Call of Duty na willen doen met een Rambo sausje.

En ''the video game'' als subtitel is meestal ook geen positieve voorbode

avatar van Evil Eye
Ziet er inderdaad uit alsof iemand een hoop stront heeft neergelegd, ze er de titel RAMBO op hebben geplakt hebben en zo zijn gaan verkopen. De gameplay ziet er echt heel slecht uit. Sowiezo een vreemde keuze om van Rambo een FPS te maken, een third person action/adventure had mij beter geleken.. maar aan de graphics te zien hebben ze dit sowiezo nooit serieus genomen. Toch zonde, heb toch altijd al gehoopt op een goede Rambo game. De originele actie helden uit die tijd ownden hard, dat waren MANNEN, beter dan al die beta male gadget pussies van nu

Ik hou de game in de gaten maar verwacht er niet veel van.

...en een quicktime event game? Zijn dat dan ook spellen? Ik dacht dat het gewoon excuses waren voor slecht game-design...

On-rail.

Vind het idee wel erg tof om scenes na te spelen/herbeleven. Ode aan Rambo. Maar inderdaad de uitvoering laat dan wel weer te wensen over.

Maar wellicht is de gameplay wel erg goed. Of als het al een beetje in de richting komt van The Bourne Conspiracy (dat gevoel krijg ik er wel een beetje bij) dan zou ik hem zo uit de budgetbak vissen! 10-15 euries. Daar is hij wel leuk genoeg voor volgens mij. Het is toch Rambo

avatar van Evil Eye
10-15 euries zou nog wel gaan wellicht als de gameplay een beetje te doen is, maar het blijft zonde. Juist omdat het RAMBO is, toch een actieheld legende, hadden ze er best wel even wat moois van kunnen maken. Ik verwacht geen GTA-niveau maar dit ziet er gewoon crap uit.
anyway ik ben wel benieuwd maar verwacht heel weinig, 10-15 euro is het misschien nog net wel waard. Dat geld haal ik dan wel uit de portemonnee van een of ander niet-oplettende oma op straat.

Evil Eye schreef:
Daarnaast vaag dat Rambo in die trailer een politieagent zijn strot doorsnijdt? Kan me niet herinneren dat Rambo zomaar een agent op gruwelijke wijze afmaakt, dat past toch helemaal niet?.

Dat zou alleen in deel 1 kunnen zijn? Maar ik heb even zijn statstieken opgezocht maar daar gaat 1 iemand dood.

Verwacht geen pikante scenes in de game haha

avatar van Evil Eye
Volgens mij was die 'kill' indirect... Rambo slacht in ieder geval echt geen politiemensen af door ze stiekem op te wachten en dan terwijl zij zich niet kunnen weren hun strot door te wijzen.. dat past gewoon niet bij het personage. Zou toch wel van erg weinig liefde en kennis voor het bronmateriaal getuigen als je als Rambo gewoon lukraak politie mensen afslacht... vijandelijke soldaten oke, maar politie mensen, nee...

Enne, ik wilde bijna zeggen, Stallone is nooit zo van de seksscenes in zijn films, maar dat zou een wel erg domme uitspraak zijn... gheheh

Evil Eye schreef:

LOL! Inderdaad, dat heeft the Italian Stallion nog nooit gedaan!!

Wow, dit ziet er wel erg pover uit. Alleen zijn misvormde hoofd al.

Rujar schreef:

Verwacht geen pikante scenes in de game haha

Haha, dat iemand zulke statistieken gaat bijhouden

Mr. Olaf schreef:

LOL! Inderdaad, dat heeft the Italian Stallion nog nooit gedaan!!

Zijn eerste rollen waren wel in een (soft) porno film, maar dat hebben wel veel beginnende acteurs gedaan.

Rujar schreef:

Dat weet ik, zijn bijnaam in die tijd was ook de Italian Stallion. Was licht ironisch bedoeld

avatar van Evil Eye
Hmm de grap was leuker toen die uitleg van Rujar er niet bij kwam... ik bedoel.. it was pretty obvious y'know.

Evil Eye schreef:

Tja, ik dacht ook dat die niet zo heel moeilijk was... maar goed, terugkomend op de game: deze laat ik lekker liggen. Gooi de eerste film nog wel een keertje in de dvdspeler!

Mr. Olaf schreef:
Gooi de eerste film nog wel een keertje in de dvdspeler!

Deel 4 vind ik ook echt heerlijk. Zo ongecompliceerd grof en gewelddadig, blijft leuk.

Toch is het vreemd dat er nooit een goede Rambo shooter is uitgekomen. De films lenen zich perfect voor een game.

Evil Eye schreef:

Oh sorry he! Gaat ie? Niet iedereen kijkt porno dus vandaar even een uitleg

avatar van Evil Eye
Maar wel de meeste mensen kennen de geschiedenis van Stallone, in ieder geval de gamers die benieuwd zijn naar een Rambo game... heeft verder niets met kennis van porno te maken.

Maar, het gaat wel, bedankt dat je daarom vraagt. Er zijn instanties die mij continu helpen met mijn mentale toestand en bij het volgende gesprek met mijn psychiater zal ik dit ter sprake brengen, in combinatie met mijn dagelijkse medicatie zal ik na een week of 8 wel over deze toestand heen zijn.

dit is voor mij een must-buy.
enorm grote rambo fan, eindelijk de kans zelf rambo te spelen.
graphics zien er mischien niet super uit, maar had wel gelijk een goede sfeertekening te pakken.
deze ga ik op de releasedatum halen.

morrie schreef:
dit is voor mij een must-buy.
enorm grote rambo fan, eindelijk de kans zelf rambo te spelen.
deze ga ik op de releasedatum halen.

We zien graag je ervaringen met deze game verschijnen hier!

zal een eerlijk oordeel vellen.
tel de dagen af naar de 27e september.

avatar van Evil Eye
27 september... dan zit ik tot over mijn oren diep in de wereld van GTA5 en zal ik weinig interesse hebben in andere games tot, naar ik verwacht, over een jaar ofzo. Tegen die tijd zie ik wel wat ik gemist heb en misschien vis ik deze dan wel voor een tientje uit de budgetbak, puur en alleen omdat het merknaam RAMBO op de cover staat en ik een fan ben van Stallone's werk.

GTA V en Batman Arkham Origins en ik heb de rest van het jaar geen games meer nodig

Weet iemand waar je deze met het beeldje kunt pre-orderen in Nederland ?

De makers van deze game hebben al plannen om de volgende franchise te verkrachten.

FOK.nl / Nieuws / Terminator-films worden game / FOK!film - film.fok.nl

avatar van Doktertje
Is verzet naar januari 2014

Er is overigens een nieuwe trailer. Het ziet er nou niet bepaald geweldig uit en zal vast wel een B-titel worden (...en dat in tegenstelling tot wat de ontwikkelaars beloven - die beweren stug dat we met een AAA titel te maken hebben) maar om de een of andere reden lijkt het me best vermakelijk om als budget titel aan te schaffen. Zitten de controls en zo een beetje snor en niet te veel bugs of framerate drops of whatever haal ik het vast wel ooit ergens uit een bak. Net zoals de ook reeds geplande verkrachting van de Terminator-reeks. Ik mis alleen Robocop nog en we zijn compleet.

Bij Robocop komt de verkrachting sowieso wel goed met die nieuwe film.

Confusie schreef:
Bij Robocop komt de verkrachting sowieso wel goed met die nieuwe film.

Indeed. Ik denk dat reboots van goede films nog erger zijn dan de vergaming van films. Rambo pluk ik wel mee uit de budget bak. Volgens mij is het een onrail shooter. en daar ben ik niet echt kapot van.

coole trailer.
ziet er lekker bloederig uit.
hoop op een dlc van Rambo IV.
heb er wel vertrouwen in, in tegenstelling tot verkoper van gamemania.
was de eerste die hem pre-orderde.