Killzone: Mercenary (2013)

PlayStation Vita
single player / online

Ontwikkeld door Guerrilla
Uitgegeven door Sony

Het verhaal speelt zich af na het einde van de eerste Killzone. Je stapt in de schoenen van huurling Arran Danner. Danner is een voormalig UCA-soldaat, en neemt klusjes aan van zowel de ISA als van de Helghast. Wanneer tijdens een ogenschijnlijke routineklus, waarbij de ambassadeur van Vektan en zijn familie geëvacueerd moeten worden vanuit Pyrrhus, iets gruwelijk mis dreigt te gaan, ontdekt Danner dat het lot van de jongste zoon van de ambassadeur grote gevolgen kan hebben op de afloop van de oorlog. Zowel de ISA als de Helghast zijn er alles aan gelegen om de jongen in handen te krijgen.

avatar van raymondomoes16
Zijn er al trailer's van beschikbaar ?

Lijkt me namelijk vette game

Bij previews maakt het alvast een goede indruk, zeker vergeleken met de erbarmelijke Call of Duty zijtak.

avatar van raymondomoes16
Grovonion schreef:

Dat word maar wachten tot de Release uitkomt

raymondomoes16 schreef:
Zijn er al trailer's van beschikbaar ?

Lijkt me namelijk vette game

De reviews stromen binnen op metacritic en met een score van 77 is nu al duidelijk dat het vermoedelijk geen perfect spel is. Kritiek is er op de extreem onsympathieke karakters en de (als het klopt) belachelijk korte speelduur (4 uur?!). Ik ga 'm vroeg of laat toch aanschaffen maar dat dit spel de Vita uit het dal haalt valt sterk te betwijfelen.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Geloof ook niet zo dat deze game de Vita uit het 'dal' kan halen, ook al lijkt de eerste FPS topper dan eindelijk en feit. Heb verleden week de multiplayer demo even geprobeerd, en het mag gezegd worden dat dit er bijzonder indrukwekkend uit ziet. Speelt ook even heerlijk. De korte speelduur is wel spijtig. Las inderdaad dat je er met vier á vijf uurtjes doorheen bent, en dat is me toch net iets te kort.

Gisteravond uitgespeeld en bij de stats zag ik dat ik 5 uur en 10 minuten over de single player heb gedaan. En dan heb ik ook nog best veel tijd gespendeerd aan het zoeken van intel. Dus inderdaad best een korte single player maar wel een erg vermakelijke. Het ziet er prachtig uit en de actie is intens. De controls zijn uitstekend evenals het wapenarsenaal. Het verhaal is jammergenoeg niet bijzonder interessant, dat komt ook met name door het zielloze hoofdpersonage. Je krijgt met hem totaal geen binding/gevoel.
De touch-controls zijn gelukkig niet uber geforceerd aanwezig in deze vita game, je gebruikt touch met name voor de erg coole melee kills en voor het hacken van deuren/intel/controls.

Het spel is onderverdeeld in 9 mercenary contracts, zeg maar levels. De replay waarde van deze levels is gelukkig hoog, want je kan a la rambo een level te lijf gaan, maar ook geheel op een stealth manier. Assault rifles, submachine guns, sniper rifles (zoomen met de rear touchpad), silencers etc zijn dan ook voldoende aanwezig. De grenade launcher is ook erg handig tegen de wat zwaardere enemies.

Ja meer dan prima mee vermaakt en ik ga het zeker nog vaker spelen, al is het alleen maar om te kijken of het me ook gaat lukken op moeilijker niveaus of om alle intel en subdoelen te kunnen bemachtigen.

avatar van jex
jex
Een weekje terug de single player in Recruit uitgespeeld. Ik weet niet hoeveel tijd ik erover heb gedaan maar ik heb niet alle intels en zijn er nog heel veel vanguard wapens die ik wil unlocken en uitproberen. Ik heb nog geen een mercenary contract volooid dus er is zeker replay value. De multiplayer een paar minuten geprobeerd, werd afgemaakt zoals een noob word afgemaakt maar weet zeker dat de MP wel veel fun is (als je langer speelt) maar ik ben te gewend aan Battlefield dat ik de MP van vele goede games links laat liggen. Wat ik heb begrepen kun je bij matches ook geld verdienen en je ook omhoog kan ranken. Kortom raad ik deze shooter aan. Werkt echt goed op de Vita, ik hoop dat er meer goede shooters komen.

avatar van KOKUSMAKREEL
Vermakelijk... Één van de beste Shooters, samen met Unit 13