Mighty Switch Force 2 (2013)

Nintendo 3DS / Nintendo Wii U / PlayStation 4
Platform / Puzzle

Ontwikkeld door WayForward
Uitgegeven door WayForward

Officier Patricia Wagon, en korporaal Gendarmor, keren terug naar Tangent City om het brandweerkorps te versterken, en te behoeden dat de stad tot op de grond toe afbrand. Combineer platform- en puzzel elementen om zodoende in ieder level de Hooligan Sisters en de USB's (Ugly Secret Babies) te redden.

Gratis gedownload dankzij mijn gouden punten en lijkt best een leuke puzzle-platformer. Ideaal voor tussendoor.

Leek mij op het eerste gezicht heel erg veel weg te hebben van Mega Man. Wat bijlange na niet de slechtste game is om mee vergeleken te worden lijkt me. Maar ik kan me natuurlijke vergissen. Wel weer zo eentje die ik ook best wel zou downloaden als ik het weer eens in een sale zou zien staan.

Sinner schreef:
Leek mij op het eerste gezicht heel erg veel weg te hebben van Mega Man.
Grafisch heeft het er misschien iets van, maar qua gameplay is het toch eerder een puzzle-platformer waarbij je met de switch methode en je watersproeier objecten en tegenstanders moet manipuleren. Leuk maar redelijk kort, er zijn 16 levels. Er is ook telkens een tijd die je kunt onderbieden, geen idee wat er daarmee gebeurd, want ik kom nog niet eens in de buurt van die target-times.

Het het inderdaad niet gespeeld dus ik ging puur af op de filmpjes die ik op youtube bekeken heb - en idd grafisch vond ik het er wel van weg hebben. Maar een leuke puzzel / platformer is ook nooit weg natuurlijk. In ieder geval staat de reeks redelijk goed aangeschreven als ik het niet (weer) mis heb.

Ik ben nog eens aan het bewijzen wat voor een matige gamer ik ben. In de tussentijd al 6 uur hier ingestoken en nu pas bij de laatste level. En dat zonder de baby's te redden en zeker ver weg van de par-tijd. Die laatste kun je enkel onderbieden door het parcour perfect af te leggen.

Eens geprobeerd bij de eerste level (de makkelijkste), en rap van 4 minuten naar 1:40 geraakt, dan 1:28 en na nog een paar pogingen 1:25. Par-tijd is echter: 1:20...

En versta me niet verkeerd, dit is eigenlijk geen moeilijk spel, je moet gewoon de timing juist hebben en wat geconcentreerd zijn, maar dat lukt me dus niet consistent.