Legend of Hero Tonma (1989)

Arcade / Nintendo Wii / TurboGrafx-16 / Nintendo Wii U
Platform

Ontwikkeld door Irem
Uitgegeven door Irem

Tommy wil een legende worden en voor eeuwig worden herinnerd. Dit kan hij waarmaken door langs zes stages de prinses uit de klauwen van een gemene aap te redden. Tommy heeft de beschikking over een magisch vingerschot dat op zijn vijanden kan worden afgevuurd. Door het oprapen van elektrische bollen kan de vuurkracht worden opgekrikt en gaan de vijanden sneller dood, maar voorzichtigheid is geboden. Tommy kan slechts één keer geraakt worden en bij het afgaan verlies je naast een leven ook al je opgebouwde vuurkracht.