Sonic Lost World (2013)

Nintendo 3DS / Nintendo Wii U / PC

Ontwikkeld door Sonic Team
Uitgegeven door Sega

Dr. Eggman heeft zijn krachten gebundeld met zes afschrikwekkende monsters, beter bekend als de "Deadly Six". Wanneer de Deadly Six zich echter tegen Dr. Eggman keren moet deze noodgedwongen de hulp inroepen van zijn rivaal Sonic. Aan de hand van zijn nieuwe moves, zoals skydiven en freerunnen, en zijn Colour Powers, moet Sonic door diverse werelden rennen, springen en racen, om de Deadly Six te verslaan. Naast de singleplayer campagne, bevat het spel tal van coöperatieve en competitieve multiplayermodi, waaronder races. Met de Wii U GamePad kun je op afstand bestuurbare gadgets besturen, en zo Sonic helpen bij het verslaan van vijanden en het passeren van hindernissen.

Dit lijkt op Super Mario Galaxy on drugs. Ik ga het kopen!

Ik snap de voornamelijk negatieve kritiek op het spel eigenlijk niet. Had verleden week de demo eventjes gespeeld en heb het volledige spel sinds vanmorgen in huis en ik moet zeggen dat het absoluut niet teleursteld. Ik lees een hoop over de slechte controls en over het feit dat Sonic zo tergend traag beweegt maar eerlijk? Daar is helemaal niets van aan. De controls zijn ongeveer hetzelfde als in iedere andere 3D platformer en traag is het ook al niet. Je hebt meerdere paden door de meeste levels zodat je zelf kan kiezen of je wat trager a'la Mario er doorheen loopt of als een gek door de speed bumps e.d gaat. Verder zitten die levels ook erg leuk in elkaar, switched het af en toe tussen 2 en 3D (net als in Colors, nog zo'n underrated game) en ziet het er allemaal erg goed uit (en is de muziek trouwens ook lekker vrolijk). Ik kan zelf na een uurtje al zeggen dat ik dit absoluut een van de beste Sonic spellen tot nog toe vind - samen met Generations en Colors.

SeptuSword
Dit lijkt mij oprecht enorm tof om te spelen! Lijkt wel heel erg op Mario Galaxy.. toch vind ik het kleurrijke heel erg goed bij Sonic passen.