Worms Armageddon (2000)

PC / PlayStation / Sega Dreamcast / Nintendo 64 / Game Boy Color / Evercade VS / Evercade EXP / PlayStation 4 / PlayStation 5
Strategy
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Team17
Uitgegeven door MicroProse

Als leider van een leger wormen bestuur je je wormpjes om met allerlei geavanceerde wapens het leger van de tegenstander uit te schakelen

avatar van Phoenix
Machtig spel. Mooie cell-shadedachtige graphics en schitterende gameplay! Heerlijk debiele wapens en dito stemmetjes.

Veel lol aan beleefd.

avatar van Brain Stew
Ja, het hoogtepunt uit de Worms-reeks. Niks is leuker dan een team samenstellen, De wormen dwaze namen geven, mooi volksliedje kiezen en knallen maar!
Favoriete wapens blijven toch wel De Superbananenbom, het vliegende schaap, De betonnen ezel en natuurlijk de legendarische "Heilige Handgranaat."

avatar van Phoenix
Ik vond het ook wel erg tof om een worm van een wankel stukje landschap dat nog over was met één vingertje de dieperik in te duwen .

Natuurlijk na het hele veld overgestoken te zijn met de ninjarope.

avatar van Mart
Goed spel, de nieuwe wapens voegen veel toe. Vooral die ezel is zó lollig Voor mij samen met Worms World Party de beste Worms.

avatar van KoenR
Phoenix schreef:

Duwtje.

Erg veel lol aan beleefd inderdaad. De singleplayer ging snel vervelen, maar met z'n 4en op de bank bleef dit leuk. Ook wat mij betreft de beste Worms. Ruime 4*

avatar van Paap
Oh, dit is toch zo waanzinnig. Ik kijk er naar uit om binnenkort een GaMe-match online te hebben

5* toch wel, want zelfs de singleplayer vind ik behoorlijk leuk.

neo (crew)
Duidelijk een verbetering op eerdere Worms games.

Remi
Geweldig deze wapens, je kan aan de gang blijven met dit spel. Ik speelde dit altijd online, maar nu heb ik 'm niet meer...

Regelmatig gespeeld en erg veel lol mee gehad. Erg cool, al die kleine wormpjes met een bad-ass wapenarsenaal. En lachen als je weer een superschaap, stinkdier of wandelende oma met bom op iemand afstuurde! Het mooiste was echter wanneer iemand op het randje van een afgrond stond en je hem met een subtiel tikje ervan afgooide. Ook nice hoe je je complete omgeving kan verwoesten. Ik heb hem 3.5 gegeven, maar nu ik terugdenk aan de game neig ik toch wel naar 4 sterren; hij heeft toch wel een hele hoge funfactor.

Viel tegen vergeleken met worms 2. Heb hem niet zo heel vaak bij me buurjongen gespeeld. Vaak toch worms 2

Kamikaze! Maar de Bungie was ook erg grappig!
Heerlijke tijden mee beleefd. Volgens mij was dat hierbij; dat je tussen de missies door heerlijke cutscenes te zien kreeg

avatar van waxs
Vond hem toch wel tamelijk tegenvallen in vergelijking met z'n voorgangers, te weinig vernieuwing, maar het concept was zoals altijd nog wel geniaal.

Grappige reeks, heb ze hier nog liggen. 3.5*.

avatar van Timmy757
In één woord, geniaal , goede oude tijd *zucht*.

avatar van Pacino88
Worms 2 en Worms World Party vond ik vele malen beter. Van deze herinner ik me bar weinig, maar deze was ook wel vrij matig op de Playstation. Is sowieso een groot verschil met de PC versie.

Speel het nu weer via LAN met m'n broertje, blijft geniaal

avatar van Freestyle
Zeker één van de allerleukste games ooit gespeeld. Eerlijk gezegd ben ik em op dit moment weer aan het ***.

Goodfella_90 schreef:

Ik verhoog gewoon naar 4.5, eigenlijk was dit gewoon een fantastische game. Eens zien of ik het voor de GBA kan bemachtigen.

avatar van Fluidvirgo
Absolute classic! Met een groepje vrienden in combinatie met de nodige alcoholische versnaperingen altijd jolly good fun!
Zo mooi om te zien hoe iemand met z'n dronken hoofd z'n ninja rope verkloot om vervolgens z'n beurt over te zien gaan of per ongeluk met een wapen zichzelf uitschakelt... Wat heb ik deze game toch vaak gespeeld!

****1/2

Lachen!

Maar Worms 2 blijft mijn Worms game ever!
Toch was deel 3 leuk. Uitgebreider, groter en ook nog grappig. Ook hiermee flink wat middagen gelachen met vrienden.

renkum
Geweldig spel! Erg vermakelijk, zowel online als tegen iemand in de LAN.

avatar van Marcellussss
Minder leuk dan Worms 2, maar nog steeds wel leuk. World Party blijft het beste deel.

avatar van rustugan
vond hem leuker dan worms 2, meer dingen in het spel. Worms world party heb ik nooit gespeeld. Kan ik geen oordel over geven. Deze vond ik fantastisch. Niets leuker om een vriend met "duwtje" te verslaan .

avatar van Luigi
Naam alleen al is machtig, en het spel zelf ook.

avatar van The_CrY
Hmm... nostalgie! Speel het gek genoeg nog steeds. Altijd leuk die kleine scheetige beestjes met piepstemmetjes die elkaar van kant maken.

is dit 3d? of is dit nog een fantastisch 2d spel?

avatar van JonnieBrasco
Ook Worms af en toe weer gaan spelen en nu maar eens voor deze versie uit 2000 gekozen. Ten opzichte van de eerste versie uit 1995 niet echt veranderingen qua gameplay, los dan van iets meer wapens, keuze uit talen, wat variatie in achtergrondgeluiden e.d.

avatar van Q jones
Dit was echt lachen joh. Je maakte de wormen kapot op de gekste manieren. Met je eigen teampje waar je zelf de namen van kon verzinnen. De gekke stemmetjes de leuke muziek en de crazy wapens maakte dit tot een echte topper op de gameboy colour.

Leuk nieuwtje is dat we hem binnenkort weer op de playstation kunnen spelen, want volgens mij las ik dat deze bij de release zit van het nieuwe playstation plus. Dan ga ik me er zeker weer aan wagen.