Burnout Paradise (2008)

Racing
single player / online

Ontwikkeld door Criterion
Uitgegeven door Electronic Arts

Maak crashes, race je tegenstander eruit en geniet van de compleet nieuwe omgeving van 'Paradise City'. Zorg ervoor dat je de wedstrijden wint en dat je bovenaan de lijst komt te staan. Unlock de meest gruwelijke auto's en nieuwe race-modi.

avatar van waxs
Ze mogen nu wel eens wat nieuw gaan doen, wordt een beetje slaap verwekkend net als alle andere series van EA.

avatar van Stan
Ach vind het altijd wel grappig dit Maar om nou weer een nieuwe te kopen nee. Heb wel Burnout Revenge gekocht en daar kan ik nog steeds wel van genieten

avatar van Martijn
ik heb nog nooit een ps gehad dus ook geen burnout game. En ik had ook zoiets van goh EA is weer aan het uitmelken, maar damn het filmpje van burnout paraside ziet er echt ongelovelijk goed uit. Die crashes zijn de beste die ik ooit gezien heb in een game. Misschien word het toch wel wat. Hopelijk met crash mode.

De vorige editie vond ik niet echt super, maar wat ik tot nu toe heb gezien zag er wel zeer degelijk uit!!!

avatar van Justinx
Ik vond de Burnout reeks altijd erg gruwelijk. Ik heb dan ook op een of twee delen na (het eerste en ik meen het laatste) alle delen van Burnout. Bijna allemaal hebben ze toch hun eigen vernieuwingen, alleen het laatste deel van mijn collectie - Revenge - had naar mijn mening het minste toe te voegen van de hele reeks. Burnout 2 was dan weer te prijzen voor de echte simulatie, evenals deel 3 - waarbij ook maar enig contact met het verkeer al fataal was. Dit hebben ze je mooi afgenomen bij Revenge waar een erg groot deel van deze speelse simulatie ten onder ging, toen het mogelijk was om verkeer te rammen voor meer punten. Een grote misstap naar mijn mening en een deel van de rijkunsten die je nog moest tonen in de vorige delen, hoefde je nu niet te gebruiken. Bijzonder jammer. Voor mij viel de Burnout reeks in een soort verval en zou voortaan eerst de kat uit de boom kijken voordat ik nog een nieuwe Burnout titel zou gaan kopen. Ook de multiplayer optie vind ik in bijna alle delen erg achtergesteld. Er is gewoon duidelijk weinig aandacht aan besteed. Het voornaamste punt daarbij is de zon die zo fel in je ogen schijnt, dat je het tegemoed komende verkeer niet ziet. Ik hoef waarschijnlijk niet te zeggen waar dat op uitmondt - naast gevloek, welteverstaan. Nee, de Burnout reeks viel in een verval.

Met Burnout Paradise probeert Criteron het dan opnieuw. Ze gaan ''next-gen'' met hun race-reeks. Om die reden wil ik dit nieuwe deel dan ook nog wel een kans geven. Wie weet wat deze nieuwe versie allemaal biedt op het gebied van ''next-gen''. Burnout moet een nieuwe en frisse wind blazen door de reeks. Met deze Paradise is dat de ultieme oplossing om dat te doen. Maar voor nu blijf ik zeker de kat uit de boom kijken...

avatar van Tsjo-Wi
Er was toch nog een deel uitgekomen na Revenge? Dominator heette die geloof ik, dus Revenge is niet de laatste volgens mij... Heb die overigens nog nooit gespeeld dus weet niet of die beter is dan Revenge.

Tsjo-Wi schreef:

Ja, klopt. Die heb ik ook niet nee, ik heb het even wat duidelijker aangepast in mijn verhaal.

avatar van Stan
Martijn schreef:

Het is ook op de Xbox

avatar van Martijn
ja ik wou zeggen ik heb nooit een console gehad maar dan lieg ik omdat ik een nes gehad heb. Zo beter ?

avatar van Martijn
is iemand enthousiast bezig geweest met stemmen zo te zien...

avatar van JohnWilliams
Lijkt me een goeie Game, géén eruitspringer maar wel een Game die je in huis moet hebben als je een echte Racefan bent.

avatar van rudiger
Ik bezit 4 delen van burnout , schitterende race spellen , maar kan iemand mij vertellen of deze hierboven ook uitkomt voor de PS2 .

rudiger schreef:

Komt alleen voor de bovengenoemde consoles...

avatar van equalizersound
ik kan niet wachten

Ik hoop dat Burnout beter gaat worden dan als Need For Speed Prostreet,want dat heeft me echt teleurgesteld.
Ik vondt altijd de Burnout spellen er helemaal wous uitzien.

avatar van SilverGun
Morgen een demo met online functionaliteit op Marketplace en PSN, ben erg benieuwd.

Dat tekent wel. Dat EA constant opvolgers maakt van series. Need for Speed, Een hele lading Sims, Battlefield, Burnout enz.

avatar van Tha)Sven
Damn ik haat EA

avatar van Martijn
Ja uitmelkers zijn het, en dan zijn er ook nog mensen van wie het de favoriete ontwikkelaar en uitgever is. Dat kan ik dus echt niet begrijpen.

sims dat is pas uitgemolken. Maarja het verkoopt nog steeds goed. En zolang er mensen zijn die het leuk vinden is het toch goed. Anders laat je het toch gewoon liggen. Need for speed daar komt ook elk jaar een nieuw deel van. Burnout is alweer een tijdje geleden. En deze is next gen dus alleen voor ps3 en xbox 360. En aan de demo te zien word het wel een vet spel.

Heb al de demo op de ps3 hiervan gespeeld. Ziet er stukken beter uit dan alle vorige in de reeks moet ik zeggen. Er is namelijk free roaming, wat alles een heel stuk prettiger maakt
Ik zou aan de hand van de demo de burnout fans aanraden deze versie te kopen.
enkele + punten:
-free roaming
-zeer goede grafics
-goed geluid
-goede gameplay
-crashen is zalig goed en realistisch :¨p
enkele - puntjes
-er zijn in de demo enkele leuke race vormen die ontbreken zoals crashen(zo veel mogelijk schade aanrichten) en tekeer in het verkeer.

avatar van equalizersound
Real_Games1 schreef:

dat hoop ik ook, prostreet vind ik nu ook wat saai worden maar ik heb de demo gespeeld van paradise en ik ben niet echt onder de indruk freeroam in dit spel vind ik niet leuk want ik vond burnout een leuke arcade racer en dan moet ik nu rond rijden in een nauwelijks bestuurbare auto en steeds door de auto repair

equalizersound schreef:

Ik had laatst gamekings gezien en grafische zag het er goed uit.
Het gaat weer overdreven hard dus dat is altijd goed.
Auto's zagen er gewoon heel goed uit toch een stuk beter dan Need for speed pro street.
Alleen wat wel opviel de kaart die je toch wel vaak moet gebruiken is zo klein dat je de juiste wegen weleens verkeerd kon gaan pakken.Als je met de race begint moet jezelf uitpuzzelen hoe je rijd naar de finish.
Maar ik denk zelf dat deze Burnout toch wel de beste wordt van al die reeks die ooit zijn uitgekomen van Burnout.

weet iemand of deze op de PS2 werkt? heb nog geen PS3

avatar van SilverGun
Geef dan ook geen cijfer... En nee, hij komt niet uit op de PS2.

ik heb die demo gespeeld vet cool 4,6

avatar van Maarten||
Over het algemeen mag ik Ea-spellen niet, maar wat is de demo op de ps3 geweldig zeg .

avatar van SilverGun
Dan staat je nog wat de wachten want de volledige game is vele malen beter dan de nogal karige demo, die zich bovendien in één van de minder interessante stukken van de stad afspeelt. Ik was nogal huiverig wat betreft het free-roaming uitgangspunt en het gebrek aan een retry optie, maar het spel overtreft m'n verwachtingen op dit moment. Vooral de online implementatie is ronduit subliem. Later meer.

avatar van Martijn
Is er geen ps3 demo beschikbaar gemaakt?