Warframe (2013)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Digital Extremes
Uitgegeven door Digital Extremes

In deze free-to-play shooter werken maximaal vier spelers samen om diverse missies te voltooien, zoals het uitschakelen van vijanden of het vergaren van data uit terminals. Je krijgt hierbij de beschikking over drie wapens; een eerste wapen, zoals een geweer of shotgun; een tweede wapen, wat veelal een pistool is; en een mêlee wapen. Met het uitschakelen van vijanden en het voltooien van missies verdien je XP, welke je vervolgens kunt gebruiken om je wapens en uitrusting te verbeteren.

avatar van iMontana
Ik heb de game gedownload via Playstation Store en het was helemaal gratis. Maar het moet nog een grote patch downloaden voordat ik het kan spelen. Ik wou graag weten of het waard is om zolang te wachten totdat de patch is gedownload, want dit kan dus wel even duren.

Maar mijn vraag nu is of deze game wel trophies heeft? en het wel waard is om te spelen.
Iemand enig idee hierover? Ik zie namelijk dat niet veel mensen deze game spelen of kennen op deze site. Vanwege de weinig stemmen erop.

avatar van threeohthree
Heerlijke grind-shooter als je het mij vraagt. Heb zo'n 100 uur gespeeld zonder spijt, al was dat wel op de PC dus over PS throphies kan ik niet veel zeggen. Zoals vaker met dit soort type games is het absoluut leuker om met vrienden te spelen, maar ik heb zelf het merendeel solo que gedaan en dat was prima te doen.

Het is inmiddels al wel weer een hele tijd geleden dus over de huidige staat van de game kan ik helaas weinig zeggen.

avatar van rebeljel84
Wow,, wat een duistere spectaculaire game als free to play download voor de ps4, speel em met veel plezier, vergelijkbaar met Destiny vind ik aanrader!

avatar van horizon
Spel wordt nog steeds aan gewerkt en moet zeggen dat deze op PC wel erg strak draait en retesnelle actie bevat.

avatar van Waackx
Ligt het aan mij of is de A.I. van je vijanden in deze game daadwerkelijk zo slecht ?

Of wordt dat nog beter later in de game ?

avatar van Waackx
horizon schreef:

Is de A.I. op de pc ook zo slecht ?

avatar van Aazhyd
Ben hier net mee begonnen en de eerste indruk is erg goed. De gameplay (PC) is heel vlot en soepel en er zijn tig dingen die je kan doen. De game heeft ook een tamelijk unieke look and feel. Het heeft wel wat weg van Diablo en Destiny.

avatar van Aazhyd
We zijn inmiddels bijna twee jaar verder en ik speel het nog steeds. Er is gewoon heel veel te doen in het spel en er worden nog zeer regelmatig updates uitgebracht. De laatste grote update was Railjack, waarin je een eigen ruimteschip kan bouwen en battles in space kan uitvechten.

Het spel heeft een unieke economie waardoor je premium credits (Platinum genoemd) kan verdienen door te ruilen met medespelers. Daardoor hoef je er geen geld in te stoppen als je dat niet wilt. Volledig free to play, dus. En omdat het vrijwel alleen maar PvE is, dus ook geen pay to win.