Dishonored: The Knife of Dunwall (2013)

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Arkane
Uitgegeven door Bethesda

In deze uitbreiding voor Dishonored neem je de rol aan van Daud, de legendarische huurmoordenaar die keizerin Jessamine gedood heeft. Het verhaal geeft je een nieuwe kijk op Daud plus toegang tot zijn wapens, gadgets, bondgenoten en bovennatuurlijke talenten.

Weet iemand of er toevallig een GOTY of Complete Edition van Dishonored komt? Want dan haal ik liever die versie als alle dlc's uit zijn, deze lijkt me echt tof.

Het zou al bijna uitzonderlijk moeten zijn als dat vroeg of laat niet het geval is.

avatar van Bombong
Waarom wordt de ene DLC als aparte game op Gamesmeter opgenomen (zoals deze) en de andere niet? Kan iemand van de crew daarover duidelijkheid geven?

avatar van Brains
Downloadable Content mag worden toegevoegd mits het aan de onderstaande voorwaarden voldoet:

- De Downloadable Contant kan gezien worden als een op zichzelf staande game, met een nieuw verhaal en nieuw 'te gamen' inhoud ter aanvulling van de singleplayer campagne.
- De minimum speelduur bedraagt 45 minuten.
- Mappacks, missionpacks en itempacks mogen niet worden toegevoegd.

Van de GamesMeter wiki Criteria voor toevoegbaarheid

Xenomorph
Fantastisch!

Nu kan ik wederom genieten van de vooralsnog onbekende gameplay. Dishonored kennende zal het waarschijnlijk weer aangenaam worden.

avatar van Bombong
Brains schreef:

Van de GamesMeter wiki Criteria voor toevoegbaarheid

OK, dank. Een wel erg ruim criterium maar GaMe zal wel weten waar ze mee bezig is. Er ontbreekt dus nog heel veel DLC op GaMe, bijv. die van Assassin's Creed 3, waarvan je toch zou verwachten dat iemand die inmiddels wel had toegevoegd.

Xenomorph
Xenomorph schreef:
Fantastisch!

Geweldige DLC! Ik heb me optimaal geamuseerd als Daud zijnde.
Het eindgevecht met Billie Lurks is op het allerhardst wel moeilijk.

Gisteren mijn vanilla versie verkocht en vanochtend meteen de GOTY voor 21 euro gehaald. Eerst nog even wat uren in Borderlands 2 stoppen en dan de (prequel of parallelle?) hoofdstukken van Daud doen. Speelt zich parallel af met Dishonored, toch? Als ik me niet vergis, had hij voorafgaand aan The Knife of Dunwall de keizerin al vermoord. Nja niet echt spoilers, maar toch in tags gedaan.

Na Dishonored gisteren voor de derde keer te hebben uitgespeeld (deze keer op High Chaos), ben ik meteen met met The Knife of Dunwall op Elite difficulty begonnen. Was weer even wennen om non-lethal te spelen, maar ik had de smaak halverwege de eerste missie al gelijk te pakken. Vervolgens missie 2 en 3 allebei Didn't Kill Anyone en Ghost gehaald.

Erg aangename DLC, vooral aangezien Daud bij uitstek een van mijn meest favoriete characters was in Dishonored. Mooi om alles door zijn ogen te zien, zijn motieven enz. Is ook even wennen dat Daud in tegenstelling tot Corvo wél met stem reageert op anderen, haha. Blink is hier trouwens echt goed uitgebreid naar mijn mening, dat de tijd stil staat terwijl je je Blink aan het opladen bent, is een leuke verrassing. En de snelheid ook, pffff, heerlijk (of dat lijkt hier maar zo aangezien tijd gewoon doorgaat bij Corvo's Blink).

Qua level design vond ik vooral Mission 2 echt heerlijk, ik houd van dat soort open ruimte levels. Mission 1 vond ik wat minder speciaal, maar ook gewoon prima. En aan de ene kant was de setting van Mission 3 jammer (hebben we met Corvo immers al gezien, maar blijft toch weer leuk om het door Daud's ogen te zien). Een minpuntje vond ik ook de samenvoeging van Dark Vision en The Heart, want soms kun je heel moeilijk zien (o.a. door lichtere omgevingen) waar nou Runes of Bone Charms zitten. Pas als je in de buurt bent, zie je waar ze precies zijn.

Op naar The Brigmore Witches op Master Assassin difficulty, volgens velen wat beter dan dit deeltje. Ik ben benieuwd!

avatar van The Butcher
Leuk bedacht om Daud bespeelbaar te maken. Zijn krachten zijn dan wel wat handiger dan die van Corvo. Het verschil met Blink bijvoorbeeld.

avatar van marius_titus
Gespeeld op xbox one als dlc van defenitive edition, maar is hier nog niet toegevoegd als console.