Fallout 3 (2008)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Bethesda
Uitgegeven door Bethesda

Je woont al je hele leven in een ondergrondse, hermetisch afgesloten kluis. Over de hele wereld zijn dergelijke 'vaults' gebouwd met de bedoeling een toevluchtsoord voor burgers te creëren in afwachting van een nucleaire ramp. Plotseling verdwijnt je vader, zonder enige reden of aanleiding. Je mede-vault bewoners hebben het op je gemunt. De enige mogelijkheid die nog rest: je vader achterna en de verschrikkingen van het radio-actief aangetaste Washington en de omliggende omgeving trotseren.

Ziet er leuk uit, maar dit is toch echt een filmposter van Silent Hill... ?

Cool! Een nieuwe Fallout!

avatar van Justinx
Apart... Heb het veranderd.

Ik ben erg benieuwd naar deze game. Ik hoop echter wel dat het weer eenzelfde sfeertje wordt als fallout & fallout 2.

avatar van rpger
Van de makers van Oblivion. Men noemt het nu al "Oblivion with Guns" De makers proberen de hardcore fan base te overtuigen van het feit dat ze de authenticiteit bewaren van de oorspronkelijke game. Turn based zal het in ieder geval niet worden, maar dat zal ik ook niet zo missen, de tijd van turn based games is voorbij. Ik kijk er erg naar uit, ook al duurt het nog eventjes, staat geplanned voor eind 2008.

avatar van WeZet
Gelukkig niet tur-based, maar wel met een pauze-systeem waarin je de damage-zones van je tegenstanders kan zien!

rpger schreef:

Inderdaad ik vond de sfeer en setting van de vorige games helemaal top maar dat turn-based gedoe is niks voor mij. Bovendien heb ik een 360 waar dit spel goed op moet kunnen draaien dus ik hou het zeker in de gaten. Waarschijnlijk gaat het een beetje ala Oblivion worden wat zeker een relaxed spel vond. Hoewel ik niet echt een RPG liefhebber ben.

Hier de officiële teaser-trailer.

Las net bij de comments dat alle sex en drugs thema's eruit gehaald zouden zijn, ik hoop dat Bethesda niet een van mijn favo gameserie gaat verzuren!
Gelukkig wel weer stem van Ron Perlman, War never changes...
Dat geeft weer goeie hoop!

Vandernagel
Ik had goede hopen maar als ik dan op youtube o.a. het volgende lees:

•Intelligence no longer affects dialogue.
•Bethesda says they aren't against sex in the game, but haven't implemented it.
•No child killing
•No groin or eye shots.
...

Wat is dit nu weer? Eerst mensen warm maken waarna er een koude douche als dit volgt!? Ik heb zo'n vermoeden dat de sfeer, de humor, de 'volwassenheid' etc... van Fallout er helemaal niet in zal zitten. De Elder Scrolls zijn ook top, maar toch anders dan Fallout. En op een Oblivion going apocalyptisch zit ik niet te wachten.

Wat een domper.

avatar van rpger
We noemen dat met een mooi woord verconsolerisering dames en heren.

avatar van Tha)Sven
Is dat nou echt een woord ?

avatar van Deftones_JP
Kon je in de eerdere delen kinderen overhoop schieten dan? Ik herinner me wel een filmpje waarin een zwaaiend gezinnetje dat net uit een fault komt overhoop geschoten wordt maar verder kan ik geen kidbattles herinneren.

Kinderen vermoorden zal je ook nooit in een game zien en seks in een game werkt zelden. Met de rest valt wel te leven lijkt me zo.

BoordAppel schreef:
Dat weet ik nu net niet. Met Fallout kon je eigenlijk alles doen wat je wilde, goed of niet, zonder dat er expliciet op in werd gegaan. Je kon bijvoorbeeld een junkie van jezelf maken of een dronkelap, trouwen (met een vrouw of man), scheiden, naar 'de wallen', boxen, gokken in de casino, graven schenden, ... Noem maar op.

Als ze al die dingen eruit halen onder het motto van zogenaamde puriteinsheid, wat blijft er dan over van Fallout? Het zijn namelijk de kleine dingen die het hem doen en persoonlijk wordt ik er niet geweldadiger of sadistischer van in vergelijking met al die andere shooter games (zoals de 2e WO). Ik zie het al voor me, Carmageddon maar dan zonder al die mensen erin. Lijkt mij geen formule voor succes. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de dialogen en sfeer.

Vooralsnog sta ik erg sceptisch bij een combinatie van Bethesda en Fallout. Want Bethesda zie ik als een Walt Disney maar dan nog een graadje erger. Zodra er ook maar een hint van iets doorkomt, wordt deze gephotoshopt. En dan heb ik het bijv over racisme, taalgebruik, e.d. Maar dat is nu wel erg off topic.

Vandernagel schreef:

Er wordt toch nergens gezegd dat deze dingen er niet in zullen zitten? Bovendien heb je het op Youtube gelezen, nu niet direct de meest betrouwbare bron.

BoordAppel schreef:
Hehehe, dat klopt eigenlijk wel wat je zegt . Tijd zal het leren.

avatar van rpger
"“So with Fallout in particular, we’re comfortable that the game is coming out this year—we can finally say that. The game is coming out this year, fall 2008" - Ik zal bovenstaande aanpassen, want juni is wel erg hoopvol.

Meer over Fallout 3 in de link beneden, met o.a. de vraag hoe Bethesda omgaat met de klacht van de hardcore fanbase over de mogelijk "consolization" (het is echt een woord!) van de serie.

Bethesda put the game in the hands of the very capable Emil Pagliarulo, the lead designer on Fallout 3, the brains behind The Elder Scrolls IV: Oblivion’s amazing Dark Brotherhood storyline and no. 24 on this year's Hot 100 Developers list.

Dat belooft in ieder geval veel goeds. De Dark Brotherhood storyline was echt goed, de beste in Oblivion.

avatar van Tha)Sven
De Dark Brotherhood storyline was aardig, maar de quests waren verschrikkelijk goed verzonnen en erg varierend

hier ben ik erg benieuwd naar.

avatar van Deftones_JP
Het interview bevestigd wel een beetje wat rpger zegt. Fallout 3 wordt eigenlijk een proffesionele Fallout-mod voor Oblvion. Mij spreekt het erg aan moet ik zeggen omdat ik de sfeer in de eerste fallouts fantastisch vond maar ik vond het turn-based vecht-systeem niks zodat ik te snel verder ging reizen in de game zonder up te levelen. Oblivion vond ik echter juist vet alleen vond ik de setting juist wat minder. Voor mij lijkt de invalshoek van bethesda dus goed uit te pakken maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn met minder enthousiasme.

Klinkt in ieder geval allemaal wel goed. Fijn dat fast travel er gewoon in blijft maar nu wel op een juiste manier: dat je in het begin niets weet en alles nog zal moeten ontdekken en niet zoals bij Oblivion waar je al naar alle steden kon fast travellen. Ook leuk dat sommige vijanden nu gewoon wegrennen als ze doorhebben dat ze je nooit aankunnen.

Een level cap en geen weer effecten vind ik dan weer erg raar, al zal er voor dat laatste wel snel een mod verschijnen. Ik lees er verder niets over of de wereld met jou mee levelt, maar aangezien dat het grootste punt van kritiek op Oblivion was lijkt me dat niet het geval.

avatar van Deftones_JP
Dat punt miste ik inderdaad ook ja. Apart dat het niet gevraagd werd. Maar aangezien het inderdaad een van de meeste stompzinnige dingen was in die game zullen ze het er wel uit laten. Bovendien was dat in de oude fallouts ook niet het geval.

jorisje123456
Deftones_JP schreef:

Vergeet niet dat dit het 2e fan-interview was, misschien is het al gevraagd in het eerste interview..

Voor de rest hoop ik dat ze de vrouwen in Fallout 3 wel mooier maken als die in Oblivion

avatar van Deftones_JP
Waarschijnlijk heb je sowieso twee handjes op de controller nodig om de game te spelen dus het laatste punt lijkt me niet zo heel belangrijk.

jorisje123456
Deftones_JP schreef:

Het is een PC spel

Nee maar even serieus: virtuele vrouwen heb ik nog nooit lelijker gezien als bij Oblivion.

edit: voor mij is het een PC spel, fallout 3 komt blijkbaar ook op de consoles uit.

Dit vond ik ergens op de forums van Fallout:

Fortunately, Fallout 3 will not use Oblivion’s level-scaling, but contrary to what you may have read elsewhere, scaling isn’t completely discarded.

The first important change is that creatures never scale up in abilities to match your level, so each Deathclaw in F3 will always have the same attributes, regardless of your character’s level when you have the misfortune of encountering it.

Second, each territory in the game is now assigned an encounter level that determines the level and equipment of critters when you discover that area, so a first-level character that wanders into an area designated as “encounter level 5″ will be badly outmatched by the inhabitants. Loot is also generally scaled to the area’s encounter level, but some item items will be hand-placed, which is similar to how Morrowind handled loot.
An area’s level doesn’t remain static, but it gets locked as soon as you enter it. If you enter a city block designated as a level 5 area, it will remain a level 5 area and never scale up in difficulty. Areas you haven’t yet encountered do “tether up” in difficulty level, but the tethering level doesn’t linearly scale with your level, so there’s still an advantage to gaining experience levels.

The city block that’s initially designated as a level 5 area will tether up and be designated as a level8 area if you don’t wander into it until you’re a level 15 character. But since an area’s level is locked once you enter it, you’ll still get the satisfaction of returning to a previously difficult area and annihilating its residents once you have a more powerful character.
Bethesda’s still tweaking these systems, but they should make exploration more interesting and not diminish the regard for advancement by making you feel like you can never really get ahead. I’d still prefer a static world like Gothic’s, where encounters are always consistent regardless of your character level, but this toned-down scaling system sounds like a huge improvement over Oblivions.

Ik ben het volkomen met de poster eens. Een statische wereld geeft je echt dat bange gevoel dat je elk moment opgegeten kan worden door een vreselijk groot monster dat je nog helemaal niet aankan. Aan de andere kant zorgt dit nieuwe systeem er wel voor dat er altijd een uitdaging blijft. We zullen zien hoe het uitpakt, in ieder geval een verbetering ten opzichte van Oblivion.

Idd wel al een behoorlijke improvement. Heb toch ook liever een statische wereld, maar zo te lezen wordt dit wel een goede mix tussen beide. Maakt het wel idd minder spannendmischien, maar laten we hopen dat het een best of both worlds resultaat oplevert.

Moet zeggen dat er bij Bethesda wel goed geluisterd is naar alle oblivion kritiek en fallout-fan eisen, van wat ik tot nu toe gelezen heb zijn al m'n fallout-failure angsten weggehaald.