Mario Kart 8 (2014)

Alternatieve titel: Mario Kart 8 Deluxe

Nintendo Switch / Nintendo Wii U
Racing

Ontwikkeld door Nintendo

Scheur met Mario en zijn vrienden over herkenbare en nieuwe circuits in diverse spelmodi. Het spel introduceert antizwaartekracht op de baan, waardoor je met je kart tegen muren op, en ondersteboven, kunt racen. Daarnaast keren tal van bekende onderdelen uit andere Mario Kart -spellen terug, waaronder het racen door lucht en onder water uit Mario Kart 7 en de motoren uit Mario Kart Wii. Aan de hand van een nieuwe toevoeging, Mario Kart TV genaamd, kun je opgenomen clips uit races delen met andere spelers via Miiverse.

legian schreef:

Nee, maar bij gebrek aan een Mario Kart 9...

We moeten wel...

avatar van legian
Ajax&Litmanen1 Dat lijkt me wel, ga het van t weekend wel zien. Kreeg van de week al een mail waarbij ze opnieuw bedankte voor de aankoop. Dus gok dat er vrijdag wel een update of iets dergelijks klaar zal staan.

Heb er wel weer zin in hoor!!

Maar 4 tracks per keer….. weet niet of dat een goede zet is mbt het vasthouden van de wil om het te spelen…

-marco- schreef:
Heb er wel weer zin in hoor!!

8 tracks per keer. Dat staat er toch heel erg duidelijk bij.

Sinner schreef:

8 tracks per keer. Dat staat er toch heel erg duidelijk bij.

Oh beter, maar dan nog….

8 tracks is toch prima?

Kost ook tijd om ze om te bouwen naar MK8 Deluxe standaarden.

Enige waar ik over twijfel is dat pack te kopen of om mijn Online abonnement om te zetten naar het expansiongedeelte erbij, dan krijg je de extra banen gratis.

Is niet echt gratis dan he

legian schreef:

Is niet echt gratis dan he

Ik bedoel dat je dan ook Online gamen en de N64/SNES collectie erbij krijgt.

Ik heb wel het normale online abbo, dus met een kleine upgrade zou ik dan ook deze banen krijgen.

Ik bedoel dat je dan ook Online gamen en de N64/SNES collectie erbij krijgt.

SNES heb je al! Zit gewoon bij online abo, enjoy! =)

Ik bedoel dat je dan ook Online gamen en de N64/SNES collectie erbij krijgt.

Je gaat meer betalen om de dlc 'gratis' te kunnen spelen . Maar begrijp wat je bedoelt, helemaal als je als online hebt is het slim, hoewel ze wel twee jaar bezig zijn om alles uit te brengen, dus hoeveel het je uiteindelijk bespaard vraag ik me af. Maar dat hangt er ook weer vanaf of je die N64 collectie en dergelijke nog wilt.
Wel een handige manier om eens te testen of het wat toevoegt.

centurion81 schreef:

SNES heb je al! Zit gewoon bij online abo, enjoy! =)

Hehe ik bedoelde daar eigenlijk SEGA

Het zijn geen directe Ports van Mario kart tour, gelukkig. Eea is aangepast voor de switch!

Peeps met een gehackte switch kunnen de banen al spelen namelijk

avatar van legian
Vanochtend alvast even een eerste rondje gereden over de banen. Waarbij vooral de banen Paris Promenade, Tokyo Blur en Ninja Hideaway indruk wisten achter te laten. Alle drie ook afkomstig van Mario Kart Tour zie ik. De rest is ook vermakelijk, maar zijn toch meer recht toe recht aan banen.
Grafisch tot zover in handheld allemaal prima, van t weekend maar eens vergelijken met de andere banen.

Ik ga ze vandaag ook testen. Ik speel in principe alleen op de tv, hoop dat ze mooi ogen. Jammer genoeg zijn het voor mij bijna allemaal nieuwe banen op de N64 baan na. De rest is geloof ik van Mario Kart Tour en de Wii versie, dus ik kan nog weinig vergelijken.

Gister alle nieuwe banen en keer gespeeld en ik ben wel een beetje teleurgesteld. Op een paar banen na zijn ze niet erg spannend, lang of visueel aantrekkelijk. Mario Kart 8 zelf had echt een aantal visueel geweldige banen vol details, opvallende kleuren en met origineel design.

Golden Dash Cup
- Paris Promenade (Tour): Leuke race in Parijs, parcours verandert ook tijdens de race.
- Toad Circuit (3DS): Vrij basic baan zoals er al veel zijn.
- Choco Mountain (N64): Klassiekertje, maar ik vind 'm niet erg mooi geanimeerd.
- Coconut Mall (Wii): Deze is wel leuk met binnen en buitenstukken en hoogteverschillen.

Lucky Cat Cup
- Tokyo Blur (Tour): Nog wel geinig met het Japanse sfeertje.
- Shroom Ridge (DS): Beetje saai.
- Sky Garden (GBA): Geinig maar lijkt wel erg op een baan die in MK8 Deluxe al zat.
- Ninja Hideaway (Tour): De meest originele baan, diverse raceroutes en nog best pittig.

Ik zie wel wat Nintendo doet, die brengen nu vooral hun Mario Kart Tour content tegen betaling op de Switch uit, maar ik hoop dat we snel meer banen uit de N64, Gamecube en Wii versies gaan zien. Kan me nog wel flink wat banen bedenken die ik graag wil, zoals de Gamecube Wario Stadium of Rainbow Road.

Er volgen gelukkig nog 5 pakketten tot eind 2023, dus ik denk dat je elke kwartaal wel een nieuwe set krijgt.

Ajax&Litmanen1 als er in totaal zeg maar 15 geweldige banen in komen dan is dat al mooi en misschien wel 20.. en ik hoop ook zeker dat Waluigi Pinball er in komt.

Ik vind ze redelijk tegenvallen.
Met name Coconut Mall en de nieuwe Ninja Hideaway vind ik vervelende tracks.

De leukste voor mij zijn:
Paris
Choco Mountain
Sky Garden

banjo schreef:

Ja, zo sta ik er ook in. Voor 25 euro 48 banen krijgen is sowieso een goede deal en elke extra content is leuk. Maar als drie kwart van de banen zo gemiddeld is als het pakket van gister dan vind ik dat wel jammer. Nintendo had beter gister kunnen starten met een lading topbanen, dan ben je als kopers meteen weer tevreden.

Zou je trouwens als je online gaat aan kunnen geven dat je alleen nieuwe banen wilt spelen?

.Golden Dash Cup
- Toad Circuit (3DS): Vrij basic baan zoals er al veel zijn.

Lucky Cat Cup
- Tokyo Blur (Tour): Nog wel geinig met het Japanse sfeertje.
- Shroom Ridge (DS): Beetje saai.

Hier ben ik het wel mee eens, met als toevoeging dat Choco Mountain wel enorm levenloos aanvoelt in vergelijking met de rest.

Fonzzz002 (crew)
Vind Ninja Hideaway de gaafste (tot nu toe) ivm dat je heel de baan boven of onder kan rijden. Paris Promenade is ook erg leuk gedaan doordat je de laatste tracks opeens de baan omgekeerd moet racen en misschien tegen de andere spelers moet inrijden. Choco Mountain is nostalgie, al hadden ze er iets meer uit kunnen halen. Bv scherpere bochten, meer gelegenheid van de baan af te vallen en de rotsen (die naar beneden vallen) onvoorspelbaarder te maken zoals in de 64 versie.

De rest is gewoon vermakelijk. Inderdaad niet heel hoogstaand, maar een fijne toevoeging desalniettemin. Wel merk ik nu pas op hoe mediocre de online mode is gedaan. Voorheen deed ik altijd single player of splitscreen. Nu ik online mode probeer blijkt dat het gewoon racen op willekeurige banen is? Geinig, maar ik hoopte juist om de nieuwe Grand Prixs online te kunnen doen. Die optie zit er blijkbaar niet in. Raar, dat zou juist het eerste zijn dat ik werkende wou maken als ik Mario Kart online zou ontwerpen.

En de twee nieuwe cups op alle klassen 3 ster gehaald.
Moet eerlijk bekennen dat Ninja School wat meer pogingen vroeg op 200CC

Nu maar wachten op de nieuwe tracks…

Ja leuk!

Ook gewenst: Waluigi Stadium van de GC!

Die vond ik altijd enorm leuk.

En graag Wario Colosseum, heerlijk.

Ik vind het wel wat armoedig dat de meeste banen (plus gelekte titels) komen uit Tour, 3DS of de SNES periode. Vergeet de GC en de Wii banen niet aub.