Deus Ex: The Fall (2013)

Android / Apple iOS / PC
RPG / Shooter

Ontwikkeld door Eidos en N-Fusion
Uitgegeven door Square Enix

Voormalig SAS-huurling Ben Saxon komt een duister complot op het spoor. In een wereld waar de bevolking afhankelijk is van augmentaties, hebben grote corporaties veel macht in handen. Zoveel macht, dat ze druk uit kunnen oefenen op regeringen. Het verhaal is een vervolg op het boek The Icarus Effect.

avatar van 3bdelilah
Fucked up, ik weet niet waarom maar voor mij wees eigenlijk alles ernaar uit dat dit een "normale" sequel zou zijn, waarom anders zo mysterieus teasen? Had stiekem zelfs gehoopt op een remake van het origineel, maar dan zouden ze 't wel een beetje blauwig maken zoals Human Revolution geel/oranje-achtig was.

Het moet overigens wel echt een volwaardig Deus Ex zijn die de gemiddelde Tablet games ver overstijgen als ik het begrijp. Aangezien ik geen Apple producten heb en er van mijn leven er ook geen zal hebben zal ik het wellicht nooit weten...of....althans tot de eventuele port bekend gemaakt wordt....

avatar van 3bdelilah
Sinner schreef:
Zag er wel heel goed en soepeltjes uit voor een mobiel en tablet game, het is maar dat niemand hierop aan het wachten was (althans niet de core fans). Zal vast nog wel naar Android komen, kwestie van tijd.

Jammer. Zou wel zin hebben in een volwaardig nieuwe Deus Ex die punten uit het vorige verbetert.

avatar van threeohthree
1,0
BuzzFeed is er niet al te positief over. Ook wel logisch, hoe er niet echt over de gemiddelde omgeving van mobile users is gedacht met de goudbruine tinten. Ook eens dat de gameplay niet helemaal soepel werkt, te vaak triggert de verkeerde actie door het swipen of tappen.

Daarnaast is dit gewoon Deus Ex onwaardig, een game met uitgebreide verhaallijnen en twists kan onmogelijk optimaal benut worden op een mobile device; er gebeurd daar simpelweg te veel voor in onze directe omgeving.

avatar van Mr. Olaf
threeohthree schreef:

Misschien klink ik nou wel als een oude lul, maar ik vind die actie games totaal niet werken op een tablet. Dat gepiel met het swipen op het scherm.... Heb liever een controller in mijn handen.
Besides ben ik het met je eens dat dit deel niet de lading dekt wat een echte Deus Ex game zou moeten hebben.

avatar van threeohthree
1,0
Een telefoon is inderdaad een matig tot slecht platform voor eigenlijk alle niet-arcade games. Dit komt puur doordat je met de beperkte besturing van bijvoorbeeld een iPhone (enkel swipen of tappen) gewoon niet optimaal een game kan 'ervaren'.

Deze Deus Ex is volgens mij dan ook niets meer goedkoop cashen en de fanbase wat uitbreiden door de drempel te verlagen naar het mobiele platform. Puur zakelijke game, die allicht enkel nog gewaardeerd zal worden voor zij met iPhone-vingers die thuis in de wijnkelder waar het pikdonker is, toevallig deze game game tegen zijn gekomen.

avatar van Ricxz92
Komt naar Steam op 25 maart.