Pitstop II (1984)

Apple II / Atari 400/800/XL/XE / Commodore 64/128 / PC / TRS-80
Racing

Ontwikkeld door Synergistic
Uitgegeven door Epyx

Het vervolg op Pitstop, met als belangrijkste toevoeging de mogelijkheid om de formule-1 races split-screen tegen elkaar te racen. Wederom zes circuits met een pits waar je zelf bijtankt en zelf je banden verwisselt. In Pitstop II hebben alle vier banden van je racebolide hun eigen slijtageproces, een proces dat beinvloed wordt door contact met de zijkant van de baan of andere racewagens. Speel als rookie, semi-pro of pro. In de pro-modus is de besturing moeilijker en gaat de bandenslijtage sneller.

avatar van JohnWilliams
Beter dan Pitstop 1, deze Game biedt gewoon meer. Wel moet ik zeggen dat de Graphics soms wat minder zijn.

avatar van JonnieBrasco
Pitstop II was wat mij betreft een grote stap vooruit ten opzichte van Pitstop, op de Commodore64 dan. Niet alleen grafisch, ook qua gameplay. Want tussen alle anonieme auto's die je links of rechts voorbij moest, was er nu opeens een opponent: de computer, of je menselijke tegenstander. Tegen de computer was het nog steeds saai, zonder intelligentie of competitiedrang reed die maar zijn eigen rondjes op zijn eigen snelheid, maximaal 240 km/u, terwijl jij 251 km/u kon. De bandenslijtage en de pitstops moesten het racen wat spannender maken, en die factor was nodig om het spel keer op keer te blijven spelen. Hoewel de Pitstop games er voor die tijd simulerend en professioneel uitzagen, was het in twee speler modus ook heus lol maken. Want je kon elkaar natuurlijk niet (laten) passeren zonder elkaars banden te toucheren. Als je een band had die er al bruin of geel uitzag, werd het tijd om de pits op te zoeken. Als je tegenstander dat tenminste toestond, want de pits kon je natuurlijk blokkeren. Twijfel tussen 3,5 en 4,0*