Tamagotchi (1996)

Game Boy
Simulation

Ontwikkeld door Bandai

Het spel begint met een ei. Het wezentje dat uit het ei komt, kan verzorgd worden door de gebruiker. Zo kan men de Tamagotchi voeden, er mee spelen, het licht aan en uit doen (Tamagotchi's slapen het liefst in het donker), medicijnen geven als de Tamagotchi ziek is, de leefruimte opruimen, straffen voor slecht gedrag en leeftijd, gewicht, honger, geluk en discipline controleren. De Tamagotchi kan de eigenaar 'roepen' (dat is: piepen) als hij iets nodig heeft. De Tamagotchi wordt ouder en groeit op. Hoe is afhankelijk van de kwaliteit van de verzorging.

avatar van basik
Iew lijkt me een vervelend irritand spel als ie ook zo begint te piepen heel de tijd.

avatar van Mart
basik schreef:

Is het ook. Ik had vroeger zo'n Tamagotchi en die had ik midden in de nacht aan laten staan en in de huiskamer laten liggen. De hele tijd dat gepiep, heel irritant Maar ik had geen zin om uit m'n bed te stappen en naar beneden te gaan om hem te verzorgen, dus was hij de volgende dag dood

Nooit zo'n ding gehad, nooit behoefte aan gehad ook. Een paar vrienden hadden er wel één maar die waren ook meer dood dan levend. Net als die Furbyrage trouwens, ondingen.

Enórme hype destijds. Herinner me echter niet dit op een gameboy gespeeld te hebben, iedereen had hier een apart dingetje voor waarmee je enkel Tamagotchi kon spelen. Kan een variant zijn, dus ik stem nog maar niet.

%%%%%%
De eerste paar minuten is het wel aardig.Maar daarna word dit erge stress . Ik wouw deze dingen liever dood hebben dan levend 1 ster

Louis2703
Oh, wat vond ik die dingen ten tijde van de hype irritant... Ik had er zelf niet een. Gelukkig ben ik daaraan voorbij gegaan...
Ik weet nog goed dat die dingen op school verboden werden.
Ook viel er regelmatig eentje uit een broekzak. Zo was het een keer zo dat iemand zijn eigen tamagotchi door de WC spoelde..

Nooit gespeeld op de gameboy maar ik heb er vroeger wel eentje gehad. Zat ook een kaart bij waar alle evolutie-vormen op stonden, was toch altijd weer spannend als het beestje een nieuw stadium aannam. Hopend op die ene zeldzame vorm... maar nee hoor, weer zo'n mislukt mormel dat helemaal onderaan de kaart stond. (Tja, teveel snoep is toch echt niet goed voor je.) En toch maar weer blijven proberen.

avatar van Princess Piranha
Is dit op de GB hetzelfde als die kleine flutdingen?

Ja precies hetzelfde, die kleine tamagotchies waren ook van Bandai.

avatar van ps3me
0,5
wat een pokken spel was dit zeg die krengen waren overal te zien en hoeveel plezier had men er nou eigenlijk mee..... niet erg veel in ieder geval.
vond het vroeger leuk maar als ik er nu is heel realistisch over nadenk kan ik mijzelf wel voor mijn kop slaan, wat een irritant spel met die constante not-stop zorg en als dat beest wat nodig had begon die te piepen.... IRRITANT

1,0
Pfff.. oja dit spel herrinner ik me nog wel. Als je het teminnste een spel kan noemen. Heb het echter nooit héél veel op de gameboy gespeeld maar een kameraad van mij had dit spel toen op de gameboy color en het was echt frustrerend gewoon. Dat ding liep om de 3 seconden te piepen dat ie weer eten moest hebben. Ik weet nog wel dat ik toen ook een tijdje zo'n apparaatje had in de vorm van pikachu van pokemon. Als je hem een tijd geen eten gaf dan sterfde ie en was het game over. Echt klotedingen.

Dr. Salvador
Mijn zus had ook zon spel, en ik liet een keer dat beest verhongeren, en ze was woedend!

1,0
Ja, dat waren nog eens tijden En dan bedenken dat je destijds 40 of 50 gulden voor zo'n ding moest neerleggen. Wat een geldverspilling!

Dr. Salvador
Inderdaad! , stel je voor dat je voor dat geld een GOW 3 kan halen!

avatar van wiiplayer
1,0
Bah, ik vond dit altijd zo zwak. Ze konden niet eens dood geloof ik. Dan waaren ze verhongerd maar ze leefden nog wel.