menu

Super Hexagon (2012)

mijn stem
3,81 (8)
8 stemmen

Apple iOS / Mobile / PC
Puzzle / Action
single player

Ontwikkeld door Terry Cavanagh
Uitgegeven door Terry Cavanagh

Beweeg met je driehoekje behendig langs de randen van de hexagoon in het midden van het scherm, terwijl je de op je af komende hexagonale vormen ontwijkt, door op een ritmische manier je door de open plekken te manoeuvreren.

zoeken in:
avatar van Animosh
3,5
Ik heb het spel nog niet bijzonder lang gespeeld (ongeveer een uur), maar vooralsnog is het in ieder geval een zeer effectief spel. De abstracte, kleurrijke, psychedelische graphics en de fijne, energierijke chiptune-muziek sluiten fantastisch bij elkaar aan, en zetten precies de snelle, energieke sfeer neer die het spel nodig heeft om - ondanks de hoge moeilijkheidsgraad - leuk en bevredigend te blijven. Het spel heeft verder wel genoeg minpunten: de gameplay is behoorlijk eentonig, de vrouwelijke stem die in het spel verwerkt zit vond ik enigszins vervelend (het sluit niet goed aan bij de muziek imo, en het commentaar is eerder irritant dan behulpzaam) en dat je twee keer moet klikken om opnieuw te beginnen is ietwat hinderlijk bij een spel dat er zo op gericht is om je in een toestand van flow te brengen. Verder vind ik de vorm van "winnen" in het spel ook weinig aantrekkelijk: ik had liever gezien dat het spel iedere tien seconden een checkpoint zou hebben, en dat je je op die manier langzaam door levels van, zeg, 120 seconden heen werkt (zoals bij de Gravitron in VVVVVV). Dat zou een stuk leuker en bevredigender geweest zijn dan in één keer voor de 60 seconden moeten gaan. Dat is eigenlijk meer iets voor de echte fans imo. Maar zelfs met al deze minpunten is mijn eerste indruk absoluut positief. Het is erg leuk om te spelen, en zeer passend vormgegeven. 3.5* Nipt.

Edit: hoe ik zoiets simpels verkeerd onthouden heb weet ik niet (misschien telde ik de irritante "Game Over"-stem ook als een klik ), maar je hoeft slechts één keer te klikken om opnieuw te beginnen.

avatar van Animosh
3,5
Na het spel nog een paar uur gespeeld te hebben verlaag ik mijn stem toch met 0.5* naar een ruime 3*. Ik blijf het een leuk en zeer passend vormgegeven spel vinden, maar de gameplay is naar mijn visie iets te simpel en repetitief om me echt blijvend te bedwelmen. Verder blijf ik erbij dat checkpoints (zodat de kosten van falen minder groot zijn) en vaste patronen (zodat je meer op muscle memory kan en minder op reflexen hoeft te vertrouwen) het spel veel toegankelijker en leuker om te spelen zouden hebben gemaakt.

Edit: ik heb ondertussen de eerste twee levels gehaald, maar in het derde level kan ik niet eens voorbij de 15 seconden komen. Om maar even aan te geven hoe steil de difficulty curve is.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Man, ik haalde de 10 seconden niet eens. Goed, ik heb dan ook maar even gespeeld maar die moeilijkheidsgraad is inderdaad vrij hoog. Wel een mooi bedacht spel en ik denk ook vrij verslavend.

avatar van Animosh
3,5
ik denk ook vrij verslavend

Vreemd genoeg vind ik het spel juist steeds minder leuk worden hoe meer ik het speel (nog steeds slechts een paar uur, maar toch). Hoe verder je komt, hoe steiler de moeilijkheidscurve wordt, waardoor het spel steeds minder bevredigend en steeds repetitiever wordt imo. Verder ben je na een paar uur ook wel gewend aan de sterke vormgeving en muziek, waardoor die hun effect wat beginnen te verliezen en de gameplay steeds minder indruk maakt. Mijn nipte 3.5* zijn ondertussen in ieder geval geslonken naar een kleine 3*.

avatar van threeohthree
3,5
Heerlijk godsonmogelijk epilepsie-aanval opwekkende game. Twee uur op de klok en eindelijk(?) de hard mode (easy mode eigenlijk) gehaald. Voorlopig nog erg verslavend, maar kan me zo voorstellen dat de hoge moeilijkheidsgraad de verslaving, over tijd enigszins de grond in zal boren. We zullen zien, maar Super Hexagon is absoluut een heerlijk tussen-door-spelletje.

avatar van JustMike
4,0
Animosh schreef:
(quote)

Vreemd genoeg vind ik het spel juist steeds minder leuk worden hoe meer ik het speel (nog steeds slechts een paar uur, maar toch). Hoe verder je komt, hoe steiler de moeilijkheidscurve wordt, waardoor het spel steeds minder bevredigend en steeds repetitiever wordt imo. Verder ben je na een paar uur ook wel gewend aan de sterke vormgeving en muziek, waardoor die hun effect wat beginnen te verliezen en de gameplay steeds minder indruk maakt.

Ik ben het helemaal met je eens over de moeilijkheidscurve. Terwijl je op het begin (redelijk) snel voortgang boekt en beter wordt, gaat dat bij de latere levels een stuk langzamer. Maar het spel zelf is erg leuk bedacht en sterk weergegeven.

avatar van JustMike
4,0
Inmiddels elke stage tot de 60 seconden gehaald behalve de hyper hexagonest (Laatste level). Die patronen krijg ik maar niet onder de knie. Ik vind het spel nog steeds erg leuk en heb er zo'n 13 uur ingestoken. Misschien komt er nog een uurtje of 10 bij als ik die laatste graag wil halen

avatar van JustMike
4,0
Uitgespeeld, met 20 uur op de klok. Het moeilijkheidsverschil tussen stage 5 en 6 is wel erg groot, net zo groot als het verschil tussen stage 2 en 3. Maar dat maakt het gevoel als je het haalt des te beter.

avatar van Animosh
3,5
Knap! Ik ben er sinds mijn laatste bericht één keer weer mee begonnen, maar na een kwartier was ik het toen alweer beu. Ik heb te weinig geduld voor dit soort spellen denk ik. Of een te lange play/wishlist.

avatar van JustMike
4,0
Ik kon het ook niet al te lang achter elkaar spelen, niet hetzelfde level tenminste. Ik speelde het dan ook grotendeels tussendoor. Als ik een kwartier niks te doen had, pakte ik dit spel erbij, want er zijn geen lange potjes. Het langst dat ik dit achter elkaar gespeeld heb is plus minus een uur..

avatar van Animosh
3,5
Het probleem is dat ik vrijwel nooit niets te doen heb. Ik heb bijna altijd wel iets te lezen of kijken, of een ander spel dat ik wil spelen. Maar als je de flow eenmaal te pakken hebt zijn dit soort spellen erg leuk (zij het wat eentonig), dus misschien speel ik het - als mijn playlist leeg is - ooit ook wel een keer uit.

Maar erg waarschijnlijk lijkt me dat niet op dit moment.

Pivvot, Velocibox en GAUGE zijn trouwens misschien ook wel iets voor je. Oh, en Maverick Bird!

avatar van Grovonion
Maverick bird is een flappy bird cloon voor gestoorden! wtf

avatar van Animosh
3,5
Van de maker van Super Hexagon! Haha. Wat betreft sfeer en gameplay lijkt het er ook behoorlijk op.

avatar van JustMike
4,0
Haha, die maverick bird is niet echt wat voor mij, al vind ik de sfeer wel weer sterk.. Ben alleen echt geen fan van flappy bird

Die andere drie zien er erg leuk uit, bedankt voor de tips. Pivvot stond zelfs al op mijn wishlist op steam

Gast
geplaatst: vandaag om 12:58 uur

geplaatst: vandaag om 12:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.