Contrast (2013)

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One
Platform

Ontwikkeld door Compulsion
Uitgegeven door Focus

De familie van Didi is niet perfect – haar moeder zingt in het cabaret en richt zich vooral op haar carrière. Haar vader is er niet meer. Als haar denkbeeldige vriendinnetje moet je je gave gebruiken om ingewikkelde puzzels op te lossen en Didi te helpen de geheimen achter haar eigenzinnige familie te ontrafelen.

%%%%%%
Klinkt leuk !

Spelen met schaduwen.

Het is dat ik deze game met Plus kreeg, anders had ik 'm waarschijnlijk niet gespeeld.

Qua verhaal is het vrij simpel opgezet en echt veel verrassingen zul je hier niet in vinden. Hierbij is het belangrijk om op te merken dat de collectibles van toegevoegde waarde zijn, omdat ze meer informatie geven over het hoe en wat. Gelukkig is er wel een aardig film noir sfeertje aanwezig, wat goed is vast te stellen aan de setting en het gebruik van muziek.

'Contrast' moet het dan ook meer hebben van de gameplay, welke voornamelijk bestaat uit puzzels oplossen. Er wordt leuk gebruik gemaakt van het gegeven dat je personage kan schakelen naar een schaduwvorm. Het zorgt ervoor dat je als speler buiten de gebaande paden moet kijken. Helaas verloopt dit op momenten niet zo soepel, omdat er enkele bugs en glitches in zitten.

Al met al best vermakelijk om eens gespeeld te hebben, maar zeker geen must play. Daarvoor voelt het te incompleet aan. Overigens ben je er in drie à vier uur doorheen.

Kleine 3,0 sterren.