Mario Kart 8 (2014)

Alternatieve titel: Mario Kart 8 Deluxe

Nintendo Wii U / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nintendo

Scheur met Mario en zijn vrienden over herkenbare en nieuwe circuits in diverse spelmodi. Het spel introduceert antizwaartekracht op de baan, waardoor je met je kart tegen muren op, en ondersteboven, kunt racen. Daarnaast keren tal van bekende onderdelen uit andere Mario Kart -spellen terug, waaronder het racen door lucht en onder water uit Mario Kart 7 en de motoren uit Mario Kart Wii. Aan de hand van een nieuwe toevoeging, Mario Kart TV genaamd, kun je opgenomen clips uit races delen met andere spelers via Miiverse.

avatar van horizon
Volgens mij gaat Nintendo ervan uit dat je je Nintendo code direct verzilverd voor punten op de website en dus vanzelf de actie ziet staan.

Zoontje heeft zich Wii Party U uitgezocht.

Maar enfin, terug naar Kart8.
Begin weer beter te worden.
Eindelijk aan driften gewend.

avatar van Princess Piranha
Yahoo! Alle cups op drie sterren, alle staffghosts verslagen en alle stempels voor Miiverse gehaald.

Ik ben gewoon te slecht voor die staffghosts

k wou dat ze de optie voor tegen Ghosts van je friends te racen implementeerden. Of een manier om met twee spelers te spelen zonder split screen.

avatar van Princess Piranha
Ik vond een aantal ghosts ook erg lastig. Als je bij sommige ghosts niet mee racet maar gewoon meekijkt, dan leer je bij veel levels waar je bijvoorbeeld je mushrooms het beste kan inzetten. Zo kon ik sommige ineens wel halen.

Inderdaad erg jammer dat je niet even snel ghosts van je vrienden kan zien. Kan trouwens ook niet als je op dezelfde WiiU speelt. Mijn vriend en ik hebben allebei een account, maar kunnen niet van elkaar zien hoe snel we zijn.

Dit was de rede tot aanschaf van de Wii U. En een toppertje van een Mario kart weer. Direct genieten en opmerkelijk hoe Nintendo toch altijd weer zorgt voor een glimlach op me gezicht.

Dacht dat de Wii U de eerste N console zou zijn die ik ging overslaan, maar gelukkig liep het anders. Samen met Donkey Kong Country: Tropical Freeze (2014) mijn favo games van het moment.

Dit is de eerste Mario Kart die ik 5 sterren geef..
alle min puntjes (uit vorige delen) hebben ze glad gepoetst en zelf verbeterd...
En eigenlijk begint het spel pas bij de professionele stand..
Die is precies goed gebalanceerd, In de Wii versie was hij te frustrerend moeilijk..

5 sterren

Princess Piranha schreef:
Yahoo! Alle cups op drie sterren

Jaloers

Valt me nog niet mee om de 150cc cups op drie sterren te bemachtigen.

avatar van Onderhond
Nee, ik schrik er ook een beetje van. Vooral dat onderwater level vind ik best lastig.

Spel is weer een meer dan (w)aardige upgrade van de Mario Kart reekt, enige jammere vind ik momenteel dat hoewel de banen er superspectaculair uitzien, je nooit echt vol het effect meekrijgt in wat voor gravity-defying situaties je eigenlijk aan het rijden bent. Door de camera altijd braaf achter je karretje blijft, valt het nooit echt op wanneer je ergens 90° tegenop/tegenaan rijdt.

Ik vind de nieuwe banen tov voorgaande MK niet heel erg spectaculair. Uitgezonderd sunshine airport, mount Wario en cloudtop cruise.

Had bijvoorbeeld graag Kalimari Desert (n64) terug gezien in de retro tracks. Wellicht DLC

Maar pittig is deze MK zeker op 150cc

avatar van Onderhond
Mount Wario vind ik de mooiste, sowieso érg leuk om een aantal banen zonder traditionele "laps" te hebben, maar gewoon met één begin en één eindpunt. Die Rainbow Road mix is ook geweldig.

avatar van Princess Piranha
De cups op 3 sterren halen hangt erg veel af van de items die je tegen je krijgt. Sommige cups heb ik zó vaak opnieuw moeten proberen omdat je van die momenten kan krijgen dat je ineens heel veel items tegen je aan krijgt. Nu heeft Mario Kart dat altijd wel gehad, maar je maakt niet heel veel voorsprong in deze game heb ik het idee.

Die gravity valt vaak inderdaad niet op in de meeste banen. Hoewel het toch best grappig is. Waterval 90 graden op en 90 graden naar beneden (doodeng als je erbij nadenkt!) en Mario Circuit is ook wel geinig, dan zie je ineens het kasteel op de kop. Maar ik vind ook dat het te weinig opvalt tijdens het racen.

avatar van JacoBaco
Ik ben nu bezig met mirror en heb 3 cups gehaald.. Op dit moment is goud voldoende, ik heb nog niet alle cups op 3 sterren. Maar het lijkt erop dat ik geen munten meer krijg, maar alleen een stempel. Geen nieuwe sets banden of een nieuwe parachute ofzo... De Plane Glider zal wel de laatste zijn dan. 2500 muntjes is dus de max?

JacoBaco schreef:
De Plane Glider zal wel de laatste zijn dan. 2500 muntjes is dus de max?

10.000 is max Voor de golden glider!

150cc ook allemaal op 3* en de eerste 4 van mirror mode ook. Op een of andere manier lukt star cup nog niet echt

-marco- schreef:

10.000 is max Voor de golden glider!

Dan heb ik nog even te gaan!! Opzich vind ik het best makkelijk om eerste te worden, maar er zit vaak een race bij waar ik dan altijd net even te veel pech heb....

Eindelijk alles op 3 stars

Maar het was alles behalve makkelijk, erg frustrerend soms zelfs. Echt een van de pittigste MK die er is.

Nu aan de staff ghost beginnen voor de Golden Wheels

Edit: eerste 4 cups alle staff ghosts al te pakken. Gaat me makkelijker af dan de Grand Prix

Golden wheels in de pocket

Golden wheels in de pocket

Zat jij gisteravond rond 23:00 te Mario Karten?

JacoBaco schreef:

Zat jij gisteravond rond 23:00 te Mario Karten?

Nope. Maar voeg me vooral toe ( gebruikersnaam unlikelyend )

DLC in aantocht. Veel en goede prijs imo.

2 pakketten van 8 circuits en nieuwe characters. 1 pakket voor 8,- of beide voor 12,-.
Bestel je nu al, krijg je diverse kleuren yoshi's kadoo.

Bron:
Speel met Link op nieuwe parkoersen voor Mario Kart 8 - Nieuws - InsideGamer

Goed nieuws, alleen geen nieuwe 'balloon battle arena's' dus?

Ik speel het nog steeds elke dag even online, op 150 cc is er allang geen uitdaging meer. Heerlijk spel blijft het. Als iemand eens een potje wil hoor ik het wel!

-marco- schreef:
DLC in aantocht. Veel en goede prijs imo.

Bestel je nu al, krijg je diverse kleuren yoshi's kadoo.

Bron:
Speel met Link op nieuwe parkoersen voor Mario Kart 8 - Nieuws - InsideGamer

Edit: zojuist vast aangeschaft. Je krijgt direct een aantal gekleurde yoshi's en shy guy's beschikbaar.
De tracks en overige characters komen in november en mei.

Daarbij is ook de Mercedes update (gratis) sinds vandaag beschikbaar

Ja ik heb die nieuwe 2 pakketten ook al gekocht !
En ik heb die Mercedes autootjes ook al geprobeerd maar,, nee dit lijkt nergens op.
ik heb het al weer verwijderd. ik wacht wel op die pakketten....

avatar van Onderhond
Heb ze ook al gepreordered. Doorgaans niet zo'n DLC fan omdat het meestal blijft aanvoelen als "aangeplakte content", maar in het geval van MK, waar toch niet echt een begin/einde aan is, werkt het perfect.

16 nieuwe parcours (en de nodige fanservice vanuit andere Nintendo IPs) !

avatar van horizon
Mee eens. Mario Kart 8 was al een compleet spel en nu krijg je gewoon toffe extra's. (6 karakters, 8 auto's en 16 banen in totaal). Mooi.
Dus inderdaad ook al gepreordered.

Heb zelf wel al met een "Silberpfeil" geracet, (+ een blauwe shy guy) en dat was wel grappig.

De map zou toch ook on screen kunnen na de update?

-marco- schreef:
De map zou toch ook on screen kunnen na de update?

Klopt, zo race ik dan ook nu.

(klik op '-')

horizon schreef:

Klopt, zo race ik dan ook nu.

(klik op '-')

Hoe activeer ik dat dan?

Edit: got it Wel vervelend dat het via de gamepad moet en niet via de pro-controller kan!

Wat is jullie favoriete setup eigenlijk? Ik rij de laatste tijd met Wario + pipe frame kart + slick + Wario wing. Veel snelheid en gewicht dus. Ik ben nog wel zoekende, met name omdat ik qua stuurtechnieken en 'het kennen van de baan' online inmiddels wel met de betere meekom, alleen het idee heb dat mijn tactiek nog niet goed genoeg is. Ook alle sluiproutes zijn inmiddels bekend. Natuurlijk blijft er altijd een geluksfactor meespelen, maar als ik sommige gasten maar steeds eerste zie worden...