Mario Kart 8 (2014)

Alternatieve titel: Mario Kart 8 Deluxe

Nintendo Switch / Nintendo Wii U
Racing

Ontwikkeld door Nintendo

Scheur met Mario en zijn vrienden over herkenbare en nieuwe circuits in diverse spelmodi. Het spel introduceert antizwaartekracht op de baan, waardoor je met je kart tegen muren op, en ondersteboven, kunt racen. Daarnaast keren tal van bekende onderdelen uit andere Mario Kart -spellen terug, waaronder het racen door lucht en onder water uit Mario Kart 7 en de motoren uit Mario Kart Wii. Aan de hand van een nieuwe toevoeging, Mario Kart TV genaamd, kun je opgenomen clips uit races delen met andere spelers via Miiverse.

Gewoon de gametablet. Die gebruik ik altijd. Het ding ligt wat mij betreft lekker in de hand.

avatar van jellecomicgek72
Ik heb hem vandaag even gespeeld met vrienden in de Gamekings studio in Utrecht, op de laatste dag nog even kunnen spelen en deze game is echt super fun met vrienden. Zeker een uur gespeeld en dat beviel prima. Als ik een Wii U had zou ik deze zeker kopen.

avatar van All Seeing Fish
Net geen vijf sterren Mario Kart heeft zich zelf overtroffen , een halve punt aftrek voor de verwaarlozing van de battle mode.

avatar van Mega Man
Afgelopen vrijdag heb ik dan eindelijk MK8 uit de kast gehaald bij Media Markt. Pracht van een game met levendige en sfeervolle circuits, een leuke soundtrack en strakke graphics (zo had MKW er al uit moeten zien). Enige minpuntje vind ik het ontbreken van battle arenas: MKW had net zulke ruime en toffe maps en nu moeten we het doen met bestaande circuits. Maar verder is deze game verplichte aanschaf voor Wii U bezitters. En mocht je dat systeem nog niet hebben, koop hem dan gewoon er bij want deze fantastische game wil je niet missen!

Dit is echt de allerleukste Mario Kart die ik tot nu toe heb gespeeld. We hebben nu net 3 sterren gehaald op alle cups in 50 en 100 cc. Op naar de 150 cc! Morgen gaan we voor het eerst met wat vrienden online tegen elkaar spelen. Van wat ik al mee heb gekregen van de online modus, gaat dat nog meer pret worden. Good times!

avatar van All Seeing Fish
@Mega Man misschien komen die battle arenas als betaalde DLC.

avatar van Princess Piranha
Weer een heerlijke Mario Kart! Voor mij denk ik niet de aller beste, maar wel gewoon weer erg goed. Mario Kart 7 had ik overgeslagen, dus het samenstellen van je karretje was voor mij nog nieuw. Maar eigenlijk is dat wel erg leuk om zelf alles te kiezen. Over de nieuwe levels ben ik nog niet helemaal over uit wat ik ervan vind. Soms voelt het nogal oppervlakkig aan. Maar het ziet er allemaal fantastisch uit, leuke muziek, de nieuwe items zijn een goede toevoeging en de retro banen zijn opgepoetst.

Ook fantastisch dat je nu met vier man de Grand Prix kan doen!

Merijn82 schreef:
Gisteren opgehaald, geniaal spel dit. Alleen het driften wil nog niet echt heel goed vlotten, daar waar dat toch eerder (gamecube, DS) altijd één van m'n specialiteiten was. Ook op rechte stukken turbootjes pakken etc. Met welke controller spelen jullie dit?

Sinds Mario Kart DS hebben ze het driften flink onderuit gehaald, helaas. Om ervoor te zorgen dat men niet meer gaat 'snaken'.
Ik speel het trouwens met zo'n beetje elke controller. Gamepad, Wiiremote los, Wiiremote met nunchuck, WiiU Pro controller...

Geniet ervan meis.

avatar van threeohthree
Ook opgepikt deze, en ben ook zeker niet minder enthousiast dan de rest. Ik ben nog steeds geen fan van racinggames, waardoor ik eigenlijk al al mijn hoop had gevestigd op deze nieuwe racing-game van 's werelds meest bekende loodgieter.

Na een paar uurtjes racen (GP van alle banen) kan ik gerust stellen dat het absoluut de meest vermakelijke en frisse racing game die ik gespeeld heb. Nu zegt dit misschien niet zoveel omdat ik enkel Mario Kart Wii en The Next Car Game een voldoende geef, maar na redelijk veel Mario Kart gespeeld te hebben op de Wii, mag ik toch wel zeggen dat Nintendo fantastisch werk heeft geleverd door nieuwe frisheid in de authentieke Mario Kart banen te blazen.

Ze hebben dus goed hun les geleerd uit Mario Party 9, en laten we hopen dat ze met Super Smash ook zo om gaan.

avatar van Mega Man
All Seeing Fish schreef:
@Mega Man misschien komen die battle arenas als betaalde DLC.

Daar zeg ik geen nee tegen

avatar van horizon
Spel:

avatar van JacoBaco
Deze game is een (kleine) redding voor de Wii U

Mario Kart 8 haalt miljoen | Games | Telegraaf.nl

Kewl!

avatar van All Seeing Fish
Het wapen arsenaal vind ik toch iets minder dan normaal.
Een bom als vraagteken plaatsen mis ik drie rode schilden en die muntje word ik helemaal gestoord van 8 op de 10 pick ups is een muntje!

avatar van threeohthree
Haha, begrijp helemaal wat je bedoeld. Was er na twee uurtjes GP spelen al helemaal klaar mee.

Gelukkig is er nog genoeg ander moois om me er niet aan te ergeren.

avatar van René.
Mooi juist dat er minder goede items in zitten. Draait het een keer om hoe goed je kan rijden.

René. schreef:

Ja maar als je zelf achter elkaar wordt afgeschoten en alleen maar muntjes krijgt is de lol er snel van af!

avatar van horizon
Hmm, kan niet zeggen dat ik meer muntjes dan iets anders krijg.

avatar van All Seeing Fish
Misschien komt het omdat ik heel de race op nummer 1 sta of omdat ik Yoshi ben ?

avatar van Princess Piranha
Een muntje krijg je inderdaad sneller wanneer je eerste staat. Het is een beetje geluk hebben wat je voor item krijgt wanneer je voorop rijdt. Die toeter krijg je bijvoorbeeld niet zo snel, terwijl je een muntje of banaan wel snel krijgt.

Ik ben gister begonnen met de Time Trials. Bijna alle nieuwe banen gehad, maar een aantal ghosts van Nintendo zelf zijn nog best pittig!

avatar van René.
All Seeing Fish schreef:

Gelukkig gebeurt dat zelden.

Nu een tijdje aan het racen en ik begin lekker op stoom te raken moet ik zeggen . Heerlijk deel weer in de Mario Kart-reeks. Toch wel één van de betere. Speel momenteel veel online en 't is al hard ploeteren om bij de top 3 te geraken in een race, veel tegenstand. 't is soms lastig om weer aan te haken bij de, pakweg, top 5 als je in ronde 1 al door iets geraakt bent. Er ontstaan snel gaten naar mijn idee.

Princess Piranha schreef:

Pittig? tegen een spook rijden is soms zelfs niet te doen!
Het is net of je tegen een computer racet.
my queen....

Kan je ook Ghosts van mensen op je vriendenlijst downloaden? Die optie vind ik namelijk op het eerste gezicht niet en dat zou toch wel erg leuk zijn.

hmm volgens mij niet..

avatar van JacoBaco
Verdomme!! Eindelijk in mijn bezit!! Besteld bij de Media Markt, want daar was hij het goedkoopst. Moest er dus drie weken op wachten, ik werd gek in mn hoofd.... Inmiddels uitgebreid gespeeld en het is fantastisch! In het begin was ik hopeloos slecht, maar ik heb nu de drift boost al lekker onder controle en dit is echt een vereiste, anders ben je te veel afhankelijk van geluk op de beste wapens zoals bliksem etc.. Goed kunnen racen is echt de manier om te winnen. Natuurlijk speelt geluk altijd nog een kleine rol. In het begin verloor ik gewoon steeds keihard wanneer ik online speelde. Nu eindig ik al heel vaak bij de laatste 3-4 en dan tel ik nu alleen de races mee met 10 a 12 spelers. Ook zul je merken dat bij de GP op 150cc je echt goed moet racen om te winnen! Natuurlijk kunnen zaken als in het bezit zijn van 10 muntjes en de slipstream ook net het verschil maken.

Ik hoop echt dat met games als Mario Kart, Zelda en Super Smash Bros de verkoopcijfers van de Wii U de pan uitreizen!! Ook kan een Metroid game van grote invloed zijn al was de vorige wel vrij slecht. Nintendo zal voor mij voor altijd van grote betekenis zijn!! Ik heb (op gamegebied) met de Super Nintendo werkelijk de tijd van mijn leven gehad. Zoveel legendarische titels! Zelda, Metroid, Mario Kart, Mario World, Probotector, Castlevania, Street Fighter 2, Turtles in Time, Donkey Kong en Star Fox om er maar even snel wat te noemen!

avatar van Onderhond
Toch nog maar even melden dat mensen die Mario Kart 8 gekocht hebben een gratis WiiU spel mogen claimen (tot 31 julià. Ben zelf voor Pikmin 3 gegaan (zo'n spel waar ik altijd al benieuwd naar was maar nooit echt durfde kopen), maar met titels als Zelda Wind Waker en Wonderful 101 een actie die toch wat volk mag trekken!

kiriyama
Voor mij was het zelfs dé reden om MK8 te kopen. Ben doorgaans niet kapot van de MK spellen, maar wou nog graag Monster Hunter 3: Ultimate die in de winkel nog 60 euro is. Die heb ik dus nu eigenlijk gratis erbij.

Het zegt wel wat over de situatie van Nintendo dat ze bij een publiekstrekker als MK8 er een gratis spel bij doen. Ze zijn echt wanhopig om nog een paar WiiU's te verkopen. Gelukkig lijkt dat wel te lukken en met Smash en een nieuwe Zelda zal het aantal nog verder omhoog gaan.

avatar van Onderhond
2 miljoen copies ondertussen las ik, da's 1/3 van hun markt? Op een maand tijd. Da's toch indrukwekkend. Al heb ik wel de indruk dat de meesten (zoals ik) niet afwisten van dat gratis spel. Ook na het openen van het doosje niet bepaald duidelijk. Het is dat iemand anders er mij op wees, anders was het gewoon gepasseerd.

MH3:U heb ik de demo even van gespeeld, vond het alleen niet zo boeiend. Pokémon voor de iets oudere medemens?

kiriyama
Zoiets, al verzamel je in MH monsters om jezelf te kunnen upgraden. Ook wel een spel waar je echt wat tijd in moet stoppen voor het leuk wordt.

Het is inderdaad wel vreemd dat het niet op/in het doosje van de game (MK) staat. Ik kwam er pas door deze site achter en heb toen meteen het spel gekocht. Intussen MK8 zelf weer verkocht. Was zeker leuk voor een paar weken, maar ik ga dit niet maanden doen. Daarvoor is er te weinig variatie en zijn er in mijn optiek leukere multiplayer spellen.