Ratchet & Clank: Nexus (2013)

Alternatieve titel: Ratchet & Clank: Into the Nexus

PlayStation 3

Ontwikkeld door Insomniac

In deze epiloog op de Ratchet & Clank Future -serie biedt het heroïsche duo aan om een gevaarlijke crimineel, welke een poging heeft gedaan om Vendra Prog te ontvoeren, naar de gevangenis te begeleiden. In een uithoek van het universum loopt deze escortmissie echter grondig mis, en raken Ratchet & Clank verdwaald in een lang vergeten sector. Hier ontdekken ze dat een interdimensionale gebeurtenis het voortbestaan van het universum in gevaar dreigt te brengen. Het is nu aan Ratchet & Clank om dit te voorkomen.

avatar van Tsjo-Wi
Dit ziet er weer vertrouwd lekker uit, maar hoop niet dat ie heel duur is gezien de korte speelduur. IGN zegt dat je er in 6 uur doorheen bent..

kiriyama
Ik zag hem gister liggen voor 30 euro bij de Mediamarkt.

Gisteren voor 15 gekocht bij de Mediamarkt.

Goed, niet knipperen met je ogen, want dan is de game voorbij.

Verreweg de minste van de future reeks. Geen uitgebreide levels, maar een paar area's waarin je rondjes mag lopen en vooral geen echt verhaal.

Qua gameplay Gravity Rush maar meer fun vind het tot dusver super nice maar ben dan ook best te porren voor deze reeks.

Wel een paar rake grollen hier en daar.

Grafisch daarnaast overigens best indrukwekkend doet volgens mij niet eens onder voor de remake uit 2016 benieuwd wat voor vooruitgang het aankomende deel eigenlijk op dat gebied gaat laten zien de beelden geven niet veel weg van dat schijnbaar.

Goed is ook wel gewoon goed op een gegeven moment natuurlijk.

Hier was het eigenlijk al best goed.

Te noemen zoals ik het nu zie.

Aanrader.

avatar van Wii00
Veruit het zwakste deel van de reeks.