Dark Souls II (2014)
Alternatieve titel: Dark Souls II: Scholar of the First Sin
PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One
Action / RPG
single player / multi player / online
Ontwikkeld door From
Uitgegeven door Bandai Namco en From
Na aangetast te zijn door een eeuwenoude vloek, bevind je je in een staat tussen leven en dood. Nu zal je, als halfdode, een lange en harde tocht moeten maken, om een mogelijk geneesmiddel, dan wel beschikking, voor je toestand te vinden.
- nummer 131 in de top 250
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=0SJqRpvebCY
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
uiteraard ps3 versie
De vorige delen (reken Demon's mee) waren stuk voor stuk fenomenaal, moeilijk en bovendien zeer verslavend. Games voor de echte core-gamers, liefhebbers en gamers die echt eens opzoek zijn naar uitdaging. Ik denk dat ik niet alleen in mijn mening sta wanneer ik zeg dat de huidige games te makkelijk zijn..
PC versie word dit keer geen slechte port trouwens. Dark Souls 2 word nu goed ontwikkeld voor pc.
Dat zal ook wel de reden zijn waarom de pc versie iets later word uitgebracht.
Had al een stukje gespiekt van het begin (kon het niet laten), erg zin weer in de harde ontdekkingstocht.
Gamespot en IGN beiden een 9...
Ik was juist van plan deze op console aan te schaffen... Toch lekkerdere feeling voor die game imo.
Console versie kun je dan ook gelijk spelen als je niet kunt wachten op de pc versie.
Probleem is alleen dat ik mijn ps3+games een maand geleden had verkocht.
Dus moet nu wel wachten op de pc versie.
Maar heb een x360 controller voor windows en heb mijn oudere quad core pc aangesloten op mijn 42-inch plasma tv, dus geen probleem qua controls en zitplaats (gewoon relaxed vanuit bed).
een x360 controller + 42-inch plasma tv
Met die setup chill te doen ja ! Voordeel bij PC versie is wel ook weer mods, voor DS1 best veel cools ertussen. 1st Person Mod lollig, moet er ook eens een zooi uitproberen...
Maar verder is dit echt puur genieten. Schitterend level en enemy design weer, evenals de gigantische set aan armor en wapens waar je naar hartenlust mee kunt experimenteren. Ook is er weer genoeg uitdaging, al is het tot nu toe wel wat wisselvallig. Zo kom ik een aantal keer tegenover een boss die me 0 moeite kost en die ik in de eerste poging versla, om een half uur later een monster tegen het lijf te lopen waar ik nauwelijks een kans bij maak. Maar dit heeft ook met de openheid van de game te maken, waardoor je in grote lijnen zelf bepaalt in welke volgorde je de omgevingen en bosses doet. Hierdoor neem je dus niet altijd de meest efficiënte route, waardoor je de ene keer in een gebied komt waar je eigenlijk nog niet aan toe bent en de andere keer zwaar overpowered erdoor heen stormt.
Maar die vrijheid is uiteindelijk wat deze game zo goed maakt. De vrijheid om te gaan en staan waar je wilt, de vrijheid om je character op je eigen manier uit te bouwen, de vrijheid om je eigen wapens en armor te kiezen, en de vrijheid om te bepalen hoe je vijanden gaat verslaan. Iedereen zal een andere ervaring hebben met Dark Souls 2, en iedereen zal er op zijn of haar manier van genieten. Mits je over een flinke dosis doorzettingsvermogen beschikt natuurlijk.
Hoe ervaar jij het springen overigens? Had er redelijk wat commentaar over gelezen, maar weet vooralsnog nog niet echt wat ik er van moet denken. Ik ga morgen als ik wat fitter ben waarschijnlijk de game opzetten, en dan zullen we zien of deze DSII kan opboksen tegen zijn geweldige voorgangers.
Ik zou trouwens niet weten wat er aan te merken valt op het springen. Het is precies hetzelfde als in zijn voorganger, alleen nu moet je (op ps3) de L3 knop indrukken ipv de cirkel knop (wat ook de knop is om te sprinten). Ik vind dat alleen maar een verbetering.
Overigens is het stiekem toch wel fijn iets meer bonfires. Zeker ook omdat sommige stukjes best wel pittig zijn. Het verschilt overigens wel enorm per area. Verder is het design weer erg tof, al lijkt Tower of Flame wel erg veel op ... Maar dat was dan ook meteen weer vertrouwd. Had overigens ook alle moeite met die boss.
Helemaal geweldig weer inderdaad! Na uren frustratie en genot, is het dan nu echt bedtijd. Morgen weer verder.
Ben nu al 2 uurtjes aan het proberen, maar veel verder dan 40% kom ik niet. Toch na Ornstein 2.0 wel de lastigste baas tot nu toe.
In dat geval zou ik de hulp van andere spelers inschakelen door ze te summonen. Ook handig om die NPC Lucatiel mee te nemen (summon sign onderaan de lift).
Overigens nu bezig met Chariot, erg mooi gevecht is dat.
De game begint verder nu wel echt steeds pittiger te worden. Ben nu in the Shrine of Amana en dat kost me meer moeite dan de meeste bossfights...
Heb al veel geruchten over shrine gehoord inderdaad, homing soulmass zuigt. Had er al een klein beetje moeite mee tijdens de scorpioness baas.
Ben zelf momenteel net aangekomen in Drangleic Castle, en ben dolblij The Black Gultch achter mij te hebben gelaten. Niet dat de boss zo moeilijk was (lol), maar die posoin spuwers werd ik helemaal debiel van. (wel een prachtige area overigens)
Was begonnen als explorer, eigenlijk puur om z'n items even te checken en wat leipe jumps/drops te proberen, voor m'n real run, maar voor dat ik het door had was ik al zeven uur verder en had'k de Giant en Heide's Tower al gecleared, dus daar maar mee doorgegaan.
Was er voor m'n gevoel in't begin wat doorheen 'nt rushen, dus maar even m'n class eer aangedaan en elke hoek van elk gebiedje uit zitten kammen. Wel lekker veel optional areas en secrets. Hidden walls erg cool, maar resulteert dit keer wel weer, in ouderwetse King's Field stijl, in veel wallhumpin' en button-mashin'. De wereld voelt wat minder als geheel, maar wel daardoor veel meer variatie in omgevingen nu en erg kleurrijk ivm DS1. Wel iets te veel bonfires idd, waardoor de gebiedjes een stuk kleiner overkomen. Wel echt te gek dat je in't begin zo veel kanten op kan gaan, had constant een stuk of vier areas op m'n 'nog uit te pluizen' lijst staan.
Ook erg cool is de death-counter, zit al op 100+ deaths. Ook al even online gechecked, 2.9 miljoen world-deaths vet, maar killt wel de sfeer enorm. Echt bij elk hoekje waar je kan vallen/doodgaan liggen tien bloedvlekken als waarschuwing, maakt het wat te makkelijk ook.
Moeilijkheid sowieso ietsje minder als in 1 sofar, vooral de bazen vallen wat tegen imo. Weinig echt memorabele nog, vooral Heide's viel tegen wat dat betreft. Prachtig gebied, maar de dragonrider en slayer gelijk de eerste keer gebeat, is me bij deel 1 bij geen een baas gelukt. Ook krijg je een stuk meer souls dit keer, ben al lvl100+ nu. De difficulty komt nu wel een stuk meer van enemy clusterfucks, iets te vaak groepje van 3-4 crowding met 'n archer erachter. Ook zijn de enemies iets onvoorspelbaarder en hebben ze betere tracking, da's wel cool.
Nog een puntje van kritiek is dat ik de lore dit keer wat minder vind, iets minder mysterieus en komt wat meer random over. Mede daarom Drangleic voorlopig nog wat minder memorabel dan Lordran...
Maar ben er weer mega van't genieten, een kick-ass tocht, die evenveel beter als slechter doet dan het eerste deel. Worden weer minstens 4,5*.
Ik ben zelf ook al Souls level 116 in Drangleic Castle (al heb al wel wat souls gegeten), maar had toch wel veel moeite met het spul in Shaded Woods. Alhoewel komt het nog in de verste verte niet in de buurt bij de godverdomde area van Black Gulch, erg prachtig, maar de insta-poison en insta-death van die beesten. (vaak als gevolg van poison spit) Dus eindelijk ook heel erg blij met die tweede bonfire, al was die er in DS1 waarschijnlijk niet geweest.
Verder ook erg te spreken over het area design, en hoewel de bosses en enemies an sich (nog) niet heel moeilijk zijn, vind ik het ook weer helemaal fantastisch.
Ook nog even een vermelding voor Executioner's Chariot, leuk gevecht dat.
Meeste moeite trouwens gehad met de Ruin Sentinels en Smelter...
Net ook weer een super vet gevecht gehad met een draak, alleen na 5 schoten van mijn great lightning spear was ie alweer uitgefladderd. Maar ach, met zoveel vette omgevingen en bossfights heb ik weinig te klagen. En er is altijd nog newgame + voor nog meer uitdaging.
De leukste bazen vind ik overigens de ouderwetse giant knights in armor (looking glass knight, smelter demon, velstadt, etc.). Gewoon lekker blocken met je schild en zoeken naar een opening om aan te vallen.
Maar ach, met zoveel vette omgevingen en bossfights heb ik weinig te klagen. En er is altijd nog newgame + voor nog meer uitdaging.
Idd, klonk misschien wat negatief, maar 't zijn allemaal kleine geitjes. Het is voornamelijk puur genieten weer. En NG+ dit keer echt stukken harder heb ik begrepen, bovendien met nieuwe drops en events.
Moet ook eens wat gebiedjes gaan clearen en die ascetics proberen, je ziet nu bij het travel menu'tje ook de bonfire intensity van die area viel me op. En de chests resetten ook in die area na gebruik, chill.
Puur qua fight vind ik die ook 't leukst. Was in't begin vaker 'nt two-handen (cool die power stance erbij), maar een schild is (vooral bij bazen) toch wel weer erg handig, best veel attacks blockbaar.
Wat dat betreft is de game ook beter gebalanced voor alle classes en is mixen ervan meer viable dit keer. Ook die incense om spell stats te verlagen is een erg coole feature. en samen met die respec optie kan je nu helemaal alle kanten uit met een char.
Morgen de baas maar, al zal ik eerst de weg naar hem toe even wegfarmen, wat dit is geen doen. Prachtige area overigens!
Bizar contrast dat wel, want Drangleic Castle was best een cakewalk. Ik vrees dan ook al voor NG+.
Squall Lionheart: Nog succes met Freja, heb ik uit frustratie maar met 2 summons gedaan.
Overigens moet het vetste stuk nog komen. Die Dragon Aerie en Dragon Shrine zijn echt te epic voor woorden.
Iemand trouwens al met die Dark Covenant gekloot? Die drie dungeons waren al pittig maar ik krijg die Dark Lurker voorlopig nog niet neer...