Little Inferno (2012)

Apple iOS / Macintosh / Nintendo Switch / Nintendo Wii U / PC / Android
Puzzle

Ontwikkeld door Tomorrow Corporation
Uitgegeven door Tomorrow Corporation

Het spel speelt zich af voor een open haard. Met deze open haard moet de speler verschillende objecten, zoals speelgoed, poppen en elektronica, vuur doen vatten. Het spel moedigt de speler aan om iedere combinatie van objecten te verbranden om te zien wat er gebeurt wanneer deze vlam vatten.

avatar van Princess Piranha
Ik vond Little Inferno zeer fascinerend. Zoveel zit er niet in de game. Maar het uitvinden wat er gebeurd met alle producten die verbranden is ergens heel leuk. De verschillende reacties die je kreeg van het verfikken van de objecten was vaak verrassend! Daarnaast kan je ook nog achievements unlocken door te combineren met de producten die je kan bestellen. Gelukkig heb je een lijst daarvan en elke achievement heeft een naam, zo kan je dus erachter komen wat de combinaties zijn. Niet dat het dan gelijk heel makkelijk wordt!

Tussen het verbranden door krijg je ook contact met een meisje door middel van brieven, het bedrijf stuurt soms ook brieven en zo nu en dan krijg je een weerbericht hoe het met het milieu van het stadje is gesteld.

Ook erg verrassend was het einde. Opeens explodeert de haard, inclusief je huis. Vervolgens mag je rond gaan lopen en kan je met voorbijgangers praten. Dat zag ik totaal niet aankomen, maar is wel een leuk extraatje. Het stijltje en de sfeer waren erg donker en mysterieus en deden mij erg denken aan Tim Burton. Erg tof dus!

Little Inferno was een lekker, leuk, verrassend en grappig tussendoortje. 3,5 sterren!

avatar van threeohthree
PRacht gaME.

Ik zal hier voor het einde van 2013 nog even iets leuks typen, wat dat heeft deze litTLE INFrno absoluut verdient.

avatar van threeohthree
Warm-blijven voor beginners,

Little Inferno is lollig, tragisch, extreem verslavend, maar bovenal erg intrigerend. Het minimalistische concept van 'flikker alles op het vuur en blijf warm' is tijdens deze wintermaanden bijzonder effectief, maar de opvolger van Wolrd of Goo, is veel en veel meer dan dat.

Van een cirkelzaag tot zure regen, alles gaat letterlijk op het vuur, maar niet enkel om warm te blijven tijdens de verschrikkelijke kou, nee, vooral voor de gezelligheid, en de mooie sfeer dat deze donkere dagen afdwingen. We zijn namelijk niet, vrijwel nooit alleen; tijdens deze cursus warm-blijven voor beginners, stuurt ons schattige buurmeisje hartverwarmende kaartjes met wensen, tips, maar vooral lolligheid.

Deze ouderwetse maar effectieve manier schept een bijzondere band, waar de opa's en oma's van deze tijd, vast nog wel een verhaaltje over kunnen vertellen. In Little Inferno, hebben we dan ook een (pen)vriendinnetje voor het leven.

Het warme moraaltje en prachtmuziek, maken het corresponderen met ons buurmeisje een avontuur dat niet enkel sfeervol is, maar ook reuze gezellig. En zelfs, als het avontuur er op lijkt te zitten, weet Tommorrow Corporation nog eens ijzersterk haar visitekaartje af te geven.

4.5*

avatar van Logbia7k
Leuke game voor de koude winterdagen. Erg mooi hoe je mag experimenteren met diverse items te verbranden en mag proberen te raden wat de juiste combinaties zijn. Door af en toe niet de juiste te maken krijg je soms spontaan te maken met iets verrassends. Daarnaast wordt je continue met een goed momentum en veel liefde door deze periode geloodst Ik heb mij echt prima vermaakt met deze game!