Saints Row IV (2013)

Alternatieve titels: Saints Row 4 | Saints Row IV: Re-Elected

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Volition en High Voltage
Uitgegeven door Deep Silver

Deze open-wereld actiegame vervolgt het verhaal van de Third Street Saints. De leider van de Saints is verkozen tot president van de Verenigde Staten van Amerika. Aan hem de taak om de aanval in te zetten tegen een leger aan buitenaardse wezens welke het hebben gemunt op onze planeet. Je krijgt hierbij de beschikking over tal van bovennatuurlijke krachten, buitenaardse wapens en technologie. Zo kun je bijvoorbeeld je superkrachten aanwenden om over gebouwen te springen, of telekinese toe passen op je vijanden om ze mijlenver weg te blazen.

Announce teaser

Nou dat ziet er stiekem toch wel erg gaaf uit .

Ik blijf het geweldig vinden hoe Saints Row van simpele GTA kloon geevolueerd is naar dit. Qua fun is er geen enkele open-world game als Saints Row. GTA V interesseert me na het oersaaie 4de deel helemaal niet - maar hier kijk ik wel echt weer naar uit.

Hm, buitenaardse wezens en superkrachten.

Confusie schreef:
Hm, buitenaardse wezens en superkrachten.

Klinkt goed

Voor een lager prijsje is het wellicht het proberen waard.

Heb me wel vermaakt met het voorgaande deel. Leuk stijltje hebben ze meestal wel.

En valt inderdaad ook wel wat voor te zeggen dat ze in ieder geval hun best doen zich te onderscheiden.

kiriyama
Wat ziet de demo er heerlijk uit zeg! Dit gaat volgens mij nog veel leuker dan het vorige deel worden. Zin in!

Pastichio Rocker
Qua graphics niets veranderd, maar ze hebben het LOL-gehalte verheven tot een WTF-niveau. Het feit dat je een wapen hebt die dubstep schiet waardoor iedereen ongecontroleerd begint te dansen, zegt al genoeg over hoe serieus dit spel is.

avatar van Brains
Zooo dit ziet er vet uit!

Brains schreef:
Zooo dit ziet er vet uit!

Inderdaad!

avatar van solidKevin
E3 trailer:

E3 2013 Saints Row 4 War on Humanity trailer

Keith David as Keith David.

Kwam hem net al tegen, ziet er grappig uit op zich. Totaal wat anders

Volgens geruchten zouden er romances zijn met al je homies. Ik vraag mij af of dat wel goede richting op zal gaan. Vooral dat Matt Miller degene was in deel 3 die je wou vermoorden.

Saints Row IV - Independence Day Trailer

"On this day we free our homies"

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Off topic berichten verwijderd.

De review cijfers liggen niet al te hoog. Maximaal een kleine 7. Veel te overdreven is de kritiek. Ik heb filmpjes gekeken en kan dat wel volgen. Dit lijkt me echt maximaal een uurtje leuk om te spelen.

Ze hadden snel door dat je geen match bent voor GTA dus gooien ze het net over een andere boeg. Van serieus project naar een hoog fun gehalte. Keuze is prima. geen idee wat de kritiek is. GTA is ook niet altijd leuk om te spelen namelijk.

Nouja, geen match. Er zal ook wel een doelgroep voor SR zijn. En die games komen veel vaker uit. Sinds 2006-2013 al 4 games, terwijl GTA in die periode aan 2 games zit. Dus er is genoeg kans voor SR om gamers aan te trekken, gezien de wachttijd tussen een nieuwe GTA.

De game meer fun geven is leuk, maar ze slaan wel heel erg door als ik alle beelden zo lees. Mij trekt het voor geen meter om dit te spelen, terwijl ik SR1 en 2 destijds wel heb gespeeld. Geen topgames, maar wel geinig voor even.

avatar van threeohthree
Heb enkel Saints Row: The Third gespeeld, maar dat serieuze gangster gedoe van GTA, Sleeping Dogs, en tot zekere hoogte ook RDR trekt mij gewoon niet. Saints row geeft gewoon een hele andere kijk op het genre waar veel gamers toch zeker plezier aan beleven. Een hele verademing was het voor mij.

De over-the-top-fun-curve was in Saints Row 3, in ieder geval groot genoeg om mij zo'n 45 uur te boeien, of dit deel daar ook in zal slagen, zal moeten blijken. Objectief gezien, zorgen de Saints Row games in ieder geval voor een gezonde markt.

avatar van ilovePS3
ik koop hem zelf niet daarom heb ik al een paar filmpjes van nova en sp00n gekeken het eerste halfuur is echt ongeloofelijk grappig XD wel raar dat ze het spel al zo vroeg hebben

avatar van Hadouken
Het eerste half uur is leuk inderdaad, maar zodra je de superkrachten krijgt is het snel gedaan met de pret, hoewel je anders zou denken. Het spel is één grote overkill aan onzin, maar bovenal maken de superkrachten alles wat zo leuk was aan het vorige deel irrelevant. Waarom nog auto's jatten als je sneller kan rennen? Dat gespring van dak naar dak begint ook snel te vervelen, vooral omdat er geen klap te doen is. Politie achter je aan maakt ook niet meer uit, je bent toch veel te sterk. De gangs zijn ook totaal naar de achtergrond verdreven. Was te verwachten, maar ik dacht met regelmaat terug aan het derde deel waar dat toch altijd voor leuke scenes zorgde.

Daarnaast zijn graphics, menu's, muziek, veel kledingstukken en moves gewoon gekopieerd en geplakt.

avatar van johnbrou
Gisteren uitgespeeld en ja wat moet ik er van denken Het is een grappige game en heb me op bepaalde momenten toch wel ziek gelachen. Jammer dat ik het vierde deel niet zo tof vond dan het vorige deel dus een 3.5

avatar van threeohthree
Eerste uur zit er op, maar ik baal er wel behoorlijk van dit mijn PC dit niet trekt, met als gevolg dat ik hem nu op de PS3 speel. Controls voelen niet helemaal lekker aan, en met name het richten is vreselijk. Geen fout van de game hoor, maar dit soort spellen spelen nu eenmaal niet lekker op de console. Krijg er bovendien hoofdpijn van gezien het door de TV veel te bombastisch wordt.

Eerste indruk van het spel zelf is wel prima, maar weet niet of ik dit wel de hele rit ga trekken. Misschien toch maar aan een videokaart gaan denken.

avatar van ilovePS3
whahahaha die rift glitch is echt super grappig heb me echt ziek gelachen maar volgens mij is het geen glitch en hebben ze het er expres in gestopt want je kent saints row naturlijk en die romantiek met je homies lolzzzzzz

avatar van Hadouken
Nu een paar uur er opzitten inmiddels en het bevalt gelukkig iets beter dan de eerste indrukken. Vooral het oude Saints Row inclusief mogelijkheden vergeten en dit gewoon als een spin-off zien, dan is het nog wel een beetje te verdragen allemaal

avatar van TonyTHorror
Eerste indruk is bril-fucking-jant Nog nooit zo enthousiast geweest over een SR deel (toch wel één van mijn favoriete reeksen, nog altijd ver boven GTA e.d). Mad Decent Radio en K12 zorgen voor een té zieke 'soundtrack'.

Dillon Francis
Fred Falke
Vitalic
etc...

WAT EEN NAMEN

Verder de bekende formule met het ultieme selling point: de humor. Dat zit er allemaal vanaf seconde 1 weer vuistdiep in!

Ik ben erover aan het denken de Super Dangerous Wad Wad Edi... aan te schaffen, maar probleem is dat ik reisziekte heb en vermoedelijk niet zo goed tegen de ruimte-vlucht kan. Zucht.

avatar van Brains
Tegenvallende scores hier. Terwijl de reviews wel lovend zijn. Kan iemand al wat meer vertellen? Beter/leuker dan The Third of tegenvallend? threeohthree, 3 sterren maar of is dit enkel vanwege de controles op de console?

avatar van threeohthree
Behoorlijk gemengde gevoelens na zo'n 8 uur gespeeld te hebben. Bij Saints Row: The Third zat ik al snel op 20 uur, zonder er erg in te hebben. Hier, was het na de geweldige opening, al gauw te veel van het goede.

Moet gezegd worden dat ik absoluut geen fan ben van de Prototype series, dus het Saints Row trademark, met name de humor, is dan ook het geen wat de game nog naar een redelijke voldoende sleept.

Niet vergeten overigens dat mijn 3 sterren staan voor zeer goed vermaak, en vermaken doet het ook zeker. Maar de frisse en unieke vibe van deel 3, streeft hier toch wel ietwat zijn doel voorbij.

Verder valt er niet veel te zeggen. Saints Row meets prototype (en deels Infamous), is een hele accurate beschrijving. Prototype kreeg van mij 2* en Saints Row 4*, dus zo gek zijn die 3 sterren dus niet.

Verhaaltje is dus wat mij betreft het leukste aan dit deel, en dat zou eigenlijk niet moeten wil de game hoger scoren. Verder heb ik de eerste twee delen niet gespeeld, en ook ben ik doorgaans geen fan van sandbox games, dus ik moet het dan ook echt hebben van de vormgeving en het frisse (over-the-top) sfeerte.

Dus mocht je sandbox games en Prototype wel kunnen waarderen, zal dit zeker helemaal fantastisch zijn, maar zelfs als dat niet het geval is, is het nog steeds erg vermakelijk. Maar vooral door het hoge (eigenlijk al uitgemolken) superhero gehalte, voelt het niet geheel uniek aan.

Edit: Controls blijven kut, maar dat kan ik moeilijk de game aanrekenen natuurlijk.

avatar van Brains
Ah, bedankt voor de reactie. Prototype was niet helemaal mijn ding, maar sandbox in het algemeen wel - dus er is hoop.

Controls zullen op de consoles niet veel verschillen van de vorige delen neem ik aan - dus die ben ik wel gewend.