The Crew (2014)

PC / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One
Racing

Ontwikkeld door Ubisoft en Ivory Tower
Uitgegeven door Ubisoft

Als speler neem je de rol aan van een crew die een criminele organisatie moet infiltreren en de boel uiteindelijk moet overnemen. Eén stad per keer. De campagne kan solo gespeeld worden, maar maakt tevens deel uit van een persistente online wereld waarin missies met vrienden kunnen worden gespeeld, en de rol van de A.I. kan worden ingenomen door andere, rivaliserende, spelers. New York City, Las Vegas, Miami en Black Hills zijn enkele van de locaties waar je kunt racen.

avatar van Thorak
Weet iemand al een vermoedelijke release datum?

avatar van PlayThaYard
Volgens bol.com juni 2014

avatar van Thorak
Ik ben zéér benieuwd of ze kunnen waarmaken wat de trailer belooft!

avatar van bettafish14
Deze game ziet er toch veelbelovend uit, twijfel nog of ik hem moet pre-ordenen.
Ene kant ziet het er erg gaaf uit en is het een immense wereld, aan andere kant ben ik ook bang dat het snel gaat vervelen...

Ik heb de gesloten bèta kunnen spelen, maar echt boeiend vind ik het niet echt; clichématig verhaaltje en de besturing van de auto's voelt niet lekker aan. Om vooral de ondermaatse graphics niet te vergeten.

Ubisoft mag hier nog flink aan gaan sleutelen. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom de game een maand vertraagd is.

Ik kan de xbox 360 versie niet selecteren? Wilde graag mijn stem uitbrengen;)

avatar van Hadouken
Geleend van een maat maar maakt geen indruk. De game is te overdreven hip, je kunt geen cutscene bekijken zonder dat je wordt doodgegooid met epileptische flitsen. De muziek is matig, de graphics konden beter, de crashes zien er niet uit en vooral het rijden voelt helemaal niet lekker aan. Helaas.

avatar van Marcellussss
Avondje gespeeld en de volgende dag ingeruild bij de winkel. Een avond gamen lijkt weinig om een oordeel te vellen, maar meer heb je in dit geval ook niet nodig. Alles wat Hadouken al schreef kan ik beamen, maar daar blijft het niet bij. Er zijn een aantal verschillende soorten missies, maar ze komen vrijwel allemaal neer op hetzelfde, namelijk time trials. De AI is afschuwelijk. Wat de AI betreft maakt het geen reet uit of jij in een opgevoerde Lamborghini rijdt of in een standaard Ford Focus, aangezien ze zich aanpassen aan jouw level en snelheid. Met een Ford Focus van allemaal Lamborghini's en Mercedes AMG's winnen kan dus ook. Progressie en sparen voor een nieuwe auto is dus zinloos wat de single player betreft.

Voor online races maakt het gelukkig wel uit, maar daar is dit juist weer een nadeel aangezien de speler met het hoogste level en dus de beste auto, zelfs als hij viermaal crasht en jij braaf een racelijn aanhoudt, altijd wint. Voor iemand die de game net oppikt is online multiplayer dus ook zinloos, ondanks dat de game claimt een online racing game te zijn. En wat is er leuk aan winnen simpelweg omdat jij een hoger level en een betere auto hebt?

Er is ook geen optie om dit enigszins te limiteren door bijvoorbeeld iedereen in dezelfde auto te laten rijden, dus de enige manier om een échte online race te hebben is door tegen mensen te racen met hetzelfde level en een vergelijkbare auto, wat vrijwel onmogelijk is. Daarnaast moeten ze ook nog toevallig bij je in de buurt zijn in de gamewereld; je kunt dus niet met een vriend spelen als hij toevallig in Chicago is en jij in Los Angeles. De gamewereld zelf is net zoals de Verenigde Staten zelf indrukwekkend qua schaal en variatie, maar is kaal, saai en ongedetailleerd. Groot, maar zwak in afwerking dus; niets vergeleken met de werelden in GTA IV en V bijvoorbeeld.

Kwantiteit over kwaliteit; daar komt het eigenlijk op neer. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Driveclub, wat weinig doet, maar uitzonderlijk is in vrijwel alles wat het doet. PS4-bezitters zijn veel beter af met Driveclub, Xbox-bezitters met Forza, en PC gamers hebben talloze opties die beter zijn. Vermijd dit, koop één van die games, of wacht af of de fenomenale trailer voor Project CARS zijn verwachtingen waarmaakt.