Burnout Paradise (2008)

Racing
single player / online

Ontwikkeld door Criterion
Uitgegeven door Electronic Arts

Maak crashes, race je tegenstander eruit en geniet van de compleet nieuwe omgeving van 'Paradise City'. Zorg ervoor dat je de wedstrijden wint en dat je bovenaan de lijst komt te staan. Unlock de meest gruwelijke auto's en nieuwe race-modi.

avatar van Sateck
Wellicht in de toekomst elk jaar hetzelfde spel met een remaster erbij?

Ik snap wel dat er games van de NES/SNES/PS1 worden geremasterd. Maar een spel van de PS3 remasteren gaat in mijn ogen echt te ver. Blijkbaar is het voor bedrijven erg winstgevend.

Ik heb er verder niets op tegen, hoor. Maar je moet imo toch wel gek zijn als hier deze game al gespeeld hebt op de PS3, en dan nu weer gaat kopen.

Het zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar ik hoop dat de Playstation 5 een backward compatibility gaat krijgen op alle 4 voorgaande systemen. Dan kan ik alles weer afstoffen.

Dat laatste gaat inderdaad absoluut niet gebeuren.

avatar van Nomak
Een spel van de PS3 remasteren is inderdaad gewoon belachelijk en triestig.
Vooral als het dan ook nog eens het zwakste spel uit de serie is.

Of het het zwakste deel is daar gaan de meningen uiteen, maar er 40 euro voor vragen is hoedanook erover.

30 euro vind ik idd ook wel het maximum, maar tbh...40 is nog schappelijk als ik kijk naar Nintendo die overal het volle pond van 60 euro voor vragen. Dat vind ik echt compleet erover.

Over de kwaliteit kan gediscussieerd worden idd. Ik heb het in ieder geval met plezier op de PC gespeeld. Onlangs was de Xbox (360) versie gratis met Gold. Kan zomaar even zijn dat ik hem weer eens installeer voor een paar uurtjes.

Maar een collectie remasters van de PS2 games zou niet verkeerd zijn idd. En al helemaal niet als het ook op de Switch zou uitkomen vanwege de handheld mode. Ik heb nl ontzettend veel plezier gehad met de PSP versies. Ideaal om even 20 min te spelen tussendoor op tram, trein, bus of gewoon tijdens een veel te warme zomer avond buiten op een stoel.

En inderdaad, ook een nieuw deel zou ik bij deze reeks blij mee zijn.

avatar van Eraser2
Deze game heeft me altijd getrokken maar ik heb hem nooit gespeeld. Aangezien ik dit jaar echt heel veel op Switch speel leek het me een mooi moment deze dan maar daarop aan te schaffen. Echter had ik beter moeten weten aangezien je uiteraard weer flink de buidel mag trekken. Ik kan hem denk ik beter ergens scoren voor de ps3, zal een fractie van de prijs zijn en qua performance nagenoeg hetzelfde.

Game van dik 12 jaar oud en dan 49,- euro op de switch B*tch you crazy

Eraser2 schreef:

Vanavond maar eens binnen gehaald op de PS4 voor € 7,99. Voor dat geld heb je toch een veel betere deal dan op de Switch.

Lekker raggen losjes beuken sicke speed speed vibes hier.

Had al langer behoefte aan een autospel in de grote stad en eventjes was daar The Crew 2 maar die zie ik er nu gelijk al wel weer uit gaan met zijn geforceerd popi jopi sfeertje de hele tijd.

Zo van woehoe kijk ons eens hip racen hier.

Ik doe liever serious, met alles.

Eigenlijk wel.

Mijn eerste Burnout ervaring ooit en valt niet tegen sjeest zeker te weten lekker door de straten.

Je moet hier even zelf de soundtrack samenstellen ik althans en dan gewoon lekker losss.

avatar van Eraser2
Ik ben inmiddels ook een paar uur onderweg en tot nog toe een ragfijn spelletje hoor. Het verzamelen van auto’s begint al aardig verslavend te worden en de open stad is heel tof. Eigenlijk ben je continue het gaspedaal aan het indrukken en knal je die stad door. Dit was nog wel het soort arcade racer die ik mistte op mijn PS4, ben blij dat ik hem heb binnen gehaald.

Ze zijn in ieder geval serious met hun speed beleving.

avatar van Duke Nukem
Het spel begint al heel vervelend met een voice over die je niet kunt skippen, het ontvangen van een drivers license waarvoor je je foto moet geven, en dan krijg je een wrak van een auto want je mag niet kiezen waarmee je rijdt. Dit is geen race spel waarbij je zelf je banen en je auto kiest. Nee, je moet in een lelijke stad rondrijden op zoek naar andere challengers om mee te racen, wat niet lukt want de server is down. Je kunt ook niet gewoon in split screen met je maatje thuis spelen. De muziek is hard en lelijk, zoals in de meeste racers. Dan heb je nog die dynamische camera waarvan je bijna zeeziek wordt. De bike handled dan wel weer vlotjes, maar er zijn ook voor de bikers geen races te vinden. Dan maar een politieauto gekozen, dan wordt ik meteen naar de PS Store gestuurd maar daar staat "not available now". Cops and Robbers kun je dus ook niet meer spelen. Wat valt er dan eigenlijk nog te doen met dit spel? Geef mij dan maar de oude Burnout games op de PS2, of beter nog: NFS: Hot Pursuit II.