New Super Luigi U (2013)

Nintendo Wii U / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nintendo

In deze stand-alone uitbreiding voor New Super Mario Bros. U staat Luigi in de spotlight omwille van het dertig jarige jubileum van het karakter. Mario ontbreekt dit maal in de line-up van speelbare karakters en wordt vervangen door Nabbit. Nabbit kan geen schade oplopen tegen vijanden, maar is tevens niet in staat om power-ups op te rapen. De twee andere speelbare karakters in de multiplayer modus zijn Yellow Toad en Blue Toad. Het spel bevat meer dan 80 nieuwe levels, waaronder Acorn Plains (een level vol Spinecoasters), Soda Jungle (een level waarin de Sumo Bros. hun opwachting maken) en Layer-Cake Desert (een level vol gevaarlijke platform elementen en bewegende blokken).

spelfreak
Vraag me af of deze dan ook voor 20 euro in de winkel zal liggen, of de winkelprijs duurder gaat zijn.

Als hij 20 euro kost, haal ik hem sowieso wel. Nintendo-spellen gaan nooit in prijs omlaag, ander had ik mario u ook wel gehaald.

Overigens is de box-art wel super-stom, hadden ze niks beters kunnen bedenken?

spelfreak schreef:
Juist, zelfs Wii spellen van 4 jaar geleden of het meest vergetene Mario adventure op DS, raar maar waar maar het zal wel werken zekers.
spelfreak schreef:
Overigens is de box-art wel super-stom, hadden ze niks beters kunnen bedenken?
Gewoon gedaan omwille van herkenbaarheid, geeft volgens mij ook wel goed aan dat je niet te veel nieuwigheden moet verwachten maar dat het een soort uitbreiding is.

Game0fiel
Deze sla ik over dat hele New komt iedere keer weer op het zelfde neer het is tijd voor iets nieuws in 3D.

avatar van Evil Eye
Ik gok dat Mario is ontvoerd en dat Luigi hem moet redden. Dat is natuurlijk een geniale twist in de serie en daardoor een adembenemend en spectaculair verhaal! En wie wilt nu niet als de personages Blue Toad en Yellow Toad spelen, dan voel je je toch een geweldige baas? Ja ja, ik kijk er naar uit, nu nog even kijken of ik nog ergens een Wii U kan scoren, vast wel iemand die 'em voor een tientje aan mij kwijt wilt? Mail dan naar [email protected] !!!

Evil Eye schreef:

Stijging verkoop Wii U 875%.

avatar van CarealotCarrot

Jammer dat het het bij percentages blijft en dat er geen harde cijfers worden gegeven.

Het is positief nieuws

avatar van Evil Eye
Zonder harde cijfers accepteer ik deze statistieken niet als waarheid !

Ik geloof er ook niks van, via welke titels zou de verkoop gestimuleerd zijn? Het gaat ook enkel over amazon, en die hadden voor de meting van het percentage misschien een uitzonderlijk lage verkoop voordien.

avatar van Evil Eye
Eindelijk iemand die het helder bekijkt en zich niet laat meeslepen door leuke woordjes en zogenaamd positieve geluiden

Evil eye moeten we jouw nog wel serieus nemen met je negativiteit.
aangezien jij Nintendo titel's bewust lage score's geeft...

Je doet je naam echt eer aan

Deze nieuwe levels zijn gepeperd! In een poging alle munten te halen waren we al in level 2 van wereld 1 game over. Dit gaat serious fun worden

avatar van Onderhond
Zelden zo'n taaie Mario game gespeeld. Heb de Mario versie niet van dit spel, maar het Luigi deel is soms gemeen hard. Twee werelden gehad maar het is schrapen voor extra levens en hopen dat je tijdig kan saven.

avatar van threeohthree
Klinkt goed. Althans, ik heb vorige week de Wii U gekocht inclusief deze en Mario Bros. Maar net als op de (oude) Wii race je daar toch zonder problemen doorheen, gaan binnenkort dan ook zeker deze eens proberen. (dan maar hopen dat hij niet té moeilijk is)

avatar van Onderhond
De controle van Luigi is best taai (skid alle kanten op, rare sprongboog), 100 seconden laat je weinig tijd om rustig door een level te baggeren en de hit area is érg strict. Hits die normaal bij een Mario game wel werken leiden nu vaak tot verlies van een leven.

Af en toe een beetje op het frustrerende af, anderzijds is dat bij een Mario game ook wel eens plezant. Helpt waarschijnlijk wel als je de originele eerst gespeeld hebt en dus iets meer kennis hebt van het level design.

avatar van threeohthree
Hier vanmiddag samen met m'n Wii maatje aan begonnen, en het 'maar 100 seconden hebben' is erg wennen inderdaad, waar we bij Mario vooral conservatief te werk gingen, moet je hier echt racen om op tijd bij de finish te zijn. Met als gevolg dat er vaak een munt (of twee wordt gemist)

Opmerkelijk is het overigens wel dat speler 2 (in dit geval Nabbit) onsterfelijk (door dmg) lijkt te zijn, en musrooms en bloemetjes omzet in levens aan het einde van het level. Zo heb ik (Luigi) alle moeite om levens bij elkaar te sprokkelen, terwijl mij collega na wereld 1 al op 18 levens zit.

Wel erg tof de moeilijkheid, want afgezien van de Star road (ish) wereld bij de Mario versie was het best wel een cakewalk(je).

avatar van Onderhond
18 levens ... zoveel heb ik er nog nooit bij elkaar gezien. 15 was de max denk ik, maar dan komt er steeds weer een kasteel aan. Gaat ondertussen wel "iets" vlotter, al heb ik nog geen enkele leveltje waar ik alle munten bij elkaar gesprokkeld heb.

avatar van Onderhond
Ondertussen wel al helemaal uitgespeeld.

Blijft taai, hoewel je na een tijdje toch echt wel went aan de besturing. Leveltjes zijn ook wel kort genoeg, dus als het geen kunde is heb je af en toe gewoon het nodige geluk nodig. Star World is nog wel een taaie brok, maar qua moeilijkheidsgraad toch één van de lastigere Mario games.

Verder een typische Mario games. Veel leuke details, sterk level design en toffe power ups. Voelt iets korter aan maar dat heeft dan vooral met de opzet van het spel te maken. Ivm de "oude" Mario games is er héél wat meer te verkennen en te ontdekken.

Leuke toevoeging dit, erg mee geamuseerd en waardeer de challenge. Ondanks wat fel gevloek links en rechts