The Bureau: XCOM Declassified (2013)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Irrational en 2K
Uitgegeven door 2K

William Carter is een special agent bij de Federal Bureau of Investigation (FBI) in de Verenigde Staten in het jaar 1962. Het is zijn taak om een buitenaardse dreiging te onderzoeken welke de gehele wereldbevolking in gevaar kan brengen. Samen met een groep agenten dient hij deze dreiging te verdoezelen en af te stoppen voordat er wereldwijde paniek uitbreekt.

SvV_Ying
Moet het nog maar zien met deze game, bijna alles wat ik zo leuk en goed vond aan Enemy Unknown (Turn-based, onderzoek naar wapens, 'rustige' gevechten) is veranderd om tegemoet te komen aan de 'hedendaagse gamer' die vooral actie wil.

Dit spel is volgens mij een mega-flop. Overal te vinden in de uitverkoop-bakken. Vandaag toch de PS3-versie meegepakt voor 5 euro. Bij 69% op metacritic toch geen al te slechte deal.

Het lijkt er wel op dat het een flop is. Hij ligt inderdaad letterlijk overal voor 5 euro. Misschien dat het spel gewoon massaal is ingekocht door winkels afgaande op de x-com naam though en ze verwachtte dat hierdoor de verkoop groter zou zijn.

Heb het zelf in een steam sale aangeschaft (ook iets van 2-3 euro betaald) en ik moet zeggen dat ik er best wel aangenaam door verrast was. Heb het nog niet lang gespeeld (iets wat me wel zo af en toe eens overkomt ) maar ik vond het x-com sfeertje wel aangenaam. En de shooter mechanics zijn ook gewoon in orde. Dus voor een paar euro vind ik het absoluut de moeite waard.