Super Mario Land 2: 6 Golden Coins (1992)

Game Boy / Nintendo 3DS

Ontwikkeld door Nintendo

Terwijl Mario weg was om prinses Daisy te redden in Sarasaland (Super Mario Land 1) heeft Mario's boosaardige neef zijn thuisland overgenomen. Alle inwoners zijn gehersenspoeld en zien Mario nu als hun vijand. Om Wario te kunnen verslaan moet Mario de zes gouden munten verzamelen om het paleis binnen te komen.

avatar van Status Seeker
Mijn favoriete Game Boy spel. Wat mij betreft een enorme verbetering ten opzichte van het eerste deel en het bewijs dat de Game Boy de opzet van een spel als Super Mario Bros. 3 ook over kon brengen naar een game op zakformaat.

Als ik dit hier allemaal lees krijg ik eigenlijk wel enorm zin om mijn gameboy weer onder het stof vandaan te halen en gewoon alles opnieuw te gaan spelen. Toch verbazingwekkend dat zo'n gameboy het na ruim 15 jaar nog gewoon steeds doet, terwijl er al heel veel mee gebeurt is. Ik zie mijn DS al stuiteren van een trap, ik denk dat ik dan de deeltjes toch echt bij elkaar kan rapen.

avatar van A.V
A.V
Dit was ook mijn favoriete gameboy game. Totdat Pokemon Blue kwam in elk geval hehe. Maar ik heb me hier wel een tijdje mee vermaakt. Totdat ik mijn hand er niet meer voor om hoefte te draaien om hem uit te spelen en ik hem na een klein uurtje uitgespeeld had. Het was ook niet zo moeilijk om 99 levens te krijgen. En als je dat eenmaal had, kon je ook niet meer kapot.
Toch wel vermakelijk spel.
4****

avatar van Bart Tönjann
Oh, wat heb ik van dit spel genoten, toen ik nog jonger was en minder kritisch. Toen je nog niet zo lette op gameplay en graphics, maar gewoon op de fun. Ik speelde dit spel toen we naar Euro Disney gingen jaren geleden. Vandaag dit spel weer eens tevoorschijn gehaald, en toen kwamen er sterke herrineringen terug aan toen. Zonder té sentimenteel te worden, dit spel heeft de tand des tijds behoorlijk doorstaan, en speelt nog steeds aardig weg. Ik geef hem 4.5 sterren, vooral omdat dit spel me jaren geleden zo vreselijk heeft vermaakt.

Ik heb dit spel vroeger nooit uit kunnen spelen en nu nog steeds niet haha. Ik vond het heel erg vervelend dat als je 1x verloor je gelijk je andere coins kwijt was.

avatar van Bart Tönjann
Inderdaad... Ik zette altijd gauw me Gameboy uit als ik met me laatste leven op het punt stond om dood te gaan, om hem dan weer opnieuw op te starten.

avatar van Spawn NL
Toppertje dit ja, mijn tactiek was altijd om bij het level waar je die snottebel kreeg van dat nijlpaard gewoon heel de muntjes op te halen, en dan zo heel de tijd. Dan gewoon je muntjes uitgeven aan levens en door het kasteel heen jagen.
Het kasteel uitspelen heeft me flink wat tijd gekost maar het is me uiteindelijk toch gelukt. Wat me zeer veel voldoening gaf

4****

wario's castle is kut maar heb het uitgespeeld

Ik wou deze game pas weer is gaan spelen na een paar jaar, blijkt dat ik hem verkocht heb

avatar van thomzi50
Erg fijne Mario Game. Was er nooit op uitgekeken. 4*

avatar van equalizersound
ik heb dit spel nog liggen ik vond het een hele leuke game en het gevecht met wario vind ik ook geweldig en het gevecht met die biggen was ook tof

avatar van dvdfreak123
was vroeger mijn llievelingspel dit spel was de reden dat ik een gameboy had gekocht

avatar van godlydevil7
Ik heb dit altijd een heel fijn spel gevonden, en nog steeds speel ik het soms . Dit was het eerste spel dat ik kreeg op de GameBoy, en ik ben er een hele tijd verslaafd aan geweest, maarja het is ook een leuk spel .

Duidelijk

Naast Kirby's Dreamland mijn beste gameboy spel. Echt ongelofelijk goed

RE123
leuk spelletje alles zit een deze game aleen jammer dat ie zo kort is

Echt een goed spel heb het zolang gespeeld. Top !

avatar van Freud
Leuk spel, maar eigenlijk veel te gemakkelijk. Behalve de laatste wereld dan, Wario verslaan blijft lastig, maar de rest heb ik zo vaak gespeeld dat alle reflexen en bewegingen in mijn vingers zitten en ik het haast automatisch speel

avatar van Mafurios
Freud schreef:

inderdaad erg makkelijk maar het laatste level blijft behoorlijk lastig maar toch mijn favoriete old school GB game!

Oja deze Mario game herinner ik me nog wel. Dit was verruit de beste Mario. Ontzettend leuke werelden en erg sfeervol. Die muntjes verzamelen bleef ook erg leuk. Het probleem was alleen dat ie opzich best wel snel uit te spelen was als je alle gangetjes en trucjes kende. Maar toch wel grappig.

Naudts
Super Mario Land 2 tovert mooie beelden op je Game Boy scherm en de wereldkaart geeft de speler heel wat vrijheid. Toch vind ik dat 6 Golden Coins op het gebied van gameplay moet onderdoen voor zijn meer lineaire voorganger.

Ook op muzikaal vlak kan deze titel mij niet bekoren. Het origineel weet dankzij zijn prachtige muziek en unieke locaties een fabelachtige sfeer te scheppen.
Diezelfde sfeer mis ik in SML2.

Desalniettemin een goed spel.

Leuke Mario die zich net niet kan meten aan de echte meesterwerken. Maar wel leuk bedacht met al die zones. Ook originele vijanden.

nuf
Snap niet waarom deze zo'n hoog cijfer heeft, hij doet echt onder aan zijn voorgangers, de gameplay heeft een matig tempo en het spel is erg kort en makkelijk.

avatar van Evil Eye
1,0
Je hebt gelijk man, ik sluit me bij jou aan en doe er enkel nog een schepje bovenop door deze 2 sterren minder dan jou te geven. Ontiegelijk snel uitgespeeld deze, nog wel 0,5 boven op de 0,5 door de originaliteit van de levels.. die evengoed nog steeds shit zijn

Destijds één van mijn lievelingsspellen op de Gameboy

avatar van Maxigames
Misschien was dit voor mij wel dé game die van mij een gamer gemaakt heeft! Gewoon een ongelofelijk leuke Mario game die ik als kind zo vaak opnieuw uitgespeeld heb en niet minder leuk werd. Zelfs op zo'n klein schermpje met lage resolutie weet Nintendo mij in een andere wereld te doen belanden.
Klassieke 2D platformer met veel variatie in levels en vijanden.
Achteraf gezien ook erg tof dat dit de introductie was van een van mijn favoriete Mario characters; Wario.