Assassin's Creed IV: Black Flag (2013)

Nintendo Wii U / PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One / Nintendo Switch
Adventure / Action

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Neem je zwaard en pistool ter handen en stap in de schoenen van kaper Edward kenway. Edward is de grootvader van Connor, het hoofdpersonage uit het derde spel in de serie. Begeef je in de wereld van de zeeroverij en de piraterij, tussen de pracht van de Caraïbische eilanden. Als kaper krijg je vrij spel om schepen van vijandige naties aan te vallen en hun buit in beslag te nemen.

avatar van Bombong
Ben blij dat er ook dit jaar weer een nieuwe AC verschijnt en de eerste screenshots zien er mooi uit. Ik houd sowieso van het piratenthema. Jammer dat de release voor de PC is uitgesteld en dus niet op 29 oktober samen met de oude generatie consoles.

avatar van raymondomoes16
Yes hier zit ik dus op te wachten

avatar van Mr. Olaf
Ik weet het niet zo goed. Best leuk allemaal, piraten, maar heeft imo weinig met assassins te maken. Besides that vond ik de zee missies in AC3 wel ok, maar meer als zijmissie.

Mr. Olaf schreef:

Mwah AC4 valt te proberen
Verwacht er wel wat van

avatar van Tsjo-Wi
Ik heb liever dat ze gewoon ff een paar jaar de tijd nemen om een totaal nieuwe ervaring neer te zetten (zoals Rockstar met GTA doet) dan dat ze ieder jaar een nieuw deel uitpoepen dat in de basis gewoon hetzelfde spel is, alleen dan met een andere setting.

Tsjo-Wi schreef:

Ze doen het natuurlijk ook voor het geld he.......

AC is natuurlijk een spel wat vaak verkocht word

avatar van Bombong
Tsjo-Wi schreef:

Ik heb er eigenlijk geen probleem mee dat in een goede serie niet bij elke release alles weer op de schop gaat. GTA is toch ook elke keer hetzelfde, behalve dat er grafisch grotere verschillen zitten tussen de games omdat er meer jaren tusssen de releases zitten? AC is weliswaar qua gameplay wel steeds ongeveer hetzelfde, maar dat geldt voor GTA ook en daar zitten minder verschillen in setting in dan bij AC.

avatar van Tsjo-Wi
GTA IV is toch echt wel totaal anders dan San Andreas. En GTA V wordt zoals het er naar uitziet ook weer een hele andere ervaring. Ik vind Assassins Creed ook geweldig hoor, maar ze gaan nu net zo lang door met hetzelfde gegeven dat ik er een beetje klaar mee ben. De setting verandert misschien steeds maar de gameplay blijft voor 95% hetzelfde. Dat is bij GTA echt niet het geval.

avatar van raymondomoes16
Officiële Premiére Trailer (NL) : YouTube - Assassin's Creed 4 Black Flag - Officiële première trailer [NL]

Ziet er naar mijn mening gaaf uit

avatar van rickazio
raymondomoes16 schreef:

Ze doen het natuurlijk ook voor het geld he.......

AC is natuurlijk een spel wat vaak verkocht word
GTA niet dan?

rickazio schreef:
GTA niet dan?

Jawel ! Zei ik dat GTA niet vaak verkocht werd ?

SvV_Ying
Weet nog niet of ik hier helemaal blij mee ben. Vond de navel battles eigenlijk niet heel geweldig in AC3, is gewoon niet zo mijn ding. Hoop niet dat dit 50% van AC4 in beslag neemt. Speel het vooral voor verkennen, lekker rondlopen en missies doen en het hedendaagse verhaal spreekt me ook wel aan, hopelijk is daar nog genoeg ruimte voor.

avatar van IC
IC
Er zouden ook, zoals toendertijd in het echt, Nederlandse steden in het spel zitten. Het zou erg gaaf zijn om de mensen (kolonisten) in die steden echt Nederlands te laten spreken!

avatar van 3bdelilah
Teringg dit wordt volgens mij echt een schijtgame. Alhoewel Edward wel een goede eerste indruk heeft achtergelaten. Ben alleen benieuwd hoe zij het Desmond verhaal vervolg willen geven.

Ubisoft moet eens een jaar of twee geen AC uitbrengen, goed de tijd ervoor nemen en dan knallen. Aan de andere kant, dat hebben ze ook met AC3 gedaan {kuch kuch} en dat vond ik eigenlijk best een wanprestatie. Ach ja, die games vliegen over de toonbank als flesjes water op een zomerdag dus je kan 't ze niet kwalijk nemen.

Ook echt geen zin in dit. Serie heeft het bij mij verbruikt.

avatar van bettafish14
Ben zeker geen fan van de serie en heb alleen AC2 gespeeld en na 30min weer in de kast gelegd.

Maar dit spreekt me meer aan, als ik het goed begrijp is dit een freeroam game met piraten in het caribisch gebied en dat is iets wat mij zeker aanspreekt. Je kan dus schepen veroveren en allerlei plekken ontdekken.

Maar aangezien mijn verstand van AC 0% is kan iemand mij vertellen hoe groot de spelwerelden eigelijk zijn? Beetje zoals gta? Of groter? Ik kon het nergens vinden namelijk.

kiriyama
Heb deel 3 nog niet gespeeld, maar deel 2 is veel kleiner dan een GTA. Je hebt vaak een paar steden en wat (kaal, lineair) buitengebied. Je moet het zeker niet met andere open-world games zoals GTA of Saints Row vergelijken.

spelfreak
Gta heeft wel veel grotere werelden, maar je kunt het niet echt vergelijken met GTA, waar ook auto's inzitten enzo. Hier ga je meestal ter voet of paard. Deel 2 bestaat uit 4 kleinere gebieden, maar Brotherhood, Revelations hebben allebei een heel grote wereld. Deel 3 van wat ik heb gespeeld denk ik ook, maar heb het maar een paar uur gespeeld voordat het kapot ging...

avatar van bettafish14
Oke oke dankjullie wel.

Ik vroeg het me gewoon af aangezien dit deel dan ook wel groot zal zijn want het zijn meerdere eilanden enz.

avatar van noander
Hoezo wordt deze game met GTA vergeleken ?

Om te kijken hoe groot de gebieden zijn.

avatar van justin8286
Gameplay

Vind het er echt wel veelbelovend uitzien! En het gaat ook een groot gebied zijn waarin je vrij kunt rond lopen/varen. Ben benieuwd.

Tsjo-Wi schreef:

Deze AC is toch echt anders dan voorgaande delen en de gameplay is wel degelijk gewiizigd. Het spel speelt zich grotendeels op zee af met veldslagen. Alleen als je op het land bent is het business as usual

raffael77
Ik heb hem geprobeerd maar vind hem ten opzichte van het vorige deel geen haar beter. Bagger rotzooi. Nu maar hopen dat ik hem kwijt kan.

avatar van 3bdelilah
raffael77 schreef:
Dat heeft dan niet lang geduurd, hoeveel uur had je erop zitten?

avatar van justin8286
Ik lees toch echt wel veel positieve verhalen over deze game. Maarja ieder zijn eigen smaak natuurlijk. Denk dat ik hem voor de PS4 haal eind November.

avatar van Thorak
Toch knap 2 dagen voor de release...

avatar van Mr. Olaf
raffael77 schreef:

Lekker objectief bericht dit. Hoe lang heb je gespeeld, 3 minuten? En hoe kom je al aan een exemplaar dan?

avatar van Tsjo-Wi
Ik heb wat reviews en gameplaybeelden gezien maar ik heb ook niet het idee dat er iets structureels is veranderd vergeleken met de voorgaande delen. Dat bootje varen is een leuke toevoeging, maar ik krijg nergens het idee dat ze iets echt verbeterd hebben aan het matige vechtsysteem of de gedateerde stealth gameplay die we in het slappe deel 3 zagen.