InFamous: Second Son (2014)

PlayStation 4

Ontwikkeld door Sucker Punch

Personen met bovenmenselijke krachten worden opgejaagd en opgesloten door het Department of Unified Protection in een samenleving waarin ze worden gevreesd. Als Delsin Rowe zijn krachten ontdekt, moet hij vluchten. Hij gaat op zoek naar anderen met bovenmenselijke krachten om degenen waarvan hij houdt te redden van de tirannieke D.U.P. die hem nu op zijn hielen zit. De keuzes die hij gaandeweg moet maken, bepalen de toekomst van iedereen om hem heen.

avatar van johnbrou
Vandaag uit gespeeld op goed karma. Wat een toffe ervaring was dit weer, alles zit gewoon goed qua geluid, gameplay en grafisch vlak. Waar ik wel beetje kritiek op heb is dat het hoofdverhaal rap uit is gespeeld. Voor de rest heb ik geen ander opmerkingen. Deze infamous game is dan ook de moeite waart om aan te schaffen als je niet weet welke games meer te spelen, vandaar geef ik een dikke 4 sterren.

Kop van de hoofdgast staat mij niet echt aan.

Had aanvankelijk wel enkele bedenkingen maar toch eens een kans gegeven.

En wat blijkt.

Mijn woorden moet ik zowaar terugnemen. Delsin blijkt een lieve naïeve knul waar ik best mee kan sympathiseren.

Heeft zeker wel een stukje persoonlijkheid en ook de hele setting en andere personages spreken mij tot nu toe wel aan, het is allemaal wel aardig.

Lijkt mij overigens ook redelijk out of character om met deze gast de zogeheten evil kant op te gaan, maar dat komt mooi uit want ben zelf gelukkig ook een allerliefst en zeer zachtmoedig persoon.

Het zit niet in me.

Vorige deel ook gespeeld en dat vond ik allemaal maar net niet of gewoon niet zo eigenlijk. Vond het geheel maar grauw aanvoelen en ook die Cole miste wel het een en ander om mij echt in te kunnen pakken.

Dit blijkt voor mijn gevoel veel meer te hebben, en daarnaast vloeit het qua gameplay natuurlijk sowieso ook wel erg lekker.

Dus ik ga nog even rustig verder.

waar ik de eerste 2 delen niks vond dacht ik toch ik geef dit deel een kans en gelukkig want weet niet waarom maar dit deel ligt mij wel vet spel!

Inderdaad absoluut een waardige voortzetting en de definitieve bevestiging dat Sony ownt met de exclusives.

Stad veel sfeervoller, enkele prettige vergezichten. En ook veel wredere powers.

Daarnaast is een dikke ketting om mee te spanken natuurlijk ook gewoon veel vetter dan dat vage ding waar die andere gast mee rondliep.

Maar weer eens mee bezig, blijft een heerlijk gamepje.

Speelt als een treintje.

Smoke en later ook neon zijn hele vette powers. Vooral die laatste zorgt hier en daar wel voor wat aangenaam licht spektakel.

Verstandige keuze ook om in tegenstelling tot vorig deel hierin geen coversysteem te stoppen. Een van de dingen die mij aan de vorige tegenstond misschien wel, vind het niet echt samengaan. Geen coversysteem nodigt uit tot een veel dynamischere speelstijl die veel beter samengaat met de immens vloeiende mogelijkheden van de game.

Zo'n afgezaagd coversysteem is nergens voor nodig, vroeger had je dat nog nie eens.

Toen deejen we 't altijd zonder.

Waren nog eens tijden.

avatar van AmazingPP
Eindelijk heb ik hem dan verslagen: de loser uit Heaven's Hellfire. En daar heb ik dan nu toch even een kritiek puntje op: wat een waardeloos stuk was dat in het spel. Vreselijk rommelig, daardoor erg moeilijk en ik had het gevoel dat het spel hier iets "teveel" wilde. Uiteindelijk verslagen, maar ik denk dat er toch wel zo'n 25 x over heb gedaan. Daarom vind ik de stelling van Confusie hierboven me: "Speelt als een treintje." niet juist. In dit specifieke stuk vond ik het qua gameplay slordig, erg slordig. Nu weer lekker verder...

Ik vond dat zo ongeveer het hoogtepunt uit de hele game.

Heerlijke intense bossfight met ouderwets zweethandje knoppen rammelen.

Het was inderdaad redelijk trial en error maar dat is wat voor mij juist een goede bossfight maakt.

De andere in deze game verbleken redelijk bij deze in mijn beleving.

Verder heb ik de game onlangs uitgespeeld en was het gezien mijn beoordeling dus allemaal zeer waardig en genietbaar.

PhongForce
Graphics waren goed de gameplay ook..soms waren de gevechten irritant zoals wanneer je op een hoog gebied vecht (waar je niet 1,2,3 weer op ken klimmen) en ervanaf valt / of bijna dood bent en eraf gaan is de enige manier om even bij te komen. Dan moet je eerst weer bronnen zoeken om je krachten te kunnen gebruiken en dan proberen (soms lukt het pas na de 4de keer) om er weer op te komen.

Graphics waren goed ! Maja dat is Te makkelijk..de personages waren cliche, typisch tiener, anti hero gedrag..voorspelbaar en totaal "Niet Overtuigend" geen enkel moment voelde ik emoties die ik bijv wel in The Walking Dead voelde en dat terwijl Infamous Second Son een veel grotere game is..1 van de beste Voice Actors inhuren etc heeft niet eens geholpen maar goed de game focust zich op gameplay..en de game schittert vooral door de krachten die je hebt en de boss fights waren (voor mij) erg uitdagend deed me denken aan de bossfights van God Of War III.

Ik vond hem vrij kort trouwens, maar ik heb erg genoten van de gameplay en de combats waren fantastisch

De Cole's Legacy DLC is op dit moment gratis voor grabs!

inFAMOUS Second Son™ Bonus DLC: Cole's Legacy - store.playstation.com

nice, merci ook maar direct opgesnoept