Real Racing 3 (2013)

Android / Apple iOS / Mobile
single player / online

Ontwikkeld door Electronic Arts

Real Racing is een race simulatie met officieel gelicentieerde race-tracks en meer dan 45 bolides om uit te kiezen. Je racet met 22 tegenspelers om de eerste plaats. De online functie heet time-shifted racing waarbij je tegen een tegenstander tijdverzet kunt racen. Er zijn een 900-tal events om uit te kiezen en je kunt je wagen steeds verbeteren en finetunen.

Wat een toffe game! Grafisch ziet het er ook geweldig uit, geluid is oke. Leuke circuits (bekend van oa Gran Turismo) lachen om head to head tegen vrienden te spelen of elkaars tijden steeds scherper te zetten.

Besturing werkt redelijk goed. Misschien iets te gevoelig omdat je moet sturen door je telefoon te kantelen. Remmen en gas geven gaat wel automatisch (wellicht kan je dat nog uitzetten?) Dus in feiten hoef je allen de goede racelijnen te vinden. Desalniettemin best wel uitdagend.

Games is gratis btw.