Pac-Man (1980)

Alternatieve titel: Puckman

Arcade / Atari 5200 / Atari Video Computer System / Commodore 64/128 / Game Boy / Game Boy Advance / Game Boy Color / Intellivision / Mobile / MSX Series PC / NeoGeo Pocket Color / Nintendo Entertainment System / Nintendo Switch / Nintendo Wii / Sega Game Gear / Sinclair ZX Spectrum / Xbox 360 / Nintendo Wii U
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Namco
Uitgegeven door Midway en Atari

Pac-man is een klassiek computerspel. De speler bestuurt een "happertje" waarmee hij alle muntjes in het speelveld dient op te eten. Het speelveld wordt echter onveilig gemaakt door spoken. Indien Pac-man door een spook wordt gepakt, is hij er geweest.

Aardig spelletje. Dit heb ik vroeger wel regelmatig gespeeld en het was leuk. Je moest een beetje nadenken en verder speelde het wel lekker.

avatar van yurrenstein12
Ik heb het spel Namco Museum: 50th Anniversary voor de PC, en daar zit dit spel bij.
Een ware klassieker die misschien wel het meest bekende spel ter wereld is. Het spel is zeer simpel, maar zeer effectief. Ik speel het elke dag wel een paar keer. Het is ook erg leuk om wedstrijdjes met vrienden te doen om de hoogste highscore te halen.

Geweldige spel!