Top Gear 3000 (1994)

Alternatieve titels: The Planet's Champ TG 3000 | Top Racer 3000

Super NES / PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Gremlin
Uitgegeven door Kemco en Kotobuki

In dit vervolgdeel op Top Gear I & II moeten er 48 races gewonnen worden voor de titel van beste piloot van het melkwegstelsel. In dit spel draait het geheel om de manier waarop je de eindstreep bereikt. Er kunnen extra bonussen behaald worden als de speler gedurende de race niet in aanraking komt met obstakels of finisht door middel van een turbo boost. Met behaalde credits kunnen nieuwe upgrades aangeschaft worden zoals een nuclear fusion verbrandingsmotor, een cobalt-titanium wagenpantser en een liquid polymer versnellingsbak. Ook is er de mogelijkheid om over de tegenstanders heen te springen, een warp te gebruiken om een grote voorsprong te krijgen en een supermagneet te gebruiken, om onderdelen van tegenstanders af te pakken. De speler kan verloren brandstof weer aanvullen en opgelopen schade herstellen door over speciaal gekleurde banen te rijden.

avatar van thoyouknow1980
Nostalgasme
Oh wat heb ik van deze game gehouden,die hele sci-fi vibe vond ik cool toen.
Racen op de Maan,Pluto,Mars en weet ik veel waar allemaal boeit ook niet het was tof!!!
Je rijd natuurlijk met onmogelijke snelheden,gebruikt veel nitro's en kunt zelfs springen.
Het word wel al gauw erg pittig dus alle banen zien is lastig aangezien je alleen een story mode hebt
Maar gewoon die hele sfeer die deed het hem toen wel bij mij als 14 jarig jochie ahhh zwijmel