Mario Kart 8 (2014)

Alternatieve titel: Mario Kart 8 Deluxe

Nintendo Switch / Nintendo Wii U
Racing

Ontwikkeld door Nintendo

Scheur met Mario en zijn vrienden over herkenbare en nieuwe circuits in diverse spelmodi. Het spel introduceert antizwaartekracht op de baan, waardoor je met je kart tegen muren op, en ondersteboven, kunt racen. Daarnaast keren tal van bekende onderdelen uit andere Mario Kart -spellen terug, waaronder het racen door lucht en onder water uit Mario Kart 7 en de motoren uit Mario Kart Wii. Aan de hand van een nieuwe toevoeging, Mario Kart TV genaamd, kun je opgenomen clips uit races delen met andere spelers via Miiverse.

AHWA
Dat heb ik nog niet veel gedaan. Pas 1400 punten of zo.

Online is deze MK zeer verslavend en goed! Net zoals 7 op de 3ds trouwens

avatar van nintendo
één van de beste games die ik op mijn Wii u heb, en ben altijd grote fan van Mario Kart geweest, maar nu op de u is het toch een machtige ervaring alles zo helder, en knap in HD. ook de nieuwere wapens en vliegers zijn top. Heb ondertussen al de cups gekocht en het is en blijft leuk elke keer op nieuw ze te spelen, alleen jammer dat het op de duur zo vreselijk moeilijk wordt ik krijg 150 cc maar niet perfect uitgespeeld.

5,0 sterren.

nintendo schreef:

Wacht maar tot je mirror mode gaat doen, dat heeft me wel even wat moeite gekost.

-marco- schreef:

Maar het is jou gelukt ? kan je mij dan zeggen met welke speler en welke kart of brommer en welke wielen en vlieger het makkelijkste kunt winnen ?

nintendo schreef:

Je kan nog zo goed zijn, in dit spel heb je ook de geluksfactor nodig. Je kan twee ronden 1 liggen, maar vervolgens als 8e eindigen, omdat je alles om je oren krijgt. Zorg dat je altijd een voorwerp achter je kart hebt hangen om te blokken. Drift zoveel mogelijk en pak zoveel mogelijk muntjes!

Ik gebruikte de golden Kart en wheels ( of race wheels ) en de standaard vlieger. Ik speel vaak met Tanooki, Mii of shy Guy.

-marco- schreef:

ok alvast bedankt.

Mario Kart 8 is het meest recente deel uit de Mario Kart racegame reeks. Mario Kart 8 bied nieuwe levels, nieuwe speelbare personages & nieuwe voertuigen, nieuwe items en een online mode.

Mario Kart 8 is één van de leukste racegames die ik ken, evenals dat het één van de leukste party games is die ik ken. Nodig een groep vrienden uit die ervaring hebben met de game en daag elkaar uit in 150cc of 200cc mode voor intense racepotjes, of speel het met onervaren spelers op een feestje op 50cc of 100cc zodat iedereen er plezier aan kan hebben. Van alle Mario Kart games die ik heb gespeeld zijn de levels in deel 8 bij verte de mooiste om doorheen te spelen. Ze zijn prachtig & kleurrijk vormgegeven met variatie tussen de levels, en de muziek past perfect bij ieder thema. Simpelweg bochten nemen en items gebruiken is bij Mario Kart niet genoeg. Ieder level heeft bepaalde tussendoorwegen of andere alternatieve manieren om er sneller door het level heen te gaan, waardoor je een level meerdere malen moet doorspelen om alle geheimen door te krijgen. Sommige levels hebben alternatieve wegen waardoor het leuk is om te experimenteren met welke weg je het meest bevalt.

Wat items betreft heeft Mario Kart 8 wat je van Mario Kart verwacht: mushrooms, banana’s, stars, shells etc. Maar mijn persoonlijke favorieten nieuwe aanwinst is de Super Horn. Super Horn is het enige item in heel Mario Kart waarmee je de Blue Shell, het meest gevreesde item onder de Mario Kart spelers die vaak vooraan staan, kunt verslaan. De kans dat je een Super Horn krijgt wanneer je vooraan staat terwijl een Blue Shell komt is heel klein, laat staan of je de reflexen hebt het op tijd te activeren, maar als het lukt dan is het één van de meest bevredigende momenten in Mario Kart.

Tijdens de uren dat ik online heb gespeeld heb ik zelden lag of andere problemen ervaren, en deze mode is leuk als je graag online samenspeelt met vrienden of met onbekende. Zeker met de DLC die 4 nieuwe leuke Grand Prixs & nieuwe characters (o.a. Link uit Legend of Zelda) bevat heeft Mario Kart 8 veel te bieden waar je urenlang multiplayer plezier uit haalt. Ik zou de game een 5* willen geven geziene de hoeveelheid plezier die ik eraan beleefd en in het feit dat Nintendo alles uit de kast leek te halen met dit deel, maar er zijn 2 punten die me genoeg tegenvielen om een punt aftrek te doen. De Battle Mode is deze game is behoorlijk zwak. Waar je in oudere games speciale vierkante/ronde levels had die bij Battle mode paste hebben ze hier bestaande levels gebruikt. In andere woorden: je word ergens op een koers gedropt en je bent het grootste gedeelte bezig met rondrijden om te zien of je de rest kunt vinden, wat het plezier uit Battle Mode zuigt. Kleine vierkante levels horen bij deze mode, niet lange racebanen. Het andere wat me niet bevalt, hoewel dit een minder groot punt is, is dat Nintendo je geen gelegenheid geeft de besturing aan te passen. Ik heb het altijd fijner gevonden om de item knop bij mijn rechterhand te hebben, maar tenzij je een pro-controller hebt (wat ik niet hebt) word je geforceerd om de ZL knop te gebruiken. Het is niet dat alle knoppen bezet zijn: aan de rechterkant van de gamepad zitten 2 ongebruikte knoppen naast gas & remmen, waarom is er geen gelegenheid de item functie daarop te zetten?

Een must voor als je een Wii U bezit of een Mario Kart liefhebber bent. Een verslavend leuke multiplayer game met mooie & gevarieerde levels, grote keuze uit personages & voertuigen, soepele online mode en het is een game die zowel ervaren gamers kunnen oppakken als beginnende. Het enige wat ik jammer vond is Battle Mode, Nintendo heeft geen moeite gedaan dit met DLC op te lossen, en ik had graag een optie gewild de besturing aan te passen.

Leuk review.

Wat ik echt zonde vind is de battle modus waar je niet meer in een arena zit!

avatar van horizon
Ja, de battle arena is wel jammer. Dat was op de wii beter geregeld. Maar voor de rest blijft dit natuurlijk top spel.

Tot de dag van vandaag nog zeer vermakelijk!! Doet Nintendo toch altijd wel knap.

horizon schreef:

Sterker nog, ik haal er een halve ster vanaf.

All Seeing Fish schreef:

Sterker nog, ik haal er een halve ster vanaf.

Dat is dan weer overdreven. De battlemode was geinig, vooral kinderen vonden het leuk, maar zelf vond ik het secundaire toevoeging op het spel zelf. Het gaat mij puur om het racen en daar verdient MK8 gewoon de volle vijf sterren voor.

avatar van All Seeing Fish
Nee ik vond het altijd een volwaardig (mijn favoriet) onderdeel van de game, ik had eerder verwacht dat ze door het hele online gebeuren zelfs zouden uitbreiden.
Daarnaast vind ik het heel storend dat ik als ik vooraan rij in een race ik alleen maar troep krijg zoals muntjes.

All Seeing Fish schreef:

Lol, muntjes verhogen snelheid en zijn ideaal als je een bump hebt gemaakt of je bent afgeschoten.

Wie nog twijfelt over de "nieuwe" Maro Kart 8 (de luxe) vrees niet, het beste gaat meesterlijk worden!

Mario Kart 8 Deluxe Hands-on Preview - nl.ign.com

28 april toch maar halen voor de Switch..

Dat lijkt me geen preview, eerder gesponsorde reklame. Maar goed, we zullen zien.

Grovonion schreef:

Dat gevoel bekruipt me bij IGN en (met name) Gamespot toch wel vaker tegenwoordig. (al lang tijd eigenlijk). Het zijn eigenlijk vrij overbodige sites geworden. Ik vind de reviews van diverse youtubers stukken informatiever en eerlijker qua beoordeling dan beide sites.

Overigens...waar ik benieuwd naar was - gooi eens een verklaring neer voor je 3,5? Dat vind ik eigenlijk best wel laag. Weet niet of we het er al ooit over gehad hebben (?).

Het zijn wel de sites die altijd als eerste het nieuws hebben...
Dat trekt mij altijd naar die sites..

En die 3.5 is inderdaad laag....
leg dat eens uit Grovonion

Andere mensen hier die de Switchversie in pre-order hebben staan?

Als MK7 op CD had gestaan zou ik 'm grijs gespeeld hebben, kijk er erg naar uit om hier mee aan de slag te gaan!

centurion81
In pre-order niet (is dat nodig? nog nooit gedaan bij welke game dan ook), maar dat deze er komen gaat op mijn Switch is wel duidelijk. Ik weet nog goed hoe heerlijk ik het destijds vond om te karten op een handheld (DS) en die mode gebruik ik deze Switch eigenlijk ook het meest.

Ondanks dat ik 'm al op de Wii U gespeeld heb (die al een tijdje de deur uit is) gaat deze er zeker weer komen.

avatar van horizon
Nog 13 stemmen en er komt een Wii u titel in de toplijst.

De eerste recensie(s)

Mario Kart 8 Review - GameSpot

Alleen voor de Battle mode is het de moeite al waard...

horizon schreef:
Nog 13 stemmen en er komt een Wii u titel in de toplijst.

Nummer 6 in de Top 250 Criterium is naar 50 stemmen bijgesteld

Kan 'm straks ophalen bij Gamemania, als je daar pre-ordert krijg je trouwens een glanzende poster erbij, zolang de voorraad strekt!

avatar van Maxigames
Mariokart is binnen! Nu de Switch nog...

Blijft een topper dit!! Vandaag de digitale versie binnengehengeld. Ziet er allemaal net ff wat strakker uit dan op de Wii-U ( en dat was al een grafisch hoogstandje )

Oneindig spelplezier en ben blij deze weer te kunnen spelen. Heb deze game echt gemist, sinds de verkoop van mijn Wii-U.

Extra karakters zijn leuk, maar met name (online) Battle Mode is een welkome vernieuwing!

Je zou haast zeggen dat Nintendo bewust de Battle mode van de Wii U versie slecht maakte zodat mensen extra reden hadden de Switch versie te kopen..

Fonzzz002 schreef:

Het toevoegen van vier specifieke battle parcours zou niet veel tijd hebben gevergd dus het zou me idd niet verbazen.

avatar van Onderhond
Dat zou een geniaal staaltje planning geweest zijn, zo meer dan 3 jaar op voorhand!