Pac-Man (1980)

Alternatieve titel: Puckman

Arcade / Atari 5200 / Atari Video Computer System / Commodore 64/128 / Game Boy / Game Boy Advance / Game Boy Color / Intellivision / Mobile / MSX Series PC / NeoGeo Pocket Color / Nintendo Entertainment System / Nintendo Switch / Nintendo Wii / Sega Game Gear / Sinclair ZX Spectrum / Xbox 360 / Nintendo Wii U
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Namco
Uitgegeven door Midway en Atari

Pac-man is een klassiek computerspel. De speler bestuurt een "happertje" waarmee hij alle muntjes in het speelveld dient op te eten. Het speelveld wordt echter onveilig gemaakt door spoken. Indien Pac-man door een spook wordt gepakt, is hij er geweest.

avatar van Mega Man
Tja, ik weet ook niet wat Evil Eye nou precies bedoelt. De ene keer zegt hij dat hij niet alle Mario games slecht vind zoals Mario Kart. Dan zegt hij dat Mario Kart Wii toch een slecht spel gaat worden en Mario Galaxy krijgt een dikke onvoldoende (notabene één van de beste games van 2007). En aangezien ik hem niet meer kan volgen speel ik het spel gewoon mee en geef ik er een eigen draai aan. Bijvoorbeeld door te zeggen dat de Evil Eye games uitzonderlijk goed zijn (wat natuurlijk ook zo is ).

1,0
Ja, sommige mario games bevallen me wel (een zeldzaamheid) en sommige totaal weer niet. Galaxy vond ik nou eenmaal niets, de sfeer, het gevoel, het verhaal, het beviel me gewoon niets. Dat mario kart wii me slecht lijkt, ja, dat is gewoon een feit, en als hij wel goed blijkt dan heb ik het zout al klaar staan.

Maar de Evil Eye games ownen ze allemaal natuurlijk. Super Evil Eye 2: Plumber Hunter blijft mijn persoonlijke favoriet.

avatar van Mega Man

Hoe kun je dan oordelen over een game die nog niet uit is en het dan ook nog eens een feit noemen?

1,0
Het feit is dat het me slecht LIJKT, niet dat het ook slecht WORDT. Dat oordeel is gebasseerd op de screens en de beelden die ik gezien heb.

Aardig spelletje. Dit heb ik vroeger wel regelmatig gespeeld en het was leuk. Je moest een beetje nadenken en verder speelde het wel lekker.

Evil Eye schreef:

Ik vind dat je een spel gespeeld moet hebben, en dan kan je pas een oordeel erover geven. Daarom ben ik ook nu mijn stemlijsten aan het afgaan...ik vind dat ik alleen op spellen mag stemmen als ik ze meer dan 5 keer heb gespeeld.

1,0
Ik had het over mijn verwachtingen voor Mario Kart wii. Hoe kan ik die nu gespeeld hebben? Kijk volgende keer even wat beter voor je je neus in mijn zaken steekt. Daarnaast, dat bericht is bijna een maand geleden geplaatst. Om daar dan een ruzie over proberen te startten... Vervelen jullie je ofzo? Laat me raadden, jij en Mega Man missen de discussies die we altijd hadden zeker?

JohnWilliams schreef:

Echt fucking old skool; daar geef je toch geen 5 voor. Ik begrijp dat je de deuntjes in het spel geniaal vindt en Partyshank dit geweldig in zijn debuutalbum heeft gebruikt maar het is toch echt geen geniaal spel; het is een beetje te blokkerig en ronduit te oud om te spelen en te waarderen.

That's mine opinion kid

avatar van Bart Tönjann
My opinion. Niet Mine, my

Evil Eye schreef:

Wat ik begin te missen zijn de reacties bij crappy games in vergelijking met de veel beter versies van Nintendo. He Evil Eye, wat datcht je van Myth Makers: Super Kart GP voor de Wii?. Krijgt letterlijk zware onvoldoendes maar ik denk dat jij deze game wel meer kan waarderen dan het aankomende Mario Kart Wii .

Bedankt voor de tip.

Pacman kun je gewoon niet meer vergelijken met de spellen die nu uitkomen voor mij onmogelijk.

RedLine schreef:

Inderdaad, Pac-Man komt ook uit een andere tijd.

Game_Kaza
Een klasieker onder de games. Op de arcade in een oude bar heb je nog het heerlijke pac-man gevoel. Maar voor iets anders, is het eigenlijk maar één kleine mini-game die steeds iets moeilijker word en niet lekker speelt. Voor de pc: 1,5 - 2* , voor de arcade 3*. Wat deze dus ook krijgt, omdat het met de arcade begon.

avatar van stranded
Misschien wel werelds bekendste game. Dit spel blijft gewoon altijd leuk. Nog steeds speel ik dit spel (niet meer in de speelhal zoals way back in the days) maar gewoon op internet. en ik blijf het geweldig vinden.

Sims
Zo meesterlijk is 'Pac-Man' naar mijn mening niet. Het wordt gezien als het icoon van de gameindustrie, maar ik ken wel betere games uit die tijd. Neem nou 'Duck Hunt'! Kijk DAT is pas verslavend!

Toch wel een 3*, hier moet je wel de minste respect voor hebben.

Ben het met je eens.

avatar van JohnWilliams
Vanwaar dan die 1 ster Evil Eye...Sims geeft toch ook 3 sterren.

avatar van Onderhond
Duck Hunt kwam pas 4 jaar later ...

avatar van killer7
Pac-man is a classic

vandaar dat ik daar van de enige echte arcade kast in huis heb staan

Vroeger toen je een computerspelletjes niet kon uitspelen! Was natuurlijk gewoon waardeloos

riczz
tijdloze game!! deze game zie je nu nog steeds overal terug

avatar van Donkerwoud
Een iconische game, maar wel een die ik eigenlijk nooit graag gespeeld heb. Het was zo frustrerend moeilijk om hier ver in te komen.

avatar van wiiplayer
Magistrale klassieker!

avatar van lisa=10jaar
leuke game!

avatar van Awake78
Heb deze tegenwoordig op mijn iPhone hihi. Leuk spel hoor, lekker simpel dus iedereen kon hem spelen. Grappig, die beschrijving ook Tja echt een verhaal zit er natuurlijk ook niet in.

Waarom staat er eigenlijk PUCK MAN boven die boxart? Hebben wij ons allemaal al die jaren vergist? Hmmm, zal wel Japans zijn.....

Je moet er gewoon van houden.
Not my cup of tea. Wordt een flinke hersenkraker naarmate je verder komt. Wekte voor mij teveel frustraties op.

avatar van Marcellussss
Jullie hebben de banner van google vast al gezien

Happy 30th birthday Pac-man

avatar van Brains
Leuk ook dat de banner gewoon ook echt speelbaar is.

avatar van solidKevin
Echt een super leuk spelletje . Ik had hem gedownload op de Wii en het is best verslavend. 3,5* voor het gele happertje.

SouthParkFan
Leuk spel. Kan er moeilijk over oordelen,maar verdient zeker een voldoende.

avatar van yurrenstein12
Ik heb het spel Namco Museum: 50th Anniversary voor de PC, en daar zit dit spel bij.
Een ware klassieker die misschien wel het meest bekende spel ter wereld is. Het spel is zeer simpel, maar zeer effectief. Ik speel het elke dag wel een paar keer. Het is ook erg leuk om wedstrijdjes met vrienden te doen om de hoogste highscore te halen.

Geweldige spel!