Burnout Paradise (2008)

Racing
single player / online

Ontwikkeld door Criterion
Uitgegeven door Electronic Arts

Maak crashes, race je tegenstander eruit en geniet van de compleet nieuwe omgeving van 'Paradise City'. Zorg ervoor dat je de wedstrijden wint en dat je bovenaan de lijst komt te staan. Unlock de meest gruwelijke auto's en nieuwe race-modi.

avatar van jaspertje3
Jawel hoor, heb em zelfs al gespeeld! Je kunt zelfs met 8 personen online elkaar take downen, echt gaaf

Op het Psn onder demo's kijken, daar staat ie als 't goed is bij. Op de frontpage heeft de demo naar mijn weten inderdaad nooit gestaan.

Heb de game net gehaald en is zeker een aanrader. Het free roaming is echt vet. Heb hem nu een kleine 2 uurtjes gespeeld en bevalt mij prima. Gaat soms wel heel snel ( Sneller dan je ogen kunnen volgen ). Het online gebeuren is ook erg leuk.

Goede Burnout game, welke het weer wat nieuw leven in blaast.

avatar van Martijn
Kun je die vervelende crash slowmotion uitzetten?

Martijn schreef:
Kun je die vervelende crash slowmotion uitzetten?

Vervelend!?!?! Is juist enorm vet. Heb ik niet naar gekeken overigens!

avatar van Martijn
Owh ja vet is het zeker, maar na 1000 keer crashen word ik het wel zat, een crash in volle snelheid vind ik bovendien 10 keer spectaculairder.

avatar van Gaming 4 ever!
burnout paradise op de xbox 360 het is tof een luk

avatar van boertje22
Gaming 4 ever! schreef:
burnout paradise op de xbox 360 het is tof een luk

jeeej

Ik heb de spel gisteren gekocht en wat is deze spel vet.
Wat je in Need for Speed niet had heb je in Burnout wel.
Alles gaat gewoon knetter hard en de besturing is ook erg chill.
De manier om een race tewinnen wil niet altijd lukken met de wegen sla ik soms verkeerd af,maarja dat moet kunnen.
Ik geef de game nu een 4 en later me verder uitleg.

Tjonge tjonge tjonge...wat hebben ze deze francize zwaar verneukt!!!
Dit spel zit vol met ergerlijke stoornissen.
Racen aan hoge snelheid en gelijktijdig op een klein wegenkaartje volgen waarheen je moet is veel te onoverzichtelijk.
Wanneer je een race of dergelijke verliest dan moet je telkens helemaal terug rijden.
De open wereld waarin je rijd is veel te ongevarieerd.
Je rijd de meeste tijd gewoon doelloos rond op zoek naar een niet gewonnen onderdeel.
Zeer irritant.
Jammer had hier veel meer van verwacht.

avatar van SilverGun
Dan sla je wel een enorm deel van het spel over. Tussen events door of na een verloren event kun je Showtime activeren, time trials doen op iedere straat, billboards en smashes kapot rammen, power parken, superjumps maken, parkeergarages en gewonnen auto's opsporen, online gaan en challenges afwerken... De dichtheid aan te ondernemen activiteiten is juist gigantisch hoog. Hoe je de spelwereld ongevarieerd kan vinden is me ook een raadsel. Juist de variatie en het detail dat daarin verwerkt zit viel mij direct op. En op de minimap kijken doe je na een paar races al niet meer, dan volg je gewoon de heldere audiovisuele aanwijzingen zoals je knipperlicht of het geluid dat aangeeft dat je links of rechts moet afslaan. De beste game van 2008 tot zover imo.

Twee dingen:

1. Als je enorm hard rijd dan kan je bijna geen overzicht bewaren. Daarom druk ik altijd het zicht omhoog zodat de auto zo laag mogelijk op het beeld komt en ik beter in de verte kan kijken. Wel irritant dat het zo moet.

2. Kan je niet met een vriend dit spel spelen? Je kan wel online, maar ik heb en hoef geen Live; wil gewoon tegen een vriend racen op dezelfde tv. Waarom kan dit niet of kijk ik verkeerd?

avatar van Martijn
Er staat Multiplayer bij en ik meende toch dat het wel kon.

Hoop ik ook eigenlijk anders is mijn interesse in dit spel opeens een heel stuk minder.

avatar van paulisdik
Op de hoes van de PS3 versie staat toch dat er geen multi-player optie aanwezig is.

Ik vond de optie niet...

avatar van Princess Piranha
paulisdik schreef:

Hierboven staat het wel vermeld.

avatar van SilverGun
Nee, er is geen splitscreen mogelijkheid helaas. Technisch niet uitvoerbaar, logischerwijs. Gewoon een potje tegen elkaar racen kan alleen met de vorige versies.

Wat een flauwekul zeg. Technisch niet mogelijk? Als de vorige delen het konden, dan moet het nu ook. Dit is gewoon een speler dwingen om op Live te gaan. Bah.

avatar van Martijn
Ja echt lelijk, gedaan met leuk op de bang hangen en rammen met die race bak.
Ik heb opeens veel minder zin om een ps3 te kopen.

Online spelen kan ik op men pc wel.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Je bent toch echt zelf degene die flauwekul verkondigt. De free roaming wereld van Paradise die al spelend inlaadt, verschilt natuurlijk significant met de lineaire banen van de vorige delen waar telkens een laadscherm vooraf ging aan de race.

avatar van Martijn
Dan nog moet het wel kunnen.

SilverGun schreef:

Ik ga dit alles niet tegenspreken maar ik ben er gewoon niet voor te vinden voor deze aanpak.
In de vorige delen was het verschil in detail tussen de verschillende races juist het grote plustpunt.
Nu laten ze je op 1 grote map talloze keren heen en weer rijden.
Nee niet voor mij dank u.

avatar van waxs
Ik heb niet zoveel met de Burnout serie, zie het nut er niet zo van in... Hoe dan ook, grafisch is de game erg goed uitgewerkt en ook de online functies zijn orgineel uitgewerkt.

Vermakelijk spel, maar het irriteert me nog altijd dat je niet tegen een vriend op een tv kan racen. Dat maakte Burnout groot, niet het online spel.

Wat is dat voor rare trend zeg, dat de good old splitscreen multiplayer uit veel games wordt geweerd? Ik wil gewoon met een vriend een middag kunnen lachen, dat hoef ik niet met vreemden op het internet.

Anyway, BP is zelf wel een goede game. Ziet er prachtig uit, speelt lekker en is vermakelijk. Wel vind ik het onoverzichtelijk worden als je echt hard gaat.

Stem verhoogd naar 4*

Geweldig die vrijheid! Het ziet er geweldig uit, de soundtracks zijn grandioos goed en het speelt echt briljant.

Wel een half punt eraf omdat je niet thuis tegen een vriend op 1 tv kan racen, zoals wel bij de reeks zou moeten horen.

4* dus.

avatar van JohnWilliams
Hij schijnt heel goed te zijn, mijn broertje heeft hem wel...misschien maar eens spelen...

Burnout Paradise is eindelijk uitgekomen en ik kon maar niet wachten om dit spel in mijn console te proppen. Ondertussen heb ik het spel genoeg gespeeld om mijn oordeel te vellen over dit fantastische spel, Burnout Paradise! Burnout Paradise verbaasde mij totaal, de makers hadden voor de allereerste keer een open wereld gecreëerd en het ziet er werkelijk allemaal erg gelikt uit, prachtige graphics! Burnout is merendeels nog steeds zijn oude zelve gebleven, maar ditmaal allemaal kleine nieuwigheden, die het spel een gehele nieuwe invloed geven. De nieuwste aflevering van de serie is nog steeds volgens hetzelfde principe: beuken, rammen, crashen en natuurlijk ook gecrasht worden. Dit wordt mooi weergegeven als je een fatale crash veroorzaakt, dus nieuwelingen zullen veel plezier beleven aan het crashen. De vooropgestelde wegen zijn ditmaal jammer genoeg achterwege gelaten. Nu krijg je een soort van kompas, dat je aangeeft waar je naartoe moet rijden om de finish te bereiken, behoorlijk irritant als je in de 1ste positie stond en een verkeerde afslag hebt genomen, erg irritant! Wat mij ook opgevallen was in Burnout Paradise, was dat er ongeloofelijk veel opdrachten te vervullen zijn, maar liefst 120 opdrachten! Nadat je alle opdrachten hebt vervuld zijn er nog héél veel andere dingen te doen in Burnout Paradise: hekjes slopen, door verschillende bilboards vliegen, speciale stunts uitvoeren enz. Oké, de demo heeft vele mensen misschien afgeschrikt om dit spel aan te schaffen, mij ook, maar dit spel is bij nader inzien eigenlijk perfect! Verschrikkelijk goed spel, ben je een snelheidsfreak, waar wacht je in vredesnaam eigenlijk nog op?!
Cijfer: 5,0*!

Ant
Ik vind het spel echt heel erg goed eruit zien. De auto's zijn erg mooi en gedetailleerd. Zie zelfs veringen bij botsingen, maar er zit een heel groot nadeel in het spel. Het is zeer onoverzichtelijk waar je heen moet racen. De knipperlichten gaan veel te laat aan en de kaart waarop ik de weg wil vinden is te klein. Ik rijd dus kei hard door de straten en moet dan me ogen van de weg afhalen om naar dat kleine kaartje rechts onder te kijken? Of steeds op select drukken om te kaart te zien. Echt heel matig vind ik dit.
Botsingen zijn overigens mooi geanimeerd, maar zwaar irritant na een paar keer. Ook was bij de andere versies multi-player mogelijk en grote crashes veroorzaken vond ik ook wel vet. Zit er helaas niet in. Ja die crashes veroorzaken wel, maar dat zijn geen missies. Wat ook als irritant beschouwd kan worden is dat je als je een race niet gehaald hebt je weer terug moet naar dat punt om opnieuw te kunnen racen. Zo blijf je bezig, echt nutteloos.

Conclusie is vette graphics, goede sounds, maar toch wel een slechte gameplay. Daarom maar 2 sterren. Vind het echt jammer, want er zit echt meer in.

avatar van SilverGun
Hoe komt men er toch telkens weer bij dat je op de minimap moet kijken tijdens het racen? Geluidssignaal, knipperlicht en indicatie boven in beeld niet voldoende ofzo? Alleen tijdens een Road Rage of Marked Man haal ik de map wel eens naar boven met de back-knop om te kijken waar de dichtsbijzijnde auto-repair is.

avatar van jaspertje3
10 juli komt de "Cagney" update! Dit zal motoren en (waarschijnlijk) helikopters toevoegen aan het spel. Ook kun je nu 's nachts racen. Mooie gratis update

avatar van Bahamut Zero
Fantastisch spel. Ben er nu al een mooi tijdje mee bezig (inmiddels rijbewijs B binnen). Maar vervelen doet het niet. Het snelheidsgevoel is er wel iets uit maar dit gaat niet ten koste van de gameplay. Ook vindt ik de stad erg leuk opgezet en de manier waarop je nieuwe auto's moet unlocken is ook orgineel bedacht (het desbetreffende voertuig uitschakelen in de straten van Paradise city). Grafisch erg goed maar dat zijn we standaard gewend van EA en het rijdt lekker. Online gedeelte vindt ik nog wel ingewikkeld omdat het vaak moeilijk zoeken is naar het juiste deel van de stad waar je je kunsten moet laten vertonen.

Ik geef Burnout Paradise 4,5*