Rolo to the Rescue (1992)

Sega Mega Drive/Genesis

Ontwikkeld door Vectordean

Rolo is een baby olifantje dat is ontsnapt uit de handen van een rondreizend circus. Zijn vrienden, de mol, de eekhoorn, het konijn en de bever zijn nog gevangen. Indien Rolo hen in de levels bevrijdt, kunnen de vrienden samenwerken en kan hij meer dan één keer geraakt worden. De bever kan zwemmen, de mol kan graven, de eekhoorn kan klauteren en het konijn kan erg hoog springen. In de levels kan Rolo het olifantje ook diverse objecten verzamelen zoals een stofzuiger of een glas water. Als dit opgepakt is heeft Rolo de mogelijkheid om met zijn slurf voorwerpen op de vijanden te blazen.

avatar van Spirit_Catcher
zeer leuk spel maar na enkele levels wordt het serieus moeilijk. ik ben nooit voorbij de woestijn level geraakt. Leuk concept en verveelt nooit dankzij variërende gameplay. Binnenkort nog eens bovenhalen.