Wasteland 2 (2014)

Macintosh / PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
RPG / Strategy

Ontwikkeld door inXile
Uitgegeven door inXile en Deep Silver

Wasteland 2 speelt zich af in een alternatieve tijdlijn, waar in 1998 een nucleaire oorlog plaats vond dat werd veroorzaakt door meteoren die op aarde vielen. Tijdens deze gebeurtenissen een groep U.S. engineers vestigde zich in een gevangenis, stuurde alle gevangenen weg en gaven uitnodigen aan de lokale populatie. Jaren later maken ze samen een groep genaamd de "the Desert Rangers" om andere mensen te helpen in de woestijn of andere locaties.

De techdemo...
Gaat erg vet worden van wat ik gezien/gelezen heb, hier leuke art compare tussen 1 en 2.

Samen met Shadowrun Returns toch wel m'n most anticipated games van't jaar.

avatar van Ricxz92
WL2 First Look 720 on Vimeo

Early Gameplay Footage ^

Ziet er geweldig uit - alleen al bij de video en screenshots krijg je het idee dat dit gewoon niet mis kan gaan. Inderdaad ook voor mij een van de games waar ik naar uitkijk - ik vind het jammer de ik de kickstarter gemist heb - hier had ik namelijk wel in willen investeren.

Het eerste Wasteland, was net als een aantal SSI RPG's een van die spellen die ik toen wou spelen maar nooit kon bemachtigen, nu met deze alsnog de kans eens een Wasteland te spelen.

avatar van threeohthree
Heb helaas deze kickstarter ook gemist, maar iemand hier al mee bezig? Ik hoopte eigenlijk deze nog wel te kunnen spelen dit jaar, maar met Killzone, The Cat Lady, Chivalry: Deadliest warrior, én The Novelist, worden het nog een drukke paar weken.

avatar van Brains
Hij is nog niet uit toch? Enkel beta versie voor backers.

Nee, nog niet officieel uit maar je kan op Steam ook al aan de slag ermee met de early acces voor 45 euro. Eigenlijk hetzelfde als de beta dus.

avatar van threeohthree
Besloten deze game dit jaar niet meer te gaan spelen omdat ik het toch zonde vind om deze game in Beta te spelen. Om mijzelf een beetje op te warmen, heb ik in ieder geval de eerste Wasteland aangeschaft, dus ook de kerstdagen komen we wel door.

Ik zie dat er al gestemd is op deze game, maar ik wist niet dat hij al uit is?

avatar van threeohthree
Jazeker, al sinds 13 december op Steam verkrijgbaar in Early Access.

avatar van roman123
Wanneer komt de volledige versie uit?

Oldschool Bob
19 september komt de volledige versie uit!

avatar van Thorak
threeohthree schreef:
De eerste Wasteland is een C64/128 game uit 1988... Waar kun je die nog kopen dan?

Steam.

Nog een euro cheaper op GOG.

All Seeing Fish
4,49 is nog al duur voor de zelfde prijs of minder heb je een mooie moderne indie game.

Maar voor die 4,49 heb je wel een legendarische RPG die zelfs in 2014 nog best de moeite is om een keertje (of meer) te spelen. En een ideale inleiding voor deel 2.

avatar van threeohthree
Hehe. Voor men die deze titel inderdaad nog even voor zich uit kunnen schuiven absoluut. Maar ben er dan toch gisteren stiekem mee begonnen. En is absoluut even zo genadeloos als deel 1. Verder gewoon prachtig. Niet enkel grafisch, maar ook het struinen door de wastes met gevaar voor eigen leven. Extreem veel diepgang, en sterke gameplay met een vloeiend turn-based combat systeem.

Nou ik heb ook maar besteld. Komt volgende week ergens aan en ben erg benieuwd. Al moet ik wel eerlijk vermelden dat ik Divinity Original Sin ook nog niet echt gespeeld heb (heb hem 'bewaard' - maar nou het geen zomer meer is komt die vast wel aan de beurt).

Het zijn echt wel goude tijden voor RPG liefhebbers. Zeker met Torment en Pillars of Eternity nog in het verschiet.

avatar van Thorak
Torment? Vertel?

Torment: Tides of Numenera. Spirituele opvolger van Planescape: Torment, ook van inXile.

Wasteland 2 ook al even ingehangen en best vet sofar, wordt weer een tijdje wastes wanderen...

Crap. Dit is nou eens een natte droom die ook nog echt uitkomt ook. Half uurtje opgehad en je hebt meteen dat Fallout gevoel te pakken. Hoe geweldig ik 3 en (met name) New Vegas ook vond - dit is voor mij toch de ultieme tribute en pakt qua sfeer en gameplay de draad perfect op waar de eerste 2 Fallouts waren gebleven. (okay okay, inderdaad is Wasteland een andere franchise en speelt Fallout eigenlijk wel leentjebuur daar maar...eh...who cares). Ik vrees dat ook hier weer de nodige uren aan verloren zullen gaan in de toekomst.

avatar van threeohthree
Helemaal mee eens! Heb er nu 73 uurtjes op zitten, en loop tegen het einde. Geweldig oorzaak en gevolg systeem, met als mooiste voorbeeld dat een van mijn party members al vroeg dood ging door de pod infection. (eerste 2 uur spoiler)

Verder niks minder dan heerlijk schrijf-werk, sounddesign en heerlijke turn-based combat. Ja, het is jammer dat het er bijna op zit, maar Wasteland 2 maakt voorlopig haar verwachtingen meer dan waar. Interessant detail: Heb nog geen enkele achievement.

avatar van woeler82
Mooie game , lijkt echt veel op fallout serie, alleen je speelt met meerdere mensen.
Is geen online game, ik bedoel met bovengenoemde dat je max 7 verschillende personen heb
De groep samenstelling in begin is niet makkelijk, dat heb ik wel snel gemerkt , anders ben je in een kombat snel door je kogels heen.

Het gevecht loopt altijd per toerbeurt , heeft ook iets weg van "divinity orginal sins" dat vechtsysteem
Als je deze game mooi vindt dan prober ook Divinity Orginal Sins

Super , deze game, gewoon eens proberen

Deze week eindelijk eens opnieuw aan begonnen. Had er al een uur of 10-15 inzitten destijds na aanschaf maar toen heel even opzij gelegd (not in the mood I guess) waarna ik al mijn saves ben kwijtgeraakt. Waarna mijn zin natuurlijk al helemaal eventjes weg was.

Eens kijken of ik deze keer wel tot het einde raak. Het blijft in ieder geval nog altijd een van de beste RPG's van de laatste jaren.

Sinner, mooi op tijd voordat deeltje 3 eraan komt!

Melige live-action announcement en een kleine gameplay trailer.

Squall Lionheart schreef:
Sinner, mooi op tijd voordat deeltje 3 eraan komt!

Yep. Zag het inderdaad al een tijd terug! Geweldig nieuws wat mij betreft. Met Torment, Divinity Original Sin 2 en Wasteland 3 staan er weer enkele uitstekende titels op uitkomen in 2017. En ik heb Tyranny ook nog niet eens. Gouden tijden voor liefhebbers van klassieke RPG's. Dit tactische stijltje ligt me toch nog altijd net wat meer dan de Bethesda aanpak. (niet misverstaan overigens...ook daar ben ik ontzettende fan van...en ja hoor...wie moet de Fallout 4 season pass nog aanschaffen? Juist ja! ).

35 uren op de teller nu en absoluut geen idee hoe ver ik zit (ik blijf ver weg van walkthroughs). Maar tjonge jonge...wat zijn mijn rangers een stel absolute onbenullen...de helft van de quest's loopt dus verkeerd af. NPC's die wellicht als recruit hadden kunnen dienen sterven vooraleer ze die kans krijgen. Keuzes zijn soms hartverscheurend en sommige zaken kennen dus (vermoed ik) gewoon geen 'goed' einde. Geweldig. Ik denk dat hier zelfs na een eerste speelbeurt nog genoeg herspeelwaarde in zit om nog jaren mee door te komen, zoals het een goed RPG en al helemaal een Fallo...euh Wasteland game betaamd. Ik moet me echter wel langzaam beginnen haasten want binnenkort komt Torment Tides of Numera uit de early-access, en aangezien ik die gekickstart heb destijds kijk ik daar ontzettend naar uit.

Die first-world problems ook. Je zou haast wensen dat je in Afrika of zo geboren was

Vanacht uitgespeeld in een iet-of-wat uit de hand gelopen laatste sessie (ik had het gevoel dat ik heel erg dicht op het einde zat - en dat wou ik per se vanavond nog zien). Dik 75-76 uur op de teller. En wat een belevenis. Misschien grafisch geen topper (want laten we eerlijk zijn - het ziet er best outdated uit - ook in vergelijking met bvb een Divinity Original Sin), maar qua sfeer, interacties en gameplay absoluut een van de beste RPG's van de laatste jaren imo.

Nu heb ik sowieso wel een voorkeur voor isometrische rpg's met liefst turn-based combat - en op dat vlak doet Wasteland zowat alles perfect. Het cover-systeem, de diverse wapens en upgrades en de verschillen in hoogtes zorgen voor hopen opties tijdens de combat - de diverse keuzes in dialogen en aanpak van diverse queeste's daarbuiten. Ook het aantal NPC's en de diverse karakters die je tijdens het spel tegenkomt en kan recruteren (en ik heb daar blijkbaar hopen van gemist) zorgt voor een heel hoge herspeelbaarheid. Enige minpuntje voor mij was dat heel af en toe de camera wel eens een klein beetje tegenwerkte, met name tijdens de combat. Geweldig waren ook de meerdere epilogen - waar al je keuzes (weliswaar in tekst en plaatjes) en de gevolgen hiervan nog eens voorbijkomen.

Ik kijk in ieder geval heel erg uit naar deeltje drie. In de tussentijd ben ik erg benieuwd naar wat Torment later deze maand ervan terecht brengt (en ook Tyranny moet ik me nog aanschaffen).

Interessant Brian Fargo interview over Wasteland 3.. Duurt blijkbaar nog wel even vooraleer we het spel ook effectief te zien gaan krijgen...

Mocht iemand hem nog steeds niet in bezit hebben is hij de komende 24 uur gratis op GOG.

Sinner schreef:
hey, gratis is gratis, merci voor de tip