Magical Taruruuto-Kun (1992)

Sega Mega Drive/Genesis

Ontwikkeld door Game Freak
Uitgegeven door Sega

Spel gebaseerd op de gelijknamige komische manga. Edojou Honmaru is het middelpunt van pesterijen op zijn school, tot hij de hulp in roept van de held Taruruuto - welke afkomstig is uit een andere wereld.

avatar van StevenMighty
Leuke game, geweldig om 21 jaar na data aangenaam verrast te worden door een spel.

Typische Japanse anime stijl, heel kleurijk en wat me vooral aansprak waren de heel goeie graphics. Het is op het eerste zicht geen al te moeilijk spel omdat je niet veel vijanden tegen komt terwijl je door de levels loopt, al had het ook soms zijn moeilijke kantjes voornamelijk door de besturing en de nogal kleine levensmeter.

Ik heb ook een keer de Snes versie van MTK geprobeerd en ik vind de Megadrive versie in alle opzichten beter en leuker.

Magical Taruruuto Kun is volstrekt onbekend bij ons en daarom is de game helaas nooit buiten Japan uitgebracht waardoor je geen idee hebt van het verhaal (Japanse schermteksten).

4 sterren