Mario & Luigi: Dream Team Bros. (2013)

Alternatieve titels: Mario & Luigi: Dream Team | Mario & Luigi RPG 4: Dream Adventure

Nintendo 3DS

Ontwikkeld door AlphaDream

Mario, Luigi en Princess Peach gaan op vakantie naar Pi'illo Island, waar je via Pillow Portals de droomwereld van een ander kunt betreden. Wanneer Luigi plaats neemt op zo'n Pillow Portal en in slaap sukkelt, trekt een mysterieuze kracht Peach in de droom van Luigi. Mario moet nu tevens Luigi's droom betreden om Princess Peach te redden. In deze droomwereld kan hij samenwerken met Luigi. Je kunt de droomwereld beïnvloeden door de slapende Luigi aan te raken op het touchscreen. Door aan zijn snor te trekken kun je in de droomwereld een liaan uitrekken, waarna Mario deze kan beklimmen. Wanneer je Luigi onder zijn neus kriebelt, zal deze niesen en in de droomwereld een sterke wervelwind veroorzaken.

avatar van Banjo
Volgens Ign is dit een van de beste spellen die je kan krijgen op je 3DS..

Mario & Luigi: Dream Team Bros. Review - nl.ign.com

dit spel verdient wat meer meer aandacht jongens..

Krijgt momenteel ook een behoorlijke 83% op metacritic (bij 17 stemmen), maar een hoogvlieger is het waarschijnlijk niet. Maar persoonlijk ga ik deze zeker eens checken, zag 'm vandaag liggen voor 33 EUR, en Mario spellen kennende zal ik dat toch nooit aan een lagere prijs vinden

avatar van Evil Eye
Banjo schreef:

dit spel verdient wat meer meer aandacht jongens..

uhmmm....

.... Nee.

avatar van Banjo

Nintendo kennende maken ze daar wel weer iets leuks en bijzonders van..

Uiteindelijk het spel gekocht voor 20 euro.

Ik weet niet of ik in mijn ontwikkeling al op de terugweg ben maar ik vind een heel leuk spel.
Zeer motiverend om altijd weer verstopte items te vinden en met steeds nieuwe spel-mechanieken die geintroduceert worden wordt het spelverloop ook niet saai.
Het spel is wel zeer gemakkelijk, hoewel het een uitdaging blijft om de gevechten zonder schade te halen. De betuttelende mini-tutorials storen hier of daar wel eens, en het verhaal is een typische MArio niemendalletje, maar het moet dan ook geschikt zijn voor de kleinsten.
Al bij al een spel dat de moeite loont.

EIndelijk aan de einbaas geraakt, en waarbij het spel tot nu toe een luchtige zomerwandeling was is deze laatste einbaas plots een extreme uitdaging. Ben nu zelfs even aan het teruglopen om wat te grinden en zal daarna nog eens proberen. Review volgt hopelijk later.

avatar van Onderhond
Yups, enige minpuntje vond ik. Niveau lag goed heel het spel door, maar die heal move van Bowser is echt frustrerend tot en met. Wel verrassend dat ik hier bijna 70 uur in verzonken? Voor iets wat me in het begin op een klein leuk RPGtje leek.