Mario Kart 8 (2014)

Alternatieve titel: Mario Kart 8 Deluxe

Nintendo Switch / Nintendo Wii U
Racing

Ontwikkeld door Nintendo

Scheur met Mario en zijn vrienden over herkenbare en nieuwe circuits in diverse spelmodi. Het spel introduceert antizwaartekracht op de baan, waardoor je met je kart tegen muren op, en ondersteboven, kunt racen. Daarnaast keren tal van bekende onderdelen uit andere Mario Kart -spellen terug, waaronder het racen door lucht en onder water uit Mario Kart 7 en de motoren uit Mario Kart Wii. Aan de hand van een nieuwe toevoeging, Mario Kart TV genaamd, kun je opgenomen clips uit races delen met andere spelers via Miiverse.

Eindelijk weer nieuwe banen! met zelfs een nieuwe baan erbij Sky-High Sundae! en Waluigi Pinball Waaa..
Dit was het wachten waard..

avatar van legian
Alleen Kalimari Desert is mij bekend. Man wat het ik daar geweldige momenten gehad toen.

Ben wel benieuwd naar Sky High Sundea. Had niet verwacht dat ze ee volledig nieuwe banen in zouden stoppen eigenlijk.

Ajax&Litmanen1 schreef:
En wedden dat als de Switch 2 er over een jaartje of twee is, Nintendo een Mario Kart 8 Deluxe Complete Pack ofzoiets uit gaat brengen met alle banen die er waren en nu komen? Zo origineel zijn ze wel.

Tja. Dat acht ik niet onmogelijk. Van geen enkele uitgever trouwens.

Maar het wordt hier wel heel moeilijk om Mario Kart 8 of Smash Brosh nog te overtreffen qua content en beschikbare banen. Dus voor (deze 2 specifieke games) dit te doen moeten ze echt wel alles uit de kast halen. Want hoe overtref je de ultieme Mario Kart met in totaal 96 tracks??

Dan moet je al haast met op zijn minst een 32 volledig nieuwe banen bedenken en met iets als een track editor komen. (waar ik persoonlijk op hoop - als Mario Maker kan...?)

Sinner schreef:

Tja. Dat acht ik niet onmogelijk. Van geen enkele uitgever trouwens.

Mario Kart kan je nog wel voorbij gaan, maar dan moeten ze wel eens alle bestaande banen loslaten en eens hele nieuwe banen bedenken die in geen enkel deel nog zaten. En dan een lading bestaande banen opnieuw uitwerken en dan bv 150 banen aanbieden. En misschien zou een boot-kart ook leuk erbij zijn, met waterparcours. Dan kom je een beetje bij een soort Diddy Kong Racing uit.

Smash Brothers verbeteren kan bijna niet nee. Dat is geen game maar gewoon een viering van het hele oeuvre van Nintendo. Dat was niet normaal perfect. Ik verwacht ook niet de komende jaren een nieuwe Smash, ik hoop wel op een nieuwe Mario Kart. Maar dat zal pas op de volgende Switch zijn en dat is ook wel goed want de beelden mogen best naar moderne maatstaven.

Zo maar eens de nieuwe circuits gaan spelen. Zin in.

Zo, dit is me een hele aangename verrassing! Ik heb me hier veel meer mee vermaakt dan met pack 1, die wat korte banen had die grafisch ook minder sterk waren. Deze 8 nieuwe banen hebben meer details, meer hoogteverschillen en zijn grafisch bij een aantal echt mooi.

Turnip Cup
New York Minute (Mario Kart Tour) - Leuke baan, racen in New Yorkse sferen
Mario Circuit 3 (Super Mario Kart) - Leek me niks door de basic baan maar is nog uitdagend genoeg
Kalimari Desert (Mario Kart 64) - Leuke terugkeer naar de klassieker die goed opgepoetst is
Waluigi Pinball (Mario Kart DS) - Beste aanwinst van pack 2, veel kleur en gekkigheid

Propeller Cup
Sydney Sprint (Mario Kart Tour) - Racen door Sydney, niet bijzonder maar zeker leuk
Snow Land (Mario Kart Super Circuit) - Ik ben niet zo van de sneeuwbanen maar ook deze beviel me best
Mushroom Gorge (Mario Kart Wii) - Uitdagend door de sprongen op de reeks paddestoelen
Sky-High Sundae (new track) - Een baan vol lekkers en ook met de nodige hoogteverschillen. Prima.

Dus ja, ik vind nu gewoon alle banen leuk. Heb ik nog wat te zeiken? Ja. Waar is de Gamecube versie van Double Dash in de eerste 2 packs? Gewoon 0 banen. Ik wil Wario Stadium opnieuw rijden om eens wat te noemen. Van mij hadden ze vooral de N64, Wii en GC versies mogen poorten, maar goed er komen nog 4 packs aan gelukkig. Nu weer wachten tot vermoedelijk de feestdagen in december.

avatar van legian
Vanavond even een rondje gedaan en tot zover zijn ze inderdaad allemaal best vermakelijk.

avatar van legian
Trouwens ook een leuke toevoeging met deze update, de auto's op Coconut Mall bewegen nu ook als extra obstakel.

Drie sterren op elke snelheid was een stuk makkelijker dan voorgaande DLC pack. Sowieso is het beter te doen in handheld mode (vond ik ook met de game Cuphead )

Anyway de tracks.

Turnip Cup
New York Minute (Mario Kart Tour) - Ben geen grote fan van de Mario Kart Tour Tracks en al helemaal niet van de veranderingen van tracks, dus tegenvallertje. Wel mooi kwa omgeving.
Mario Circuit 3 (Super Mario Kart) - Tsja, blijft een geweldige track, maar dat zijn nagenoeg alle banen van het snes tijdperk
Kalimari Desert (Mario Kart 64) - Persoonlijk all time favoriet en hier vond ik de twist door de treintunnel heel dope. Kon dat ook op de N64 versie? Nee toch?
Waluigi Pinball (Mario Kart DS) - Altijd al een schurfthekel gehad aan deze track, dus kan er beter niks over zeggen

Propeller Cup
Sydney Sprint (Mario Kart Tour) - Als eerder vermeld, geen fan van Mario Kart Tour tracks (vooralsnog) Wel weer mooi kwa omgeving!
Snow Land (Mario Kart Super Circuit) - Heb alle Mario Kart games gespeeld/gehad, maar deze kende ik gewoon niet (meer) Aardige track!
Mushroom Gorge (Mario Kart Wii) - Ook nooit favoriet geweest, vond/vind die mushrooms gewoon irritant en no fun!
Sky-High Sundae (new track) - meh, moeilijk om te beoordelen. Aardig, maar niet mind blowing.

Al met al altijd weer leuk om op te starten.

Ben wel benieuwd welke tracks jullie op hopen in volgende DLC packs?!
Ik heb er wel een aantal, maar moet even opzoeken hoe ze heten

Edit:
Maple Treeway Wii
Bowsers Castle MK64

-marco- schreef:

Ben wel benieuwd welke tracks jullie op hopen in volgende DLC packs?!
Ik heb er wel een aantal, maar moet even opzoeken hoe ze heten

Die van wave 3 schijnen al gelekt te zijn.

De enige Mario Kart die ik heb gespeeld is Double Dash!! dus ik kan alleen van deze aangeven welke ik graag terug zou willen zien en dat zijn Dino Dino Jungle, Wario Colosseum en Bowser's Castle. De laatste twee verwacht ik eigenlijk niet, maar Dino Dino Jungle wel want die is al een paar keer als remaster in andere games terecht gekomen volgens mij.

Wave 2 van de DLC vind ik toch wel een stuk leuker dan het eerste deel. Ben geen enorme fan van de nieuwe baan (eigenlijk gewoon Excitebike Arena maar dan on steroids), maar Sydney Sprint, Waluigi Pinball en Snow Land vind ik echt top. De rest is ook gewoon leuk.

Als toevoeging op bovenstaand artikel:

Mario Kart 8 Deluxe-dataminer vindt muziek voor aankomende dlc | Power Unlimited - pu.nl

Jammer dat ze zoveel content uit Mario Kart Tour halen en zo goed als niks uit de Camecube.

Ergens geeft me dat het gevoel dat er misschien nog wel eens een Gamecube mini uit kan komen of een reboot van Double Dash. Dat ze daarom die content nu nog met rust laten. Ik verzin maar wat hoor, maar anders hadden ze daar toch wel wat iconische banen uit genomen?

avatar van legian
Het is inderdaad jammer dat daar zo weinig mee gedaan wordt. Heb toch flink wat lol gehad met de double Dash release toendertijd.

Die banen zijn wat mij betreft toch een stuk leuker dan een Mario circuit 3 van de nes of de toad circuit die ze in de vorige wave erbij deden.

Kan me echter goed vinden in de mening van Alex, van Nintendo Life mbt de nieuwe track. Het is voor mij ook de slechtste track van de wave 2

Vanaf 25.30
Wave 2 review

Btw: de blijkbaar nieuwe blauwe paddestoel in Mushroom Gorge had ik nog niet eens door

Tevens zijn er wat kleine tweaks aangebracht in wave 1.

Goh jongens er valt voor mij echt niks te klagen hoor zoveel banen voor 25 euro!.

Heb je trouwens 12 vrienden met elk een Switch in bezit dan kun je dit!...

12 spelers Switch Lan Party:
Bij bepaalde spellen zoals Mario Kart 8 heb je een geheime mogelijkheid om met 12 spelers in een Lan mode te spelen.. houd L+R ingedrukt en druk op de linker stick in het hoofd menu, dan kun je met 12 Switches tegen elkaar spelen!.

Nou heb ik zelf geen 12 fanatieke game vrienden maar iemand anders mag me wel uitnodigen voor je Party!. Zeg maar wat ik mee moet nemen..

Ajax&Litmanen1 schreef:

Da's wel weer heel erg op de feiten vooruitlopen. Er zijn 6 waves van 8 banen, en je zit nu pas bij DLC 2. Nog niet eens op de helft dus. Er zijn nog 4 pakketjes met 32 tracks te gaan. Je kan nou toch al niet gaan beoordelen waar het meeste content is uitgehaald terwijl je pas in het begin zit. Voor hetzelfde geld zitten er in de overige packs nog 3 of 4 of 5 GC tracks.

Ik hoop het (en denk het op zich ook wel hoor), maar de voortekenen zijn niet zo goed.

Er zijn nu 16 nieuwe banen uitgegeven:

Mario Kart Tour: 6 (waarvan 1 er nog niet in zit maar wel naar Tour gaat komen)
Mario Kart Wii: 2
Mario Kart 64: 2
Mario Kart DS: 2
Mario Kart Super Tour :1
Mario Kart 7: 1
Super Mario Kart: 1
Mario Kart Super Circuit: 1

Een voorzichtige aanname is dat ze meer gaan voor de kortere banen uit de mobiele games dan dat ze de grotere banen uit het Gamecube tijdperk halen. Nogmaals, dit is geen eindconclusie maar wat ik baseer op wat ik nu heb. Ze hadden toch best 1 Gamecube baan in de 16 uitgebrachte banen mogen stoppen vind ik. Hopelijk komt dit nog. Ik blijf ieder geval wel in spanning steeds de packs volgen, vind het sowieso tof dat er nog 32 banen komen.

Nou ik hoop en verwacht het wel in ieder geval. Moet spel en DLC nog in huis halen, maar vind met name de Tour en N64 tracks toch een leuke aanvulling aangezien dat ge enige games uit de reeks zijn die ik nooit gespeeld heb. En verder zijn er een paar banen die ik toch zeker altijd graag gespeeld heb.

avatar van legian
Het is natuurlijk wel zo dat de Tour banen relatief snel over te zetten zijn ten opzichte van de oudere banen. Daar zullen ze best meer werk in hebben. Echter hebben ze in deze wave wel een geheel nieuwe baan toegevoegd. Dat lukt ze dus wel.

Ben er ook bang voor dat ze relatief veel tour banen overnemen. Gelukkig zijn vindt ik de uitgekomen tour banen wel tof.

avatar van horizon
Afgelopen dinsdag op Switch gespeeld. En het blijft heel erg leuk, zelfs met die kleine controllers haha.

Derde set Mario Kart 8 Deluxe-circuits verschijnt op 7 december | Nieuws | Gamer.nl

In set 3 zitten de Rotsbeker en de Maanbeker.

In de Rotsbeker zitten de volgende tracks:

Londen-ronde (uit Mario Kart Tour)
Boo-bruggen – (uit Mario Kart: Super Circuit)
Kampioensberg (uit Mario Kart 7)
Wigglers Woud (uit Mario Kart Wii)

In de Maanbeker zitten de volgende circuits:

Berlijn-bezoek (uit Mario Kart Tour)
Peach ’Paleistuin (uit Mario Kart DS)
Dennenboomdorp (uit Mario Kart Tour)
Regenboogbaan (uit Mario Kart 7)

Het begint me steeds meer te ergeren. Breng eens Gamecube en N64 versies uit ipv elke keer die Mario Kart Tour shizzle.

Buiten dat uiteraard weer zin in een avondje dit te spelen.

Maple Treeway is wel een toppertje hoor

Maar idd een tegenvaller set 3 kwa tracks!

De trailer is best leuk moet ik zeggen, met die space-race en rainbow.