Mario Kart 8 (2014)

Alternatieve titel: Mario Kart 8 Deluxe

Nintendo Switch / Nintendo Wii U
Racing

Ontwikkeld door Nintendo

Scheur met Mario en zijn vrienden over herkenbare en nieuwe circuits in diverse spelmodi. Het spel introduceert antizwaartekracht op de baan, waardoor je met je kart tegen muren op, en ondersteboven, kunt racen. Daarnaast keren tal van bekende onderdelen uit andere Mario Kart -spellen terug, waaronder het racen door lucht en onder water uit Mario Kart 7 en de motoren uit Mario Kart Wii. Aan de hand van een nieuwe toevoeging, Mario Kart TV genaamd, kun je opgenomen clips uit races delen met andere spelers via Miiverse.

avatar van youngtick
Yes, het is alweer zover. Een Mario Kart voor de Wii U. Gelukkig ook de trailer gezien. Fucking cool, ziet er grafisch strak en die anti-gravity shit lijkt me helemaal de shit.

Voor mij een reden om een Wii U te halen.

avatar van GameGirl Expert
Er zijn hardstikke coole karts
Ik heb ook de trailer gezien ik verheug me al op het spel

avatar van Yestsida
Vorige week zijn er 7 nieuwe racers voor deze franchise bekend gemaakt. Namelijk alle Koopalings.

Het is in ieder geval een prachtige kaft geworden!
1 van de mooiste van de legendarische kart serie.. ik heb ze dan (bijna) ook allemaal wel gespeeld.
Ik hoop dat het ons ook echt een nieuw kart gevoel kan geven.

avatar van Yoshi314
Hier kijk ik enorm naar uit! Mei wordt een mooie maand!

Ik heb net de Speciale editie gekocht bij de wehkamp voor 60 euro!
dus het spel met het (plastic) blauwe schildje...

Een leuk stukje van Ign

Mario Kart 8 Hands-on Preview - nl.ign.com

Dit word volgens hun de beste Mario kart ooit
terwijl ik deel 7 ook al erg goed vond...

avatar van Princess Piranha
Ik ben echt super hyped over deze game! Alleen een groot minpunt vind ik echter Pink Gold Peach, ook al ben ik een groot Peach fan. (En Metal Mario) Waar slaan die twee in hemels naam op. Ik had veel liever 'nieuwe' karakters gezien dan een paar slappe aftreksels.

Dat terzijde, we krijgen eindelijk Voice Chat, leuke nieuwe items, levels zien er grappig uit en van wat ik heb gehoord ook awesome muziek. En ook nog eens een toffe gratis game actie.

Wie is er allemaal van plan om deze te halen? Dan kunnen we tegen elkaar racen over een maandje!

Heb hem al een hele tijd op pre-order staan. Voor mij toch wel een van de games waar ik het meest naar uitkijk in 2014.

Princess Piranha schreef:

Ja natuurlijk haal ik hem..
En ik had eigenlijk wel verwacht dat jij in de wolken zou zijn van die Pink gold Peach...

avatar van Princess Piranha
Haha ja ik zit vol verrassingen. Peach vind ik echt geweldig, maar Pink Gold Peach? No thanks Wat is Pink Gold überhaupt? Vind het zelfs zonde dat die versie erin zit eigenlijk...

avatar van 3bdelilah
Gratis digitale game als je 'm digitaal of fysiek koopt, uiterlijk 31 augustus 2014. Keuze uit onder andere TLOZ Wind Waker HD, Pikmin 3 en New Super Mario Bros U. Als MK8 al geen no-brainer was, dan was ik door deze actie sowieso over de streep.

Alleen jammer dat ik nog geen Wii U heb, haha. Ik zit er zelfs serieus over te twijfelen om 'm gewoon alsnog te halen, en dan WW HD als gratis spel erbij te nemen. Nintendo first-party games blijven toch lang reteduur, dus uiteindelijk scheelt het weinig, als 't al niet voordeliger is tegen de tijd dat ik een Wii U koop.

spelfreak
Geweldige actie. Was twijfelen of ik hem direct zou halen, of zou wachten tot ik mijn videokaart had. Nu zal ik hem sowieso wel halen, met Wind Waker erbij. Videokaart wacht nog wel even (Ligt er eigenlijk ook aan of ik nog naar Gamescom ga of niet...).
Nintendo is goed bezig de laatste dagen. Sinds de SSB Direct, nu die reclame met Mega64, geweldig .

avatar van Princess Piranha
Er komt een WiiU Mario Kart 8 pakket. Dus dan heb je een WiiU + Mario Kart + Gratis game!

Ik twijfel nog heel erg welke game wij erbij gaan nemen. Nintendo Land, New Super Mario Bros. U,
Monster Hunter 3 Ultimate en Pikmin 3 staan al in onze kast. Wind Waker hebben we op de Game Cube. En dan vallen er nog een paar af wegens geen interesse. Dus dan houden we eigenlijk Game & Wario en Wii Party U over. Jullie enig idee welke leuker zou zijn?

avatar van 3bdelilah
Ik zou sowieso voor WW HD gaan. Heb 'm zelf nog niet gespeeld, maar daar schijnen ze letterlijk alle minpuntjes die ik bij het origineel had verbeterd te hebben. Die "ene" beruchte fetch quest is veel minder langdradig, het varen is veel minder irritant en repetitief, en grafisch is 't natuurlijk nog altijd even charmant. Zou zeker daarvoor gaan.

Princess Piranha schreef:

Ja maar toch denk ik dat veel jongere dames hier wel erg blij mee zijn..
Het is een tegen hanger van Metal Mario...
Als het spel uit is, wil ik wel graag tegen jouw racen, Princes Piranha! als je vriend het goed vind
tenminste

avatar van Princess Piranha
Haha, yeah sure! Kom maar op ... over een paar weken dan.

Dit is trouwens een leuke filmpje van de Moo Moo Meadows track side-by-side met de Mario Kart Wii versie.

Mario Kart 8 vs. Wii's Moo Moo Meadows - IGN Video - uk.ign.com

Ja en dan dit filmpje! die is helemaal bijzonder!
zoveel liefde in 1 spel:

Mario Kart 8 Is Beautiful in Slow Motion - IGN Video

Ik krijg hem morgen al binnen, omdat hemelvaart er tussen zit!
Yes! laat het morgen maar regenen.. ik ga binnen karten...

spelfreak
Pff, ik moet waarschijnlijk toch nog op vrijdag wachten. Tenzij Game Mania ze eerder levert dan de straatdatum .

banjo schreef:
Ik krijg hem morgen al binnen, omdat hemelvaart er tussen zit!
Yes! laat het morgen maar regenen.. ik ga binnen karten...

En ik krijg het zaterdag pas binnen omdat Hemelvaart ervoor zit. De logica! Kregen vandaag een e-mail, morgen even bij de Media Markt klagen of we kunnen annuleren, als ik dit eerder had geweten hadden we het niet besteld daar natuurlijk.

Dat is wel jammer, ik gun het jullie ook!
ik zal mijn bevindingen morgen hier wel even prijs geven...

@Princess Piranha ik heb de speciale editie dus met dat blauwe schildje erbij, voor 50 euro bij de Wehkamp..
Maar wel met een 10 euro korting's bon.

Ha. Was inderdaad een goede keus bij de Wehkamp te bestellen. Zag net dat ik hem ook morgen al kreeg. Joy!

avatar van Princess Piranha
Hebben net de klantenservice gebeld en maar snel geannuleerd! Krijgen gewoon geld terug, dus niks aan de hand. Pikken het wel ergens op.

Veel plezier alvast vandaag, guys!

Hij is in ieder geval geweldig tot nog toe. Heb hem een uurtje of wat geleden in de bus gekregen en vermaak me er meer dan uitstekend mee. Ziet er geweldig uit, de nieuwe tracks zijn prachtig (met name die van Boo / Ghost Mansion tot nog toe) en met zijn tweeen blijft het ongeslagen.

spelfreak
Vanmiddag SMS gekregen van Game Mania dat ik hem mocht komen halen. Jammergenoeg vandaag geen tijd gehad, en morgen neem ik aan dat ze dicht zijn I.V.M hemelvaart (alhoewel op de site staat dat ze gewoon open zijn?). Wordt dus toch wachten tot Vrijdag .

Dit is echt de aller fijnste Mario Kart ooit!
Vond je Mario Kart 7 soepel en strak besturen? deze Mario Kart speelt echt als een droom.
Het spel doet er alles aan om je een achtbaan gevoel te geven. vlieg je toch in een ravijn?
Binnen een tel, sta je weer op de baan. en vlieg je weer verder...
Zelfs de 50 cc klasse voelt dit keer snel aan. De paddenstoelen, schilden, sterren, en andere specials zijn nu nog beter in balans. En de vele oude (nieuwe) banen herken je gewoon niet meer terug, zo mooi zijn ze nu!. Dat geeft een fris gevoel. En nog even iets over de online multiplayer Eindelijk heeft Nintendo het door hoe het moet. Je kunt alles aanpassen naar je eigen spelregels en het werkt allemaal super snel. 1 min punt vind ik wel.. je kan alleen maar praten (met je Mii) door op woorden te klikken zoals Hallo, Ik heb er zin in!, Ik ben beste!. behoorlijk onnozel dus.

4.5 ster

Maakt voor mij meteen kans om in de jaarlijstjes te belanden. Ik vind de oudere tracks en hun kleine aanpassingen eveneens geweldig om te zien en de muziek vind ik ook heerlijk om naar te luisteren. Verder speelt het natuurlijk zoals steeds super. Buiten Sonic All-Stars is er geen enkele kart racer die ook maar in de buurt van dit spel komt qua besturing / gevoel.

Echter wel twee heel kleine minpuntjes. Multiplayer is steeds in een verticaal gesplit scherm. Ik had eigenlijk graag de optie gehad om dit horizontaal te laten draaien, hoewel ik vrees dat dat wellicht ten koste van de Framerate zou kunnen gaan. Maar beter nog - we hebben een gamepad! Waarom is er niet gekozen om net zoals in Sonic All-Stars een speler het volledige scherm te laten gebruiken en de ander de game tablet?? Daar hadden ze toch eventjes over kunnen nadenken.

Maar verder...geen negatief commentaar. Ik onthoud met nog even van een score neer te poten tot binnen een weekje of zo, maar tot nog toe denk ik sterk over een 5.

Gisteren opgehaald, geniaal spel dit. Alleen het driften wil nog niet echt heel goed vlotten, daar waar dat toch eerder (gamecube, DS) altijd één van m'n specialiteiten was. Ook op rechte stukken turbootjes pakken etc. Met welke controller spelen jullie dit?