Batman: Arkham Origins (2013)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Wii U

Ontwikkeld door Warner Bros. en Splash Damage
Uitgegeven door Warner Bros.

Deze game speelt zich af voor de andere Arkham delen, en laat een jongere kant van Bruce Wayne zien. Hierbij volgen we Batman tijdens zijn eerste ontmoetingen met veel van zijn aartsvijanden. In het verhaal wordt dieper ingegaan op de totstandkoming van de relaties tussen Batman en zijn vijanden. Onder meer huurmoordenaar Deathstroke maakt zijn opwachting.

Ah, de game is al toegevoegd, bedankt.

Ik kijk hier wel erg naar uit zeg. De 2 eerdere delen waren niet minder als briljant.

Wel spijtig dat deze door een andere studio wordt gemaakt. Hopelijk blijft de kwaliteit op alle fronten zeker zo hoog.

Dat het een prequel game wordt heeft voordelen (het is best mooi om te zien hoe ze elkaar allemaal treffen voor een eerste maal), maar ik had een direct vervolg misschien liever gezien.

Een instant pre-order, heb bizar veel genoten van de Rocksteady games. Alhoewel ik liever zag dat Rocksteady deze prequel maakte, want zij zijn nu bezig met een sequel van Arkham City en ik vind daar een sequel niet echt op z'n plaats...

Manny Calavera schreef:

Er komt ook een direct vervolg op Arkham City voor de next-gen (zoals gezegd ben ik geen fan van een AC sequel), daar is Rocksteady mee bezig.

Eerste volle trailer: Batman: Arkham Origins -- Full Trailer. In elk geval Black Mask, Deathstroke en Deadshot dus als villains. En Penguin, maar dat wisten we al. Daarnaast ook minimaal een cameo van Joker, Scarecrow, Killer Croc, Bane en anderen: door deze promotiekarton. Ben echt benieuwd.

YouTube - Batman: Arkham Origins -- Official Trailer

Wat een geweldige trailer! Wat wordt dit weer heerlijk sfeervol en bruut.

Nu wachten op ingame beelden.

En ook nieuwe screenshots:

FOKGAMES.nl / Nieuws / Joker en Anarchy in Batman: Arkham Origins / FOK!games - games.fok.nl

avatar van Evil Eye
Joker had van mij persoonlijk niet gehoeven. Die domineerde Arkham Asylum en en Arkham City ook al. Maar ik snap het wel van de makers, met Joker speel je of safe: populair personage, je kan er veel zieke shit mee en Joker brengt letterlijk en figuurlijk wel kleur aan het geheel. Ze zullen dit personage hopelijk goed toepassen, MAAR een game zonder Joker had ik liever gehad, heb wel even genoeg van hem gezien na Arkham Asylum en Arkham City. Hopelijk is Black Mask wel echt daadwerkelijk de main badguy en zit er niet weer zo'n gare twist in en hopelijk ook een goede versie van Bane in de game itt de hersenloze hulk versie van de vorige games. En ja, Scarecrow hopelijk

Evil Eye schreef:

Ik denk niet dat Joker hier een grote rol gaat spelen, gewoon zo nu en dan laat ie z'n hoofd zien. Black Mask en Deathstroke worden wel de main main bad guys, Deadshot zal ook wel een grote rol krijgen als ik naar de trailer kijk.

Bane mag wat mij betreft inderdaad intelligenter, die schijnt best heel slim te zijn in de comics. Het liefst zelfs het uiterlijk van TDKR, maar de (slimme) spierbundel is natuurlijk 't origineel. Ik hoop dat Scarecrow vooral in 't Rocksteady vervolg de main villain wordt, en niet weer Joker. Eventuele spoilers van AC plaats ik hier uiteraard niet.

avatar van Martijn
Bane is alleen slim als hij Venom ingenomen is. Dat was in de vorige delen toch ook zo?

avatar van Evil Eye
Net de demo bekeken en BANE ziet er echt geweldig uit in deze game.
Hij heeft een beetje de TDKR look, maar dan veel groter, breder, gespierder.. maar net niet TE overdreven. Daarnaast praat hij normaal en lijkt hij intelligent genoeg, hij is GEEN handlanger dit keer (werkt wel samen met Joker maar is dit keer echt duidelijk geen handlanger) en hij heeft het masker uit de comics... shit man dit lijkt de Bane zoals ik had gehoopt dat hij in TDKR werd. Alsof ze naar alle versies van BANE hebben gekeken en vervolgens alle positieve dingen aan alle versies bij elkaar hebben gevoegd om 1 perfecte versie te maken. De Bane uit Arkham Asylum en Arkham City was oerslecht maar dit maakt alles goed!

YouTube - Batman: Arkham Origins Gameplay Demo - IGN Live - E3 2013

Deze?

Wat gaat dit weer indrukwekkend goed worden zeg. Die detective mode in deze vorm lijkt me trouwens ook super.

De map wordt dus ook 2x zo groot als in de vorige en die was al gigantisch.

avatar van Evil Eye
Ik bedoelde deze, die van jou is trouwens ook geweldig maar in dit filmpje, als je kijkt vanaf 15:00 dan krijg je BANE te zien:

BANE

Gaat voornamelijk om Joker hier maar je ziet hem eventjes.

Bedankt, weer een video om van te genieten!

Samen met GTA V echt DE najaarsgame voor mij.

avatar van Evil Eye
Same here plus dan Wolfenstein: The New Order voor mij.

Ziet er als twee druppels uit als Arkham City, zelfs identiek dezelfde navigator en het feit dat 't donker is in een open omgeving met hoge gebouwen laat 't allemaal nog meer op elkaar lijken............... Niet dat ik het erg vind (zie mijn top 10), maar had misschien gehoopt op iets nieuws en verfrissend. Ben toch erg benieuwd.

Ik zoek vooral meer van hetzelfde, omdat AA al bijna de perfectie benaderde.

avatar van Evil Eye
Klopt, wat kleine verbeteringen en een in mijn ogen interessanter verhaal maken deze game voor mij al potentieel goed genoeg. Misschien eindelijk echt perfect dan.

Wat vond je van Bane, Ajax?

Evil Eye schreef:

Wat vond je van Bane, Ajax?

Juist. Die nieuwe uitgebreide detective mode lijkt me erg leuk. Verder zijn wat kleine veranderingen wel gewenst, zoals dat je misschien eens automatische wapens bij vijanden af kan pakken.

Het plot kan beter, maar ik was er bij AA en AC vrij tevreden over. Zelf hoop ik alleen wat minder boss battles. Daar ben ik nooit een groot fan van, omdat het vaak zo onrealistisch is.

Bane beviel me wel goed ja. Maar ik vond hem in de laatste Batman film ook niet verkeerd.

Vind het er wel leuk uit zien, maar wel vreemd dat er meer wapens/gadgets in deze prequel zitten...

avatar van Evil Eye
Wellicht verhaal-technisch gezien wat vreemd ja. Je zou kunnen stellen dat Batman hier wellicht wat uitbundiger is in het gebruik van gadgets en dat hij meer op gadgets vertrouwt, en dat hij als meer ervaren batman in AA en AC meer vertrouwt op zijn eigen skills ipv gadgets en dat hij beter gebruik weet te maken van zijn gadgets waardoor hij er minder nodig heeft. Zal vast wel een logische verklaring voor gegeven worden lijkt mij maar wellicht voelde een jongere minder ervaren Batman zich gewoon veiliger met meer gadgets ofzo.

BANE

Gaat voornamelijk om Joker hier maar je ziet hem eventjes.

Evil Eye schreef:

Ja, misschien. Maar zijn gadgets zijn wel erg geavanceerd hier Dan had hij die toch nog wel kunnen bewaren voor later, lijkt mij. Maar misschien komt er inderdaad een verklaring voor. Het zal de pret niet echt onderdrukken gok ik zo

avatar van Evil Eye
Ook Batman gaat gebukt onder de crisis. Weet je wel niet hoeveel het kost die dure gadgets allemaal te onderhouden?!

YouTube - Batman Arkham Origins Gameplay

Heb City even aan me voorbij laten gaan maar wel erg genoten van Asylum. Deze ga ik wel voor denk ik aangezien de setting en het concept mij erg aanspreken, en het natuurlijk gewoon garant staat voor heerlijke gameplay.

Nog 3 weekjes

Berichten en stem verwijderd.

avatar van Martijn
Confusie schreef:
YouTube - Batman Arkham Origins Gameplay

Nou de GOTY editie van City is nog maar 30 euro ofzo dus die zou ik echt wel even oppikken voordat je deze speelt.

Probleem is dat ik het einde daar al van ken per ongeluk. En dan is de motivatie voor mij bijzonder laag om er nog aan te beginnen.

Is nogal een markant einde namelijk, zoals sommigen van jullie vast wel zullen weten.

Wat maakt het uit dat je daar nou het einde van kent? Het gaat toch om de game-ervaring? En die is bij Batman AA gewoon geweldig. Ik zou eerst die game spelen en dan pas de opvolger Origins.