Gran Turismo 6 (2013)

PlayStation 3
Racing

Ontwikkeld door Polyphony Digital
Uitgegeven door Sony

Ontpop je tot een professionele coureur in deze telg in de Gran Turismo -reeks, waarbij realisme opnieuw centraal staat. De meer dan 1.200 beschikbare voertuigen gedragen zich zoals in de realiteit. Deze bolides kun je uitvoerig testen op één van de 33 circuits (met een totaal van 71 variaties), waaronder het legendarische Silverstone. Daarnaast bevat de game een uitgebreide track editor waarmee je zelf aan de slag kan om circuits in elkaar te steken.

Hmm na deel 5 haak ik toch af ... denk ik. Geluid was kut, geen benul van snelheid en feedback waardeloos. De game voelde over de hele linie wel een beetje saai aan. Racen was ook niet echt spannend of echt uitdagend, dus je bent als snel doelloos rondjes aan het rijden. Online kwam je nog wel aardig aan je trekken met een aantal challenges…. Dus meer events met restricties zodat het iets competitiever wordt scheelt al.

avatar van bvonk
Deel 5 was mijn eerste GT en ik heb me wel vermaakt. Ik ga deel 6 dus echt wel in de gaten houden.

GT5 heeft me toch een tijdje beziggehouden en haal ik zelfs nu af en toe naar boven. Als PS3 fan ga ik deze zeker in de gaten houden. Het zou me trouwens niet verbazen als ze toch ook een PS4 versie gaan aankondigen, een van dees, lijkt me anders niet logisch.

avatar van creepy_one
Denk dat ik deze zeker nog eens ga spelen! Maar ik heb nu eerst Dead Island op het oog.

Komt hij niet naar de PS4?

voorlopig geen plannen, gezien Yamauchi-san minstens 5 jaar nodig heeft om zijn visie op een nieuwe generatie console om te zetten zou ik maar niet al te veel hoop hebben. Behalve als Sony het heft in handen zou nemen en een release erdoor drukken, anders zie ik zwart. Ook op PS3 hebben we 5 jaar moeten wachten.

avatar van creepy_one
Hij heeft zijn redenen ervoor. Bijvoorbeeld omdat hij niet te veel fans wil teleurstellen die nog een PS3 hebben i.p.v. een PS4. Als hij het voor de PS4 had gedaan, zou hij waarschijnlijk een stuk minder hieraan verdienen.

avatar van Marcellussss
Weet ook niet of ik hierop zit te wachten; het zou wel een hele verbetering op GT5 moeten zijn, die het lange wachten verre van waard was. Forza was deze generatie een stuk beter, en na het briljante Forza 5 (die Drivatars zijn echt super!) even op de Xbox One te hebben gespeeld zal GT ditmaal toch echt alles uit de kast moeten halen.

Ik hoor dat je de auto's meer kan pimpen zoals we dat kennen uit Forza. Dat zou al tof zijn. Wachten op de eerste review

Zijn nu nog problemen met de framerate dat is behoorlijk is ruk...

Marcellussss schreef:

Alleen grafisch was GT 5 beter. Verder saai spel.

avatar van Marcellussss
Ik verwachte weinig, maar ben nog steeds enigszins teleurgesteld in wat ik tot dusver gezien heb. Lijkt nog steeds op een gepolijste versie van Gran Turismo 3 imo.

Ook gekocht! Moet zeggen dat het rijden wel weer beter is worden wellicht nog uitdagender misschien? Maar voorlopig gematigd gestemt ook.

Oh nee, niet nóg uitdagender.

Iedereen valt nu trouwens over de microtransacties. €140,- Of zo betalen om met een Jaguar XJ1 te kunnen rijden.

euh wat? Kan je het ook op eigen kracht vrij spelen?

Ja, maar dan moet je wel flink grinden. Kost namelijk iets van 20 miljoen credits.

avatar van bvonk
Als je al de wagens op die manier wil krijgen kost het 5000 euro, erg veel maar en misschien wel te veel. Maar je kunt ze natuurlijk ook gewoon vrijspelen en dat is de bedoeling. Hier een flimpje met al de wagens die je kunt kopen.

YouTube - Gran Turismo 6 dealership - All cars

Haha ja premie op gewonnen wedstrijden gaat ook niet echt snel.

in de vorige GT kon je ook de gewonnen auto's online zetten. En bij de online matches kon je ook aardig wat geld vergaren. Dus ik denk dat het wel meevalt.

Vind offline modus tot nu toe wel karig qua wedstrijden. Zit nu op 24%. Uitdaging is 0,0 ik heb nog geen een auto getuned, maar swa het is tot nu toe alleen beginner en professional.

Ik ga me woorden niet vuil maken aan de naam GT, maar man o man wat is er veel mis in GT6. Dit mag niet eens het vervolg zijn van Gran Turismo 5.
Het voelt echt als een dlc en de game is op meerdere punten op achteruit gegaan bijv, grafische is het een tikje minder heb ook vaak last van haperingen,de soundtrack en geluid van de wagens JAKKES , de game voelt houterig aan,auto's veelste duur het is niet de moeite waard om telkens een level uit te rijden want daarvoor krijg je te weining.
Ik zelf ben nu bij de ene laatste compititie met al die GT Toernooien en ik rij in me gratis mercedes benz car met 2 vingers in me neus rij ik de levels uit er zit geen uitdaging als in GT5.
Het verdienen en kopen van verschillende auto's zit er niet in dat kost teveel tijd bijv de pagani is 1,6 miljoen nou als je max 43000 credits krijgt kom je niet ver.
Ik geef gt6 een 3
1.de game voelt als een dlc en een stuk van dat de game niet af is.
2.uitdaging is minder tot heel ver tezoeken.
3.de game is op meerdere punten achteruit gegaan.
4.koop de game alleen als je GT5 niet hebt gespeeld of je bent GT fan, maar anders Koop Het Niet.

Real_Games1 schreef:
Ik geef gt6 een 3
1.de game voelt als een dlc en een stuk van dat de game niet af is.
2.uitdaging is minder tot heel ver tezoeken.
3.de game is op meerdere punten achteruit gegaan.

Er komt nog veel DLC (gratis) aan... denk ik. Heb jij de indurance races gezien, of een B-spec mode (niet dat ik daar fan van ben maar het grind wel lekker makkelijk)

Het gekke is dat ik de auto's wel beter aan vind voelen dan GT5 Ik vond deel 5 echt niets. Moet zeggen dat ik dit deel wel beter vind. Vroegah 2 GT's geleden moest je nog eens flink tunen om een race te winnen dat hebben ze helemaal uit gehaald. Jammer.

Bron:. Gran Turismo 6 - PRODUCTS - gran-turismo.com

" There are also events that recreate the feeling of endurance races in a much shorter period of time." Wellicht geen 24h races meer.... vind 4 uur al meer dan genoeg.

En B-Spec wordt sowieso later toegevoegd.

Rujar schreef:

De b-spec mode komt als het goed is in een van de volgende updates.
Ik vondt GT5 wel beter eerlijk gezegd, maar dat kwam ook pas later toen kwamen er dlc,events en meerdere updates want ook GT5 viel tegen tijdens de release (de game was niet af en de laadtijden), maar ondanks dat wist GT5 mij wel te prikkelen om door te spelen en jammer genoeg speel ik GT6 inmiddels niet meer.
De display van de game trekt mij niet en het voelt allemaal iets minder aan en daarnaast is dus dit me rede de pagani €1.6 ik had 1.2 op me bank en ik heb nu een stuk of 250 sterren en ik denken eindelijk nou bedrogen iets brak of werd minder van me mc benz kostte het me 500.000 want hij ging niet harder dan 350 en voor die highway levels heb je 400km nodig toen heb ik het maar gelaten hahaha

wat een verschil met 5, die vond ik echt moeilijk om platinum te halen, soms erg lastig.
hier zit inderdaad een stuk minder uitdaging in
wel jammer

Lijkt wel of de game vooral geënt is op de online modus. Offline valt er inderdaad niet heel veel te doen.

Ik denk dat je ook niet bang hoeft te zijn dat je te weinig credits opbouwt. Er zullen genoeg online events komen waar je genoeg credits gaat verdienen.

Lastig om een eindoordeel te geven, maar offline modus ga ik echt voor een 6- Het is niet ouderwets GT, dat was bij 5 ook al het geval maar in minder mate. Dus afhankelijk van online modus ga ik wel op 3,5* uitkomen. Voor nu 3* helaas.

avatar van creepy_one
Heb het spel sinds vandaag binnen, heb het nog maar een half uurtje gespeeld. Er zitten uiteraard wel weer superleuke auto's in! Maar bij sommige merken als Seat hadden ze wel wat meer auto's mogen doen i.p.v 1. Ik ga ook zeker nog niet stemmen totdat er wat meerdere updates zijn geweest.

Dat is ook zoiets,... er zitten iets van 1200 auto's in? Dat geeft wel een vertekend beeld, omdat je van een heleboel Japanse auto's (zoals Nissan skyline of de Mazda RX 7) ook weer 20 verschillende types hebt. Vraag mij af hoeveel auto's er zijn als je a die verschillende versie niet mee telt?

Maar denk dat de credits geen rol meer spelen met al die bonussen en online races.

avatar van creepy_one
Er zijn ind heel veel verschillende types van één auto.. niet normaal man! Voorbeelden: Mazda MX-5 (35!) - Mazda RX-7 (33!) - Mazda Cosmo Sport (4) - Mazda RX 8 (6) - Daihatsu Storia (6) - Nissan Skyline (63!!! En natuurlijk zitten daar heel veel verschillende auto's van verschillende jaren tussen, maar het is en blijft een Skyline) - Honda S2000 (27!) - Nissan Silvia (20!). Zo kan ik nog een hele tijd doorgaan....

Tja, wat moet je überhaupt met 1200 auto's. Een kwart daarvan zou al meer dan voldoende zijn.

Jammer genoeg is deze serie meer auto's dan gameplay.

avatar van creepy_one
Ik vind het wel leuk hoor, zoveel auto's. Alleen ik vind het jammer dat er zoveel verschillende type's van dezelfde auto zijn. Ach ja, ik ga me daar ook niet al te druk om maken.