Path of Exile (2013)

PC / Xbox One / PlayStation 4
online

Ontwikkeld door Grinding Gear
Uitgegeven door Grinding Gear

Deze online RPG speelt zich af in de duistere wereld genaamd Wraeclast. Als speler heb je de keuze uit zes klassen: Duelist, Witch, Ranger, Templar, Marauder en Shadow. Elk gericht op twee attributen: Strenght, Dexterity en Intelligence. Je vaardigheden kun je uitbreiden door middel van het "Skill Gem System", waarbij verzamelde gems je vaardigheden verbeteren.

avatar van Thomas83
Dit spel ziet er een beetje uit zoals Diablo 3 eruit had moeten zien. In elk geval zolang je niet inzoomt vind ik de graphics wel aardig, en het spel heeft al een stuk meer die echte Diablo-sfeer, zij het ook weer niet helemaal helaas. Het is toch wat minder duister en grimmig allemaal. Maar qua animatiestijl helemaal mijn smaak. Ook hoe aanvallen eruit zien etc.

Het systeem van de skill gems zou je als speler ook een hoop mogelijkheden moeten geven. Misschien wat teveel zelfs, als het in zou houden dat de verschillende classes te weinig van elkaar verschillen. Ik zou het niet weten, want ik heb het spel nooit gespeeld. Ik kan maar een zo'n soort spel tegelijk spelen, en dat blijft voor mij Diablo 2. Maar wilde hier toch wel even gepost hebben, want toen ik voor het eerst beelden van het spel zag was ik echt onder de indruk. Het spel is gratis te spelen dacht ik trouwens.

avatar van AvMerode
De game was voor een hele lange tijd in Beta fase, maar hij is nu eindelijk in final stage en dus ook via steam verkrijgbaar. De game is verder ook volledig gratis.
Zit goed inelkaar voor een gratis action/rpg en dus aan te raden.
Vergeet Diablo 3, speel Path of Exile en hij is ook nog eens gratis.

avatar van Thomas83
Die cover had mooier gekund.