Mario Kart 8 (2014)

Alternatieve titel: Mario Kart 8 Deluxe

Nintendo Switch / Nintendo Wii U
Racing

Ontwikkeld door Nintendo

Scheur met Mario en zijn vrienden over herkenbare en nieuwe circuits in diverse spelmodi. Het spel introduceert antizwaartekracht op de baan, waardoor je met je kart tegen muren op, en ondersteboven, kunt racen. Daarnaast keren tal van bekende onderdelen uit andere Mario Kart -spellen terug, waaronder het racen door lucht en onder water uit Mario Kart 7 en de motoren uit Mario Kart Wii. Aan de hand van een nieuwe toevoeging, Mario Kart TV genaamd, kun je opgenomen clips uit races delen met andere spelers via Miiverse.

Is de game op de Switch makkelijker?! Heb het idee dat het me allemaal makkelijker af gaat op de Switch!
Op de Wii u had ik moeite om alle miror tracks op drie sterren te krijgen en 200cc sloeg ik over ivm de moeilijkheid.
Op de Switch heb ik nu echter alle miror tracks al op 3 sterren en de eerste 4 van 200cc ook.

Dacht zal eraan liggen dat ik in handheld speel, maar dat kon met de Wii u natuurlijk ook al.

Iemand dezelfde ervaring!?

Speel MK8 voor het eerst op de Switch, maar vind de GP mode ook erg makkelijk...Online was ik in MK7 echt goed, maar daar merk ik toch wel dat ik de circuits minder goed ken en af en toe echt domme fouten maak.

Ik ben overigens totaal geen fan van de mogelijkheid om twee items te kunnen hebben. Het is echt zo'n warboel daardoor dat het echt goed kunnen racen wat minder relevant lijkt te zijn geworden. Kan ook komen omdat het me nog niet zo best af gaat online, maar had gisteren zoiets van: ik ga weer Fast RMX spelen

Krijg het toch nog lastig, laatste 3 cups op 200cc willen niet echt lukken. Morgen maar weer proberen, wil namelijk wel gouden Mario unlocken!!!

avatar van Princess Piranha
Oh wauw, dat is echt snel ja! Misschien is de item verdeling veranderd?

Got him Op naar trials!

Weekje zwembad/strandvakantie gehad en aardig wat uren Mario Kart gespeeld, o.a. op elke baan een timetrial gereden zodat ik wanneer ik zin heb mn eigen ghosts aan kan scherpen

Dit spel leent zich nog altijd prima voor hier en daar even een half uurtje. Ook de portability van de Switch kwam afgelopen week erg goed tot zijn recht =)

Gisteravond weer eens online gespeeld en het kan aan de groep hebben gelegen waarmee ik speelde, maar ik eindigde bijna altijd middenmoot en had zelfs 3 podiumplaatsen

Ook eindelijk een fijne set-up gevonden:
Donkey Kong -Mr. Scooty (Dreumes in NL) - Cushion (soort lappenband)

centurion81 schreef:
Ook de portability van de Switch kwam afgelopen week erg goed tot zijn recht =)

Het "on the go" principe is zoooo fijn van de switch. Met name met Mario Kart een uitkomst.

avatar van Apieknar
De ultieme Mario Kart! Ik had dit spel destijds al gekocht voor de Wii U, maar onlangs heb ik het nogmaals aangeschaft voor de Switch. Gameplay en controls zijn perfect. Ontzettend veel karakters en banen om uit te kiezen. De graphics zijn ontzettend goed en de banen zitten vol creativiteit. Dit is een must have voor zowel Wii U als Switch bezitters!

Primeurtje: mijn vriendin, die echt helemaal niets met gamen heeft, vindt na Snipperclips het ook leuk om samen Mario Kart te spelen....maar dan wel Online, omdat ze het bijzonder vindt dat je dan tegen echte mensen speelt.

De reden dat ze dit leuk vindt is omdat ze door de beginnershulp (dat met dat antennetje dat je op de weg houdt) niet mijlenver achter komt te liggen

Voor mij is de game daarom ook nog leuker geworden

Ik heb de game op de Switch sinds deze week en de eerste indruk is werkelijk verbluffend. Wat een waanzinnig mooi gemaakte banen, schitterend. Zoveel kleur, details, verwijzingen naar oude Nintendo-tijden en tegelijkertijd weer verfrissend hip om te spelen. Wel vind ik de banen wat aan de korte kant voor mijn gevoel en moet ik even wennen aan muntjes verzamelen (die ik ook vaak krijg via een bonus waar ik door heen rij), iets wat ik van de hele oude Mario Karts die ik vroeger speelde niet gewend ben. En de aloude frustratie is er nog steeds, vlak voor de finish opgeblazen worden, haha.

Wat ik me afvraag, moet je nou alle cups op 50, 100, 150 etc als eerste uitrijden of is bv alles op 150 cc ook prima?

avatar van Onderhond

Onderhond schreef:
Hmmm, kan me vergissen maar de allereerste Mario Kart had toch ook al muntjes?

Wel ja? Da's lang geleden. MK 64 en Double Dash hadden het sowieso niet.

avatar van Cervantes
Hmmm, kan me vergissen maar de allereerste Mario Kart had toch ook al muntjes?

Ja, die kon je inderdaad vinden in Super Mario Kart. Ook in Mario Kart 7 en Mario Kart: Super Circuit kun je munten verzamelen tijdens de race. Bij het verzamelen van deze munten ging je snelheid omhoog als ik me niet vergis.

avatar van Onderhond
Ik dacht dat het meer voor het botsen telde? Per botsing gaat er één muntje af en heb je geen muntjes meer dan deed je zo'n irritant spinnetje? Kostte ook muntjes om opgevist te worden door Lakitu

Ajax&Litmanen1 schreef:

Hmm, misschien moet je even opzoeken hoe het hier zit met de GP of een andere user hier die het wel weet. Want als ik het goed herinner is bijna alles al unlocked in de Switch versie, toch? Natuurlijk nog wel een hoop kart parts enzo. Maar die unlock je door de hoeveelheid verzamelde muntjes.

De muntjes moest ik eerst ook even aan wennen. Maar zijn toch wel een leuke toevoeging. Per muntje dat je oppakt krijg je een hele kleine boost en hoe meer muntjes je in bezit hebt, hoe groter je overall speed is.

Ik baal echt dat ze niet iets van een deal hebben gemaakt voor mensen die deze Mario Kart al op de WiiU hadden gekocht. Het is echt een hele leuke Mario Kart en door de Switch hebben best veel mensen die ik ken nu ook deze game. Dus ik zou het graag samen willen spelen. Maar ik ga het niet nog een keer kopen, want het is bijna hetzelfde.

Nog mensen die friend codes willen uitwisselen? Heb nu banjo, carealot en confusie, nog paar erbij en wordt leuk om keer Mario kart te spelen met een groep ...gotta catch em all ??

centurion81 schreef:

Online bedoel je? Dat lijkt me over een tijdje best leuk, maar ik wil de game eerst even beter leren kennen en constanter presteren.

Kan je gewoon een groep toevoegen en dan racen?

Lijkt me leuk. You got a PM

Princess Piranha schreef:

Gewoon aanschaffen. Ik had hem ook op WiiU, maar bij de release op de Switch direct weer aangeschaft. Is de fun meer dan waard!!

Ajax&Litmanen1 schreef:

Kan je gewoon een groep toevoegen en dan racen?

Jah kan ook dat één iemand een race ingaat. Je kunt dan in de lobby waar je voor wereldwijd of regionaal kiest ook races joinen waar een vriend racet!

youngtick schreef:
Van Mario Kart geniet ik altijd. Ben een grote fan van deze franchise en met deze game vermaak ik me gruwelijk mee. Grafisch is het zeer mooi, de banen zoals gewoonlijk goed verzonnen en designed, incl de DLC's en de multiplayer of course.

Een groot minpunt is de battle mode. Echt lomp wat ze ermee hebben gedaan. Verschrikklijk zelfs. Maar dat bederft de pret gelukkig niet

4,5 ster

Niet meer voor de wii U, maar wel voor de Switch. De juiste battle mode. Prachtig.

...Ik ben vorige maand ook gezwicht en heb het opnieuw gekocht voor de Switch

...Ik ben vorige maand ook gezwicht en heb het opnieuw gekocht voor de Switch

Ah. Netjes. Ik heb de 50 en 100cc momenteel gehaald. 150cc neem ik rustig mijn tijd voor. Dat wordt sowieso schelden.

avatar van Princess Piranha
Wist je dat... zodra je een cup op 150cc haalt, 50 én 100cc automatisch ook die sterren krijgen?

Vorige week was ik met vrienden online aan het racen. En tegen het eind zat ineens centurion81 in onze room! Leuk om eens met iemand van hier te racen

Meen je dit nou?

Ik ben nog bezig om bij alle cups alle sterren te behalen en ben begonnen bij de 50cc, wat echt dodelijk saai is...heb het de laatste tijd even niet gespeeld, maar ben een eind in de 100 cc.

Dus ik kan gewoon de 150cc uitrijden, haha.

avatar van Princess Piranha
Ja serieus! Probeer het maar eens. (Mirror Mode en 200cc zijn wel apart) Als je niet nieuw bent met de game of gewoon al genoeg vaardigheden hebt, gewoon 150cc gaan doen inderdaad!

( Ik wist dat helaas ook niet toen ik weer begon )

Princess Piranha schreef:

( Ik wist dat helaas ook niet toen ik weer begon )

50 en 100cc heb ik ook gehaald maar dat is toch bizar voor worden. Anyway, 150cc ga ik rustig voor zitten want ik heb daar teveel frustrerende herinneringen gehad in het verleden.

Ook op de Wii U.

Ik ben sinds kort online met Mario Kart Deluxe. Ik dacht dat ik het wel redelijk kon, maar online zijn ze wel echt goed zeg. 1 of 2 fouten maken en je kan meteen van plek 1 naar plek 10 afzakken. Paar keer gehad dat ik eerste of tweede stond en dan weer vlak voor de finish op werd geblazen. Mario Kart blijft nog altijd zwaar vermakelijk, maar de grens met mega-frustrerend is altijd een kleine.

De battle-mode is trouwens ook erg leuk. Alsof ik het N64-tijdperk weer herleef.

Zou trouwens leuk zijn als er op de komende E3 DLC aan wordt gekondigd. Paar nieuwe cups erbij zou leuk zijn.

Haha yep, ik pak zo af en toe Mario Kart DeLuxe weer eens op en speel eigenlijk alleen maar online. Zo herkenbaar die grens van 'zwaar vermakelijk - mega frustrerend'. En inderdaad: wil je online een kans hebben dan moet je zelf al enigszins foutloos rijden, dat maakt het wel intens. Een klein moment van onoplettendheid kan je de kop kosten.

En naast de skills komt er ook nog wel een portie geluk bij kijken.

Merijn82 schreef:

En naast de skills komt er ook nog wel een portie geluk bij kijken.

Ja, de geluksfactor is zeker groot. Sowieso kan je misschien ook beter niet aan kop rijden het laatste halve rondje, dan vliegt er altijd wel een blauw schild tegen je aan. Beter vlak voor tijd inhalen of profiteren.

Ach, ik vind het wel amusant. Maar wat ik me afvraag, ik meng me vaak in een groep en ga dan rijden, maar kan je ook met een groep gewoon een bepaalde cup rijden? Nu krijg ik per race wel punten, maar zie ik verder niks.